Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nieuw project - Museumbaan Puurs

Gestart door philippe_007, 22 oktober 2016, 09:14:22 AM

railrunner

Tof!

Een paar jaar terug heb ik in een museum in Oostenrijk eens een hele collectie van die spoorwegbusjes, draisines e.d. gezien en vond het wel iets hebben.  En de plannen stonden daarbij.  Dan is het bijzonder leuk dit dan ook eens te kunnen aanschouwen op een modelbaan.  April volgend jaar... nog tijd genoeg.  Een bepaalde tentoonstelling in gedachte?

philippe_007


loebaske


Dat is men vaste date MOBexpo, is het moment om de voorraad aan te vullen die men anders
niet vind en niet alleen MOB ook MSM expo is men date  ;)

philippe_007

Vandaag de bekabeling op de module bevestigd, kwestie van geen draden meer los te trekken bij het verplaatsen, nu het getest is kan dit :-)







Enkele weken geleden ben ik ook begonnen met de inplanting van de loods (linkse module)



Een stukje is getekend in "Autodesk Fusion 360" en reeds gefreesd (eerste test)





Bouw van de Scenery is begonnen :-) 

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

philippe_007

Ondertussen wat aan het experimenteren met hoe ik de sporen ga schilderen/balasteren.
Hier al enkele (tussentijdse) resultaten

















DFS

Ik vindt de voorlaatste foto wel niet slecht, maar zou de dwarsliggers nog een drybrushing geven van 'dirt' voor het ballasten.

philippe_007

Sven, id er moet nog een drybrush over om het af te werken...

Momenteel denk ik voor een coombinatie te doen van eerste detail foto en laatste,
sporen inspuiten met Velejo Roest voor het balasteren en na het balasteren nog eens airbrushen met Revel Roest, en dan verder drybrushen.
Moet ik dus ook nog eens uittesten.

SuSke

Ik zou voor het ballasten de sporen toch al wel een dry brush over de dwarsliggers geven. Daarna ga je het ballastbed ook meenemen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

philippe_007

Hey Suske,
inderdaad, daarom dat ik wat testen heb uitgevoerd om te zien wat het tofste effect geeft.

ondertussen hebben de sporen een basislaag gekregen, Roodbruin primer van Valejo en een module zijn de sporen met grijs en zwart bijgewerkt....







sporen enkel in de grondlaag


sporen reeds bijgewerkt met Valejo grijs en zwart



In de club een huisje gemaakt, deze krijgt ook nog een plaatsje op de baan, vermoedelijk rechts, maar eerst zien hoe het uitkomt met de rest van de scenery... Moet nog volledig geverfd worden, dit is voor volgende week.



Oeps, precies een 2PK-club op bezoek :-)



loebaske


Enkele voorbeelden van mijn bevuiling






philippe_007

bevuiling moet nog komen Eric, eerst de sporen roestkleurtje geven... dan balasteren en dan wat vervuilen

SuSke

Het "roesten" van de sporen doe ik zonder airbrush. Ik blijf het airbrush-gedoe veel te uniform van kleur vinden en dat ondervang ik door met een borstel de zijkanten te schilderen met verschillende roesttinten die geblend worden nat-in-nat.
Ook het kleurverschil tussen binnenkant rail tegen buitenkant rail kan je dan doen.

Ik weet ook niet of het aan de foto ligt, maar ik vindt de roestkleur veel te rood. Rails hebben een vuile grijs bruine roest vorming.



Voorbeeldje op Vaerwegh Dok
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

philippe_007

hey Suske,
is nog geen roest op, roodbruin, was voor de Bilz te schilderen...
roest komt als volgende stap...

Chrisrail

#44
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }