Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Type 28 nmbs

Gestart door the_gold, 21 oktober 2016, 18:45:05 PM

the_gold

@ Rixke draait dat onderstel ook mee met de koppeling bij het groene model?  :-\

rixke rail

Yep ! Klein compromis voor beter rijgedrag wellicht ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

modelbaanHO

Citaat van: rixke rail op 11 december 2016, 18:36:34 PM

Zelf maken, Luc ?

Gemakkelijk ...
Modelspoorse groeten,
Eric

Zou ik kunnen doen, maar ik wacht wel op de versie van Piko.
D'er liggen nog genoeg andere projectjes om ooit eens af te werken.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

loebaske

Zo die is ook binnen, niet opletten, maar de kast staat er effe op om een foto nemen, want de loc ligt al uit elkaar om o.a de stuurpost te bemannen...
en natuurlijk wat verweren en andere nuttige kabels/trekhaak te bevestigen...





een zeer mooi afgewerkt dak...





bellejt

heb je die kast al aangepast want die gele band loopt niet door ?

loebaske


Goede opmerking Johnny, val nog wel wat op die bewerking, het handvat moet nog terug in het zilver en denk na de verwering dat alles beter zal zijn, in feite heeft rixke rail het al laten zien...

stevend

heb je dat gedaan met een glasvezel potloot ?
(Of hoe heet dat ook al weer )


loebaske

Zou het met een vezelpotlood kunnen doen, maar de krassen waren teveel opvallend..
heb het maar met een fijne kraspen gedaan, was wat prutsen maar het resultaat is aanvaardbaar voor mezelf  ;)
Het geluk zit er in doordat de kast niet is gespoten maar ingekleurd in de massa...

chef garde

Schoon beestje!!  Stelplaats Merelbeke zelfs.

Michiel

Louter een nieuwsgierigheidsvraagje (want als N-er heb ik jammer genoeg niets aan dit model), maar was de stelplaats ook Merelbeke tijdens de korte één-armige pantograafperiode, toen deze locomotief in Brussel-Zuid dagelijks actief was met rangeerwerk? Dat lijkt me dan 's morgens en 's avonds een lange, overbodige rit tussen Gent en Brussel.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske


Idd. Wouter en daarbij nog dat iemand zowat een serie maakt die in ons land amper een paar exemplaren telt...

Michiel, zo kan het gebeuren dat men zo effekes heen en weer rijdt voor wat rangeerwerk op hun oude dagen  ;)
de 2802 heeft voor zover ik weet altijd een één benige panto gehad, indien in het mis heb mag men gerust de puntjes op de i zetten.
De 2803 heeft een dubbele panto gehad, als ik weeral niet mis ben heeft de 2803 zwarte handvatten op de neus....

Er zijn hier echte kenners die het weten, kijk al uit naar hun verslag....
denk dat een uitgebreid verslag wel in MSM zal verschijnen.

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske


Merci Michiel voor de foto, duidelijk anders...
en nu begint het, hier is het met een groot B logo, anders dan de versie Piko ?? jaar/herschildering/onderhoud !!!!
Ben tevreden met wat ik heb, zijn zoveel rare uitgave's geweest van andere modellen die niet altijd stroken met de realiteit...
Ben volop bezig met verweren, foto's volgen nog wel....

Michiel

Met één-benig panto klein logo, schaar-panto groot logo. Zo lijkt het op de fotos. Het model van Piko lijkt aardig goed getroffen vind ik, op een paar kleine details na (zie gele biezen opmerkinen). Julli H0'er worden toch maar wat verwend!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

kno

#59
B logo op de voorkant werd aangepast in mei 1990 (na TSP reis "retro antwerpen") : 2802 werd toen in groene liverei herschilderd voor deze reis, dan terug in de blauwe kleurstelling met die grotere B logo).

Zie hier