Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Mijn eerste poging verweren

Gestart door Kedeng Kedeng, 22 juli 2006, 20:45:47 PM


ysbeer

niet slecht maar,

Met veel meer water,het er van boven naar beneden al laten lopen.
Vooral vlekken voor komen.
Is dit water verf.
indien ja haal 50% er weer af,door water langs de wagen te laten lopen altijd van boven naar beneden.
Meer kleuren door elkaar zwart/wit/grijs/bruin
Maar wel laten afdruipen.
Acrylverf los weer op in spiritus

succese
wim ijsbeer

ERVIN

Het is mss niet goed te zien op de foto's,maar ik heb de indruk dat de verf er zo dik op ligt,of zie ik dat verkeerd?
Heb je dit met een air-brush gedaan of met penselen?

Rochevalien

Is die wagon niet een beetje t? nieuw om al zo verweerd (doorgeroest)te zijn? Heb je trouwens naar foto's gezocht van een ditto exemplaar op 1/1? zou ik zeker doen in het vervolg,hoor!

Gerrit

tufken

Er zijn nu die nieuwe verweersets van Tamiya, en die zijn volgens mij ook voor de treinen te gebruiken, daar komt geen water aan te pas.

Er gewoon met de Tamiya penseeltjes opsmeren en het kan er ook weer af.






" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


rixke rail

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Is die wagon niet een beetje t? nieuw om al zo verweerd (doorgeroest)te zijn? Heb je trouwens naar foto's gezocht van een ditto exemplaar op 1/1? zou ik zeker doen in het vervolg,hoor!

Gerrit



Idd., zo zien ze er uit in  1/1





modelspoorse groeten,
Eric.


http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN



Ik weet niet of dit hetzelfde type van wagon is als Kedeng Kedeng,maar deze wagon hangt soms achter de ertstrein die naar Budel rijdt,en die zien soms h??l vuil hoor.[:I]

janjozef

Zij zijn dikwijls heel vuil, maar in kedeng kedeng zijn geval klopt de overeenkomst dak-zijwand niet oftewel moet hij de zijwand meer vervuilen oftewel het dak verminderen. Ook waar de beschrifting staat moet het vuiler, Ik heb een beetje de indruk dat het dak getamponneerd is, wat natuurlijk niet kan, en in de hoeken van de zijplaten ligt de verf er dik in wat mij laat veronderstellen dat zijn verf niet genoeg verdund was, ik zou het iets meer verdunnen. Niet vergeten de voor en achterkant te verweren. De verwering van de onderstellen ziet er anders goed uit. Nu totaal beken ziet het er niet slecht uit.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Kedeng Kedeng

Oke dan,
Ben van plan de zijkant dan maar te air-brush want heb al een paar keer oppernieuw geschilderd maar het mislukt mij maar toe [:(]

En moet die wagen nu goed vuil zijn of maar een beetje?
Want als ik jullie reacties lees kan ik er niet meer aanuit [B)]

Ps het dak ga laten, dat is mij nog het beste gelukt van allemaal (vind ik)

En heren tis Roy h? [;)]

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Oke dan,
aanuit [B)]

Ps het dak ga laten, dat is mij nog het beste gelukt van allemaal (vind ik)




nou ja jij zegt het.

wim ysbeer

Gerolf

Wel Roy, ik vrees toch ook wat dat je het er op het dak wat "te dik hebt opgelegd". Het komt over dat de roest het dak puistig heeft gemaakt. Dit gebeurt soms, maar ik denk niet bij dit soort wagens, en zelden over de hele lengte van het dak.
Foto's van het voorbeeld kunnen je heel wat helpen. Ik zie vooral een "stoffige" vervuiling aan dergelijke wagens die ik in Antwerpen-Oost zie passeren, dus meer een "waas" dan "roestvlekken".
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

55erke

Hoy
Ik zie deze wagons hier vaak passeren in Aarschot en der zijn er bij die zeer vuil zijn (roeskleur) en je hebt er propere bij ook.
Ikzelf heb ook zo nen wagon in HO en heb deze verweert , eerst de draaistellen een beetje roestig gemaakt met penseeltje dan met waterverf en een wattestokje vanboven naar beneden gevreven (vuil in spleten en de details accentueeren)
daarna met het spuitpistool met vuile verf ne keer  rond geweest.
Groeten
Johan

Kedeng Kedeng

Op die eerste foto?s lijkt het dak echt overdreven maar dat had ik al verwijdert
die foto's had ik beter ook niet geplaatst.

Ik ben nog maar een beginner h? [;)]

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door 55erke


Hoy
Ik zie deze wogons hier vaak paseren in Aarschot en der zijn er bij die zeer vuil zijn (roeskleur) en je hebt er propere bij ook.
Ikzelf heb ook zo nen wagon in HO en heb deze verweert , eerst de draaistellen een beetje roestig gemaakt met penseeltje dan met waterverf en een wattestokje vanboven naar beneden gevreven (strepen)
daarna met het spuitpistool met vuile verf ne keer  rond geweest.
Groeten
Johan

Kun je mij is wat foto's laten zijn Johan?