Liliput Reeks 91 - Lokhuisje demonteren voor decoder wisssel.

Gestart door Thelasman, 23 oktober 2016, 14:38:50 PM

Thelasman

Hoi allen,
Ik heb onlangs een liliput Reeks 91 aangeschaft AC versie L131361. Hier is een Lokpilot 4.0 in gemonteerd. Ik wil die vervangen door een Loksound 4. Volgens de handleiding kan je het lokhuis naar boven eraf halen door de 4 schroefjes aan de onderzijde los te maken en dan zou je normaal het lokhuisje er kunnen af nemen. Maar na verwijdering van de schroefjes zit het lokhuis nog knalvast. Geen spleetje te bespeuren, geen beweging in te krijgen. Natuurlijk kan je slechts met de grootste voorzichtigheid tewerk gaan om beschadigingen te voorkomen.
Iemand ervaring of een idee hoe het lokhuisje te demonteren?
Alvast bedankt!   

Stieven76

Is toch deze die je bedoeld?


Ik heb er zelf een decoder ingestoken en kreeg hem eerst ook ni open. Dat komt doordat het huisje wat vastgeplakt zit op het chassis, wss door de verf. Ik heb met een heel fijne schroevedraaier tussen het huisje en het chassis geweest en een klein beetje gewrongen, dit op alle 4 de hoeken. Dan komt het los. Als je dat voorzichtig doet is dat geen probleem. Wel opletten met de leidingen die van en naar het huisje lopen.

guy holbrecht

Wat Stieven zegt klopt. Het machinistenhuis is lichtjes vastgelijmd. Let wel op voor de installatie op het dak. Bij het bespreken van het model voor  Modelspoormagazine een aantal nummers terug heb ik dat fijne ding beschadigd. Dus de installatie voor de stoomfluit op het dak eerst demonteren. Let eveneens op voor de verbindingsbuis tussen de lage watertank en hoge watertank aan de rechterzijde van de loc. Die dien je eveneens te demonteren.

Groeten,
Guy