Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Vastlijmen van spoor

Gestart door robboxxx, 05 november 2016, 08:40:25 AM

dani

met "kleine stukken" bdeoel ik als je een sectie van een wisselstraat of zo bvb wil op zijn plaats leggen, dan ga je toch alles aftekenen, en dan stuk per stuk leggen.  Dan  kan het wel.

"klein stuk" kan ook een segmentje van een test baantje  zijn.

Ik spreek blijkbaar koeterwaals...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.


Johnnytrein

Neen Dani maar je schrijft wel raar "bdeoel ik "
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Stieven76

Citaat van: Johnnytrein op 15 november 2016, 10:14:28 AM
Neen Dani maar je schrijft wel raar "bdeoel ik "

Ik kan Dani zijn posts toch zonder problemen lezen want er staan namelijk leestekens en hoofdletters in  ;D, dat er af en toe hier een daar eens een letter omgedraaid staat daar kijk ik zelfs over.   ;)

Ik heb mijn rails eerst vastgezet met een nageltje, daarna ballast aangebracht en als die droog was de nageltjes verwijderd. Al denk ik wel dat Olivier zijn werkwijze met de schroeven beter is, die kan je erin vijzen zonder de rails te beschadigen en ook weer veel gemakkelijker terug verwijderen naderhand.

dani

Citaat van: Johnnytrein op 15 november 2016, 10:14:28 AM
Neen Dani maar je schrijft wel raar "bdeoel ik "

dyslexie is een ziekte, Johnny.
Ik wissel letters om en soms over woordgrenzen heen.
Zelfs na 2 of soms 3 keer herlezen zie ik mijn eigen fouten niet.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Johnnytrein

Oeps sorry Dani dat wist ik niet
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dani

das nixke....  :-)
Er zijn veel ergere dingen in het leven dan dat.

En het rare is dat ik dat due NIET doe in bvb wiskundige formules of berekeningen
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Klaas Zondervan

Het ging mij helemaal niet om spelfouten of verschijnselen van  dyslexie. Het ging mij om de opmerking: "als je met kleine stukken werkt".
Dat kan ik op twee manieren lezen, of: je werkt met een klein stukje per keer, of: je werkt met korte railstukken.
En daar vroeg ik gewoon opheldering over.

dani

en heb je daar dan inmiddels je antwoord op ? dan is iedereen tevreden.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Klaas Zondervan


robboxxx

ik heb inmiddels enkele sporen vastgezet met houtlijm. Het werkt inderdaad boven verwachting goed.


Doornroosje

Ook hier ben ik (voor de eerste keer!) bezig met vastlijmen met houtlijm van het spoor. Vroeger zette ik ze vast met fijne nageltjes, nu dienen deze enkel nog om de rails even op hun plaats te houden tijdens het lijmen. Volgende stap is het ballasten, ook voor de eerste keer. Fixeren met verdunde houtlijm dacht ik?

Steam.N

Citaat van: Doornroosje op 21 november 2016, 10:33:03 AM
... Volgende stap is het ballasten, ook voor de eerste keer. Fixeren met verdunde houtlijm dacht ik?

Inderdaad.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ERVIN

Brrr, rails vastlijmen met houtlijm , ballast fixeren met verdunde houtlijm... :-\ Ik zou het zeker niet op deze manier doen.

Dat gaat kei en kei-vast komen te zitten , met als gevolg , een klankkast van jewelste. ???

Om nog maar te zwijgen als je ooit eens iets moet gaan afbreken.

Doornroosje

Momenteel werk ik op een ondergrond van kurk. En het is een test-stukje, soort van diorama van 1m20 op 80cm. Speciaal voor alle technieken eens te testen voor ik ze toepas op de grote baan.
De kurk heb ik eerst geverfd en dat gaf een heel licht negatief effect op de demping moet ik toegeven. Ik laat weten wat het vastlijmen voor effect had. Voor en na ballasten.