Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Type 28 nmbs

Gestart door the_gold, 21 oktober 2016, 18:45:05 PM

Sicco

Het is echt geen drama. Ik mijn soms wat te kritische ogen gewoon niet 'wauw'. Het is in elk geval niet van het niveau 'te klein nummer op de 7410' ;D

Dat het geel wat flets lijkt en niet goed lijkt te dekken kan simpel aan de foto liggen van het model zoals ik gezien heb
Dat de gele lijn te smal lijkt is vermoedelijk het gevolg van afrondingen. Het valt mij op, maar de meesten waarschijnlijk niet.
Ik heb in mijn verzameling nog geen foto's kunnen vinden van de blauwe 28 met gele lijn over de deuren en klein logo voorop.
Al met al een prima model en een prachtig initiatief. Met wat kleine puntjes hier en daar wordt de volgende blauwe vast nog fraaier

the_gold

Bij de 2801 stond het nummer mooi centraal tussen de lampen
Bij de 2802 blijkt er op de meeste foto's dat er een heel groot B logo aanwezig was en een behoorlijk klein nummer.

Als we op deze foto afgaan dan lijkt enkel de doorlopende gele streep min of meer de grootste fout te zijn als het model met deze foto vergeleken word.



Metpetergaathetbeter

https://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/5120772489 blijkbaar heeft het logo en de nr's op de kop ook verschillende afmetingen gehad alsook de 2 zichtbaarheidsstrepen hebben verschillende breedte gehad (kijk maar eens op Google afbeeldingen !)

Metpetergaathetbeter

helaas(gelukkig maar voor Piko) ook een derde mogelijkheid gevonden en misschien is het deze wel http://users.skynet.be/Treinfoto.2000/foto44augustus/2802%20in%20Brussel%20Zuid.jpg  wat betreft de cijfers

belgianrailways

 

Sicco

Hier ziet het geel er al een stuk beter uit. Prima beestje
Ik zie wel iets nieuws geks, maar sssssst  ;D

stevend

#36
Die gele doorlopende streep op de deur vind ik ook nergens terug .
Evenals het geel kaderken op de deur vind ik enkel op de blauwe versie met schaarpanto's ( '94 ) , niet bij de eenbenige versie ( midden '80 ) .
Trouwens heeft 2802 (en 2803) ook rond gereden met die schaarpanto's en dit in mei 1994 ( zie Nicolas collection type 120-... pag 65 )

the_gold

Streep moest ook veel dikker zijn...
Voor een model van die prijs mag het toch wel wat beter zijn...

stevend

Ondanks m'n opmerkingen, blijf ik het toch een zeer mooie initiatief vinden .

yannickvw

De dc's zullen snel op zijn (of zijn al op) :)  :-\ hopelijk maakt men er toch wat meer bij...

modelbaanHO

Ik wacht rustig af tot de groene versie wordt uitgebracht, in de veronderstelling dat die er ook wel zal komen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

ERVIN

Citaat van: the_gold op 03 december 2016, 18:21:29 PM
Streep moest ook veel dikker zijn...
Voor een model van die prijs mag het toch wel wat beter zijn...

Een model van die prijs , er zijn er  die het ooit nog veel bonter hebben gemaakt hoor , en die nog een pak duurder waren!!

loebaske


Foto's waren doorgespeeld aan Piko over de schildering, ze hebben er niet opgelet dat de gele lijn niet doorloopt op de deuren, voor mij geen probleem, ga die toch verweren, effe de deur in het blauw zetten en klaar is kees  ;) ;)
Is wel een punt dat Erwin aanhaalt, veel modellen voldoen niet altijd, maar dan wel aan een vette dikke prijs....
Ah, over enkele jaren is het een exclusief model voor de "kiekens" van Ebay  :D :D :D

rixke rail

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Citaat van: modelbaanHO op 04 december 2016, 11:28:50 AM
Ik wacht rustig af tot de groene versie wordt uitgebracht, in de veronderstelling dat die er ook wel zal komen.

Zelf maken, Luc ?

IMG_6826 by Eric  Baert, on Flickr

IMG_6831 by Eric  Baert, on Flickr


Gemakkelijk ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN