Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Mijn Schwarzwaldbahn- het einde?

Gestart door Peter, 02 november 2016, 11:04:30 AM

Steam.N

Citaat van: Michiel op 03 november 2016, 07:31:59 AM
Ik zou toch wat tegengas wille geven, Peter. Waarom zo defaitistisch? ... stoom de baan klaar voor een nieuwe fase in je leven ... contact zoeken met een jong(er) persoon dat je regelmatig eens kan helpen met iets onder- of achterin de baan kan regelen.  ...

Peter, ik volg Michiel !  100% !
Laat je baan en hobby niet vallen !
Je gaat nu door een moeilijk moment, maar daar kom je door !  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Bedankt al allen voor jullie antwoorden. Ik weet, het is een zware beslissing, en mijn echtgenote en ikzelf willen zeker niets overhaast doen. Het is ook niet zo dat ik al begonnen ben met alles in te pakken en mijn baan direkt af te breken. Een hobby waar je een groot deel van je leven met veel plezier hebt doorgemaakt ,helaas soms ook met veel verdriet, door kort na elkaar broer (28 jaar, en vader 57 jaar), beiden fervente modelspoorders te verliezen.
Om te beginnen gaat het stil worden op zolder, en een volgende stap zal in elk geval zijn dat een groot deel van mijn rollend materiaal zal verdwijnen
Dus niets overhaast, en laten we eerlijk zijn ik heb buiten mijn echtgenote, de kinderen en de kleinzoon, nog steeds dit forum
PS.mijn Miba abo is ook opgezegd
Met vriendelijke groeten
Peter

oebr

Ja Peter,
Jean en Michiel hebben wel een punt,
je hobby is iets waar je jezelf in kan verliezen,
en dat heeft een mens nodig zeker wanneer het moeilijker gaat.
Misschien niet op de schaal en omvang die je baan heeft,
maar zelfs zonder baan is dit beslist een boeiende hobby (kan er van meespreken).
In elk geval sterkte nu het jullie qua gezondheid zo tegen zit.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

just4fun

Hoi Peter,
hier werd ik ook even stil van.
Maar ik zou de tegengasgevers toch wensen bij te treden. Een trein moet rijden.
En als ik me niet vergis kan er op uw baan toch gereden worden (lang geleden heb ik eens enkele Belgische modellen van u overgenomen en heb dan uw baan kunnen aanschouwen).
Misschien is uw locomotiefpark te groot om alles geregeld te doen rijden, of te veel rijtuigen of wagens. En is een uitdunning aan de orde.
Maar alles en nooit meer een rijdende trein in Polderstad/Schwarzwald ...?
Enfin, niets overhaast las ik al, dus rustig aan.
In ieder geval: geniet nog van elkaar en je gezin, dat lijkt me toch wel het belangrijkste.
Paul

dani

jammer om dit te lezen, maar anderzijds ga ik me niet bemoeien met of het al dan niet een verstandige of wijze of goede of slechte beslissing is.
Het is JOUW beslissing en ik ben er zeker dat je er goed over na gedacht hebt...    Wat het niet minder spijtig maakt.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

#20
Heb een begin gemaakt om materiaal te verkopen
Als allereerste gaan alle Eloks, en tijdperk IV tot VI rijtuigen te koop aangeboden worden.
Dit zijn al 23 loks en treinstellen
Ik zal wel zien hoe dat loopt met de verkoop, vooraleer verdere stappen te doen
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

De verkoop gaat inderdaad niet al te vlot. Dit ligt natuurlijk ook aan het feit dat het hoofdzakelijk materiaal is naar Duits voorbeeld, of misschien verwacht ik gewoon teveel (prijs en snelheid)
Maar ik heb tijd en wil niets forceren en zeker geen opkoper laten komen, want aan hetgeen die voorstellen aan prijzen :'( :'( :'( :'(
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Citaat van: Peter op 20 november 2016, 11:49:44 AM
Dit ligt natuurlijk ook aan het feit dat het hoofdzakelijk materiaal is naar Duits voorbeeld

Wat mij betreft in elk geval wel. Ik weet dat je modellen prima onderhouden en zo zijn, maar toch
Stel dat je DC (geen DCC-modellen) hebt die in TP3 over de Belgische grens hebben gereden  ::)  ;)
... misschien helpt het als je dat vermeld bij je aankondigingen  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ronald

Peter, zonder je te willen kwetsen en zonder enige bijbedoeling; de prijzen die je vraagt bij verkoop zijn bijna gelijk aan nieuwprijs.... bij je laatste verkoop van de Roco stoomloc:

- http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,71523.0.html

vond ik vrijwel direct een zelfde die amper 250 euro als prijs had en er ook als nieuw uitzag. Ja, de loc is niet meer nieuw te krijgen en dat zal zeker een rol spelen bij je prijsvorming. Ook hoef je natuurlijk je spullen niet voor niets weg te doen maar als ik persoonlijk gebruikt materieel zoek ga ik zeker niet de (bijna) nieuwprijs betalen. Wel iets om rekening mee te houden en wat utieindelijk de "snelheid" van verkopen zal bepalen.

Buiten dit alles natuurlijk heel erg jammer dat je dit stopt en allemaal weg doet. Ik wens je succes maar vooral sterkte ;) Oke?

Peter

Raar, de officele Roco prijs was/is 410 euro voor dat model, d.w.z dat mijn lok 100 euro goedkoper was.
Het was trouwens het eerste model dat ik verkocht heb na slechts 3 dagen on-line
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Ai ... dat moet pijn doen ...
Gelukkig kun je je wat optrekken aan je nieuwe bouw-project ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Geen toffe foto  :'(
Hopelijk kan je nog veel recupereren (al dan niet voor de verkoop)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dreha


Snobby Crash

Afmaai, geloof dat dit inderdaad pijn doet als je een stuk van je leven hier gaat afbreken...
Maar begin met een klein baantje terug, waar je desnoods enkel heen en weer kan rijden...

Zie het als je trouwe auto, waar je 10 jaar mee gereden hebt, die is ook soms aan vervanging
van een kleiner model toe hè !

En, wat Peter nu meemaakt, staat ons allen te wachten...

Geert