Type 28 nmbs

Gestart door the_gold, 21 oktober 2016, 18:45:05 PM

Sicco

#15
De locs hadden de eenbeenpantografen vanaf medio jaren zeventig tot medio 1987. De 2801 heeft bij de grote revisie waarbij hij blauw werd schaarpantografen gekregen, maar die zijn kort erop weer vervangen door de Faiveley's



the_gold

Ik heb er wel op gelet dat de 2802 op bijna elke foto in het bezit is van een groot B logo en een klein nummer.
Deze is net omgekeerd, maar heeft ook zo gereden.

BD1701

Heel leuk dat er eindelijk een blauwe 28 komt. Hopelijk komt hij wel niet met spaakwielen zoals op de foto te zien is, want ik betwijfel of hij deze gehad heeft in de blauwe kleurstelling. Ook mag er volgens mij geen doorlopende gele lijn zijn op de deuren. Want ik heb geen enkele foto gezien waar het wel zo was. Misschien kan hier iemand meer duidelijkheid over geven.
 

Sicco

Dat klopt beide, ik denk dat dit een handmonster is op basis van de groene versie en nog niet het definitieve model

the_gold

Uitlevering volgende week verwacht

yannickvw


egwinds

Slechts 96 stuks van elke versie
Groeten/Salutations/Grüsse/Greetings/最好的祝福
Egwin/苏德鹰

yannickvw

Is dit dan enkel een uitgave van deze winkel? Ik neem aan dat Piko nog wel met een grote oplage in deze variant zal komen?

factageklerk

Citaat van: yannickvw op 28 november 2016, 11:36:34 AM
Is dit dan enkel een uitgave van deze winkel? Ik neem aan dat Piko nog wel met een grote oplage in deze variant zal komen?

Neen , want deze zijn inmiddels ook te bestellen bij een winkel in Haasrode. Ze zullen ook wel te bestellen zijn bij de meeste handelaars die Piko in hun gamma hebben
 

loebaske


Heb vandaag vernomen (van dienst patrimonium) dat alles lok's van de reeks 120-20-28 hun leven lang met spaakwielen hebben gereden,
kan het maar meedelen hé....

Sicco

Model is uit, moet bekennen dat ik van de blauwe versie minder onder de indruk ben dan ik had verwacht en gehoopt

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

the_gold

Ik had een voorgevoel, dit voorspelt niet veel goeds?

Sicco

Schilderwerk (geel) oogt niet super, model smoelt niet super, details waar ik m'n vraagtekens over heb (te dunne middelste lijn, lijn over de deuren, te klein logo,...), het is maar een gevoel. Misschien dat het deels aan de foto's ligt. Het is geen ramp.

the_gold

Heb je nog andere foto's beschikbaar?
Ergens begrijp ik niet, het internet staat niet overvol met foto's van deze locs. Maar toch wel genoeg om je een beeld te vormen van de juiste details?