Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

website dyniMo

Gestart door Dirky, 25 oktober 2016, 15:48:47 PM

Dirky

Dit zou misschien beter bij de rubriek reclame staan volgens sommigen...  :) :) Maar aangezien die rubriek er niet is: :)

Zoals reeds aangehaald vóór een paar weken heb ik mijn website (www.dynimo.be) onder handen laten nemen door iemand die er wat van kent. Er zitten nog een paar foutjes in die ik er zelf wel laat uithalen en het is ook alles behalve compleet, maar 'k heb graag van "de gebruiker" een evaluatie. Wat vinden jullie van de opbouw? Is alles duidelijk? Wat is er voor verbetering vatbaar? (nu kan ik nog bijsturen...)

Na de expo is het me ook duidelijk welke richting ik heen moet aangaande product-keuze maar da's een ander verhaal.

alvast bedankt,


loebaske


Is toch beter dan niets Dirk.

Denk dat je het misschien beter had gepost bij "Links" maar goed, indien kunnen ze het nog verplaatsen...

Cozzy

Hoi Dirky,

Mooi man! Gefeliciteerd met het nieuwe jasje van je website!

Even wat suggesties mbt gebruik en look & feel:
- Landingspagina: geweldige foto's van je realisaties... zijn alleen slecht zichtbaar door de pop-up. Op zich is de pop-up noodzakelijk omdat je jezelf daarin voorstelt maar misschien voorzien dat dit kan weg geklikt worden zodat de foto's te bewonderen zijn of een apart menu item voorzien 'about us'.
- Initiële tekst in de pop-up ook in lengte beperken, eerder in slogans werken ; meer uitleg kan bv. in 'about us'
- Hoofdmenu: misschien 'spoor' vervangen door 'schaal'
- Dropdown menu's zonder transparantie voorzien geeft anders een raar effect (zie dropdown 'sporen' wanneer je op de contact-pagina bent)
- Wanneer je een spoor of categorie kiest is het aangenamer om producten mét foto eerst te zien, anders haakt de bezoeker mogelijk af 
- Taalkeuze: zolang je geen aangepaste content hebt in de voorgestelde taal best deze taal niet actief weergeven of weglaten

Hopelijk kan je wat deze feedback, alleszins succes met de verdere uitbouw van de website!

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Steam.N

Ik volg Tom met zijn opmerkingen, Dirk.
Ziet er prima uit.  Ik kijk uit naar een grotere N-aanbieding  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterVG

Ik vind het jammer dat er geen prijzen vermeld zijn.
Uiteindelijk toch de kern van de zaak.

59erke

Citaat van: Steam.N op 25 oktober 2016, 16:57:22 PM
Ik volg Tom met zijn opmerkingen, Dirk.
Ziet er prima uit.  Ik kijk uit naar een grotere N-aanbieding  ;)

+1

misschien nog even toevoegen om op de volgende pagina's buiten uw Home page ook een foto van uw realisaties te plaatsen
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

centauri167

Citaat van: PeterVG op 25 oktober 2016, 16:59:59 PM
Ik vind het jammer dat er geen prijzen vermeld zijn.
Uiteindelijk toch de kern van de zaak.

+1, een website zonder vermelding van prijzen of op zijn minst richtprijzen slaag ik direct over

Tevens vond ik het storend dat ik je intro niet kon wegdoen, vond nergens de "x" op de box weg te doen ?
Bij mij kwam er ook vanalles over elkaar, vond het een storende en slordige aandoening die me niet de "goesting" gaf om verder op je site te verpozen.

Sorry voor de kritiek, maar zonder kritiek kan je niets verbeteren hé.

Dirky

Die prijzen komen er wel. Ik moet eerst tevreden zijn over de lay-out...

Bedankt voor de kritiek - klinkt zo negatief maar kan idd niet verbeteren zonder.  ;)

Paul, er komt van alles over elkaar? kan je daar een screenshot van maken aub? mag je naar Dirk(at)dynimo(dot)be sturen aub...


Cozzy

Hallo Dirky,

Nog iets dat me net opviel:

Als je NL als taal hebt en je kiest als spoor H0 is de volledige tekst (Titels en knoppen) Engels, bij de andere schalen klopt de taal wel  ;).
Denk dat hier de juiste taal nog moet gekoppeld worden in het CMS.

Wanneer je je tekst die momenteel in de pop-up staat toch wil behouden zou je kunnen overwegen om de tekst in stukken te hakken en via het pijltjessysteem links en rechts te laten verschijnen. Houdt wel in dat je foto's van je realisatie dan automatisch dienen te wisselen.

De knoppen onderaan op de landingspagina gaan mogelijk vaak ontsnappen aan de aandacht van de internaut omdat ze net iets te laag staan. Zelf zou ik ze durven weglaten...

Op rechthoekige (laptop)schermen (bv. mijn resolutie 1366x768) gaat het onderste deel van je mooie foto's verloren (zie screenshot hieronder)... misschien nog een aandachtspunt


Ik heb de site doorlopen via Opera en Mozilla Firefox

Just my 2cts.  ;)

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Stieven76

Ik volg Cozzy wel in zijn opmerkingen.
Wat me zelf nog opgevallen is dat wanneer je bv op deze url bent: http://kmowebdiensten.be/klantensites/dynimo/en/sporen/spoor-h0-1-87/
en je klikt één van de foto's aan dan gaat die open in een popup. Echter bij mij op het scherm werkt de close button (X) niet, die lijkt achter je logo_container te zitten.

Wat me nu ook net opvalt zijn de url's. Die zien er bij mij zo uit: http://kmowebdiensten.be/klantensites/dynimo/en/ Waarom wordt hier niet www.dynimo.be/en/ getoond? Die url's gaan zo door google opgeslaan worden en als je later ooit, om welke reden dan ook, van provider veranderd gaan de huidige links in google niet meer werken omdat ze naar  http://kmowebdiensten.be/klantensites/dynimo verwijzen en niet naar www.dynimo.be. Lijkt me dat ze van jou url gewoon redirecten naar hun url (http 302 redirect zie ik).
Je moet maar eens gewoon dynimo in de zoekbalk van Google ingeven of even op de link hierachter klikken (https://www.google.be/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=dynimo).
Het geeft idd jou website terug, maar ik zie meer reclame voor kmowebdiensten.be dan voor jou. Hier zou ik zelf niet content mee zijn.

Helemaal onderaan je site staat de volgende regel: Dynimo.be - Realisatie KMOwebdiensten.be
Wanneer je echter klikt op de link van KMOwebdiensten dan opent die in dezelfde pagina en gaan de klanten dus weg van jouw site. Ze zouden die url in een nieuwe pagina moeten laten opengaan zodat jou site ten alle tijden open blijft staan, want daar gaat het toch om  ;)
Is trouwens maar 30sec werk omdat aan te passen.

Er ontbreekt idd nog wel een hoop content en vertalingen, maar dat vraagt tijd natuurlijk. Al zou ik eerst en vooral zien dat de site werkt in één taal, en dan pas later de vertalingen beginnen toevoegen.

Wat voor CMS gebruiken ze eigenlijk?

Hopelijk ben je er iets mee. Ik had trouwens zondag in Leuven niet door dat je daar stond andes had ik wel eens ff dag komen zeggen :)



Dirky

De link met webdiensten is tijdelijk omwille van één of ander probleem waar ik eerlijk gezegd geen snars van snap... Dat zou kortelings wel in orde komen. 'k Heb die nu tijdelijk op die manier laten publiceren (is dat het juiste woord?) om de opmerkingen beter te kunnen verzamelen. Eind deze week verdwijnt de site weer tot het in orde is!

Content en vertalingen > wordt hard aan gewerkt...  :)

tja, in Leuven heb ik velen gezien maar duidelijk ook velen helemaal niet... Volgend keer wellicht  ;)

Michiel

#11
De presentatie van de website is vrijgoed, met vooral de mooie foto's die alle aandacht nemen, maar de navigatie is eerlijk gezegd uiterst zwak en verwarrend, talen lopen door elkaar, er is geen uitleg over wat men ziet, en wat men koopt, knoppen (vb X) die niet reageren, ...

Ik heb de indruk dat deze website voor en door telefoongebruikers is gemaakt (welke ik niet heb), maar op PC met gewone browser is het navigeren door je website eerder ergerlijk en verwarrend.

Er is nog veel werk voor de boeg! Sorry voor de negatieve opmerkingen, maar liever vroeg (nu) dan later afvragen waarom de site geen succes heeft.

In elk geval een erg goed initiatief. Het komt goed, daar ben ik van overtuigd.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

#12
Deel 2 - mijn constructieve bijdrage (ik voelde me schuldig na het negative oordeel)  :-[

1- Je startpagina is heilig! Je verwelkomt er elke bezoeker. Deze pagina moet op en top in orde zijn. Nu zie ik enkel een mooie foto en een pop-up. De pop-up wordt geassocieerd met reklame of foutmelding en wilt iedereen meteen wegklikken. Jammer dat je er je presentatie in zette. Behalve de pop-up heeftje pagina niets te vertellen. Ze is leeg. Jammer want velen zullen meteen weg klikken. Op je hoofdpagina zet je wat de mensen boeit. Mensen komen ofwel voor iets specifieks (en zie gaan meteen in je site duiken via de navigatie) of mensen komen eens kijken uit nieuwsgierigheid. Deze laasten moet je meteen kunnen boeien door vb nieuwigheden te tonen, een paar aanbiedingen en wat er in de pijplijn zit.

2- Taalkeuze laat je bij het eerste bezoek eenmalig kiezen door de bezoeker. Nadien verwacht de bezoeker alle pagina's in 1 taal, zonder vermenging. De taalkeuze kan men veranderen door vb rechtsboven via een optie. Je hebt dus evenveel websites met startpagina's, als de talen die je ondersteunt.

3- Jouw eigen voorstelling, of een algemeen bericht naar de klant, kan bij op de eerste pagina samen met de aanbiedingen, nieuwigheden en wat er binnenkort zal komen, maar een contact-pagina met alle contactgegevens is erg belangrijk.

4- Navigatie is op het moment verwarrend. Men kiest nu in een klein menuutje vb schaal N, en men komt op een pagina (in een andere taal dan eerder) met lege vakjes en een ander type menu nu met grote knoppen, met de ándere schalen: H0, 1, ...). Dat moet echt anders! De navigatiemethode moet over de hele site homogeen zijn, ook op de startpagina. Eenmaal men een keuze heeft gemaakt, moet het duidelijk zijn dat men in de sectie in gekomen waar men voor gekozen heeft. Is er op het moment niets in deze sectie, dan ofwel weglaten en niet voor laten kiezen, ofwel een duidelijke tekst waarom er niets is.

5- Overzicht van producten per geselecteerde rubriek maakt het veel gemakkelijker om op een oogopslag te zien wat er allemaal wordt aangeboden. Een tabel met kleine foto, korte tekst en eventueel prijs zou handig zijn. Eenmaal men een product selecteerd, krijgt men alle informatie met grote foto's en bijkomende info. Door zoals nu, alles op 1 pagina te proppen, onder elkaar, heb je geen mogelijkheid om elk product fatsoelijk te presenteren, en de klant moet eindeloos zitten scrollen. Alles wat buiten het scherm valt, en waar men voor moet gaan scrollen, krijgt meteen maar een fractie van de aandacht, en wordt maar zelden geselecteerd door de klant.

6- Informatie is belangrijk. Een prentje is mooi, maar zegt eingelijk niets. Bij elk artikel hoort tekst te staan met wat men mag verwachten, omschrijvend met oorsprong, groot voorbeeld, inzetbaarheid, ..., aangevuld met technische informatie (afmetingen, ...) en natuurlijk de prijs. indien de klant besloten heeft om het te willen kopen, moet je hem meteen de mogelijkheden geven om dit te kunnen doorvoeren, een knop "ik koop het" (maar dan niet letterlijk zo genoemd) dat de klant leidt naar de aankoopprocedure (afhankelijk van hoe je dat wenst af te handelen). Je moet de klant "nemen" in de spontaniteit van de aankoop.

Bon, ik heb een heleboel keren het woordje "moet" gebruikt. Je begrijpt natuurlijk dat je niets "moet". Je bent vrij en je beslist helemaal zelf wat je doet. Ik geeft je hier louter mijn suggesties. Er leiden vele wegen naar Rome. Waarschijnlijk dat een andere benadering van de website ook goed is. Maar hoe dan ook, zoals het nu is, kan het niet blijven. Dat zou enkel maar leiden tot ergernis bij jouw en de klanten.

In elk geval, mijn oprechte succeswensen met je website.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

Bedankt voor alle reacties.

De meeste zaken die jullie aangegeven hebben zijn doorgegeven en daar wordt nu aan gewerkt. De site zal ook tijdelijk weer "weg" zijn.

Nu is het wel zo dat ik zeer weinig activiteiten/producten heb die "nu kopen" kunnen triggeren. 95% van wat ik doe is projectgestuurd. De dynibashers zijn eveneens op bestelling. Mocht de verkoop nog iets verder groeien zoek ik wel echte verkoopskanalen...

Ik zie dus de website eerder als naamkaartje dan als verkoopspunt. Maar prijzen worden zeker aangevuld waar mogelijk...

bekie

Hallo, op een ipad is de consultatie niet echt ok. Misschien ook rekening houden met een alternarief voor mobieltjes?

Antoon