Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Mijn eerste poging verweren

Gestart door Kedeng Kedeng, 22 juli 2006, 20:45:47 PM

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng



Ik ben nog maar een beginner h? [;)]




we zijn niet boos[:D]

maar als je mijn mening vraagt.
Het is niet erg natuur getrouw.
spoel hem eens af,wat dan nog overblijft aan drek is meer dan zat.


wim ysbeer

55erke


Hoy
Hij is wel maar lichtjes verweert maar geeft tog al een realistisch efect.





Het dak kan bij mij eigenlijk nog wel iets vuiler nu ik het zo bekijk[;)]
Groeten
Johan


ERVIN

Haa 55erke,terug uit cong?,in het verweren van wagons en locs ben je goed in hoor.[;)]

Rochevalien

Tip voor vervuilers in sp?: kijk even rond op een ruilbeurs,je kan daar wagons vinden vanaf 1? en leef je daarop uit ipv op wagons van tussen de 30? en 50?.Mislukt er eentje,drop hem gewoon in de afwas en begin opnieuw!!! of nog beter :herspuit ze eerst in de basiskleuren van je "dure" wagons die je wil vervuilen:zilver,lichtgrijs, enz je kan zelfs zo'n oefenwagon in 2 verschillende kleuren spuiten,langs elke kant verschillend.
Met de ervaring die je hiermee opdoet kan je met v??l meer zelfvertrouwen ?n sukses aan je "dure"wagons en loks beginnen.


Gerrit

55erke


Hoy
idd zo ben ik ook begonnen met oude lima wagons te verweren.
Mja een keer je aan je goei matrieel begint is het tog ook wel anders hoor.
Groeten
Johan

janjozef

dat is inderdaad zo en als je verder gaat met locs wordt de spanning nog groter, het plezier achteraf ook. en ja zo kan het gebeuren dat je een 59er hebt die eigenlijk volledig naar de vaantjes is, met Humbrol verweerd, en de beschrifting helemaal uitgelopen. Doe ik dus nooit meer, ik verweer nog enkel met Tamiya.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door 55erke


Hoy
idd zo ben ik ook begonnen met oude lima wagons te verweren.
Mja een keer je aan je goei matrieel begint is het tog ook wel anders hoor.
Groeten
Johan



De hele bedoeling van dit alles is dat je ,gaandeweg ,bijleert en zelfzekerder wordt op het gebied van vervuilen.En dat je ontdekt welke methode -verfsoort-jou het beste ligt.Als je dat onder de knie hebt kan je aan je goeie wagons beginnen.Het is op een oude velo dat je moet leren rijden!

Gerrit


13erke

@Kedeng kedeng
je wagon is zeker niet te vuil , gisteren in Namen ben ik de 2012 met een sleep van dat type wagen ( opscrift op bijna alla wagens was 'wagoncargo' en 'ferrycargo'). Vuil dat die wagons waren! Mss moet je de zijkanten nog iets donkerder maken , het dak benaderd de realiteit al heel goed[;)].

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

CiteerGeplaatst door 55erke


Hoy
Het is op een oude velo dat je moet leren rijden!

Gerrit





Was dat niet iets anders dat je moest leren[?][?]

Greg

Tis toch een heel ander zicht zo verweerd, maar kheb niet echt een wagon ter beschikking waar ik het kan op proberen. En van de nieuwere blijf ik zeker af.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

eric

Na Erwin zijn zeer geslaagde verweringen zonder airbrush heb ik ook eens een poging ondernomen met dit als resultaat.




Gerolf

citaat:
Geplaatst door eric

Na Erwin zijn zeer geslaagde verweringen zonder airbrush heb ik ook eens een poging ondernomen met dit als resultaat.
... of hoe je met een eenvoudige washing al een wereld van verschil kan maken!
Suggestie: dak en onderstel nog bij te werken. Een wagen wordt vuil door buiten te staan, maar ook door het rijden (opdwarrelend stof, roetneerslag, ...)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

Ja ja Eric, goed gedaan hoor, en even die tips van Gerolf opvolgen, heb ik ook gedaan en met het gekende resultaat.

Is eigenlijk best eenvoudig h?,dat verweren.[;)]

poco loco

Ik zie enkel de foto's van Erwin en Eric.
Hebben Kedeng en Johan 55erke de hunne verwijderd of scheelt er wat aan mijn computer?
Dat verwijderen zou ik spijtig vinden: ik kan niet genoeg herhalen hoeveel we van elkaars (ook mislukt) gepruts kunnen leren!!
Niemand hoeft beschaamd te zijn over zijn probeersels.
Hoe het 'niet moet' of 'beter kan', dat is juist onze leerschool op dit forum.
Maar ik herhaal: het kan aan mijn computer liggen...

groeten, luc.

Gerolf

De foto's zijn blijkbaar niet meer op het "net" beschikbaar. Mogelijk werd er op webruimte beknibbelt. Dit is inderdaad jammer.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw