Ecos met geheugenverlies of de bedieners

Gestart door mnieuwlaet, 26 oktober 2016, 21:37:26 PM

mnieuwlaet

Een modelspoorcollega koopt de nieuwste ecos en zijn CS2 verkoopt hij.
De locs met zo'n M4 decoder melden zich automatisch aan (deze kun je ok niet veranderen van adres)
De andere locomotieven steken we allen er handmatig in (30-tal) De volgende dag steekt hij de Ecos aan en de locs zijn eruit!??
Ik heb de hands handleiding opnieuw gelezen en ik weet niet wat er reeds 3 keer fout ging.

We steken de locs erin via de sleutel en nieuwe loc. Geven ze een naam laten ze meestal uitlezen en dan  eventueel het nieuwe adres via een anderen knop bovenaan het basisscherm. De locs worden allen onder lijst 1 gezet en dan met hun desbetreffende tekening (stoom, elektrisch of diesel gesorteerd)
Iemand enig idee?

vyncky

steken er batterijtjes in?
misschien eens nieuwe steken. De Ecos geeft dit met een icoontje aan...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

AtMoPo

Hoe sluiten jullie de ECoS af? Ja kan best op de stop knop blijven drukken tot er op het scherm komt dat je kan afmelden en dan pas de spanning er af halen. Niet pardoes de stekker uitrekken want dan kan het wel eens zijn dat hij niets heeft opgeslagen.
AtMoPo

AtMoPo

en Yannick zijn tip ook niet in de wind slaan  ;)
AtMoPo

mnieuwlaet

Er zitten batterijen in maar misschien eens vervangen door exemplaren die 100% zeker volgeladen zijn!
En idd bij het afsluiten wachten we netje op het sein dat je mag uitschakelen.

BC911

Ik heb er momenteel geen batterijen inzitten, en dan heb ik zelfs na 2 à 3 weken geen problemen. Alles blijft mooi in het geheugen zitten. Misschien eens even testen zonder batterijen erin ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Svendw

Die batterijen zitten erin voor als je pardoes de stekker eruittrekt.
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Snobby Crash

Maarten,

Ik kan je ook zomaar geen pasklaar antwoord geven...
Misschien eerst de Ecos even terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan trachten 1
loc in te voeren...spanning eraf, ff wachten en terug spanning erop... Als je dan je eerder
ingevoerde loc niet meer terug vindt omdat hij gewist is, dan denk ik dat er een probleem
is met de Ecos...

Heb je de Ecos nieuw of tweedehands gekocht ?

Anders je vraag ook eens stellen op het 3-rail forum, daar zitten heel wat mensen met ervaring
over de Ecos... Of je rechtstreeks richten tot de invoerder....

Wat ik wel al gemerkt heb dat als je vb je Ecos koppelt aan een besturingsprogramma iTrain bvb
je een conflict kan krijgen als er dubbele adressen zijn gebruikt voor verschillende locs, magneetartikels,,terugmeldingen enz....
Misschien daar even alles goed nakijken !

Geert