Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

LSM baureihe 101

Gestart door Peter, 19 oktober 2016, 14:13:19 PM

Peter

Enige tijd geleden heb ik toch (kon er niet aan weerstaan) het LSM modell van de ellok baureihe 101 van de DB, met reklame voor het Schwarzwald  gekocht.
Prachtig model met zeer fijne details, maar.......... :( :( :( ondanks ik er een, zoals vereist, ESU decoder heb ingestoken en ook al die CV's aangepast, rijdt het model toch niet zoals je van een dergelijk model mag verwachten.
In plaats van een soepel rijgedrag rijdt de lok zacht schokkend (zeker bij lage snelheid).
Smeren heeft niet geholpen en de wielen zijn zoals die van een lok die net uit de doos komt kraakproper.
Heeft iemand soms een goede raad?

Vraagje 2: Op de gebruiksaanwijzing staan nog kleine onderdeeltjes afgebeeld (imitatie koppeling en luchtslangen) Deze zitten niet bij het model in de verpakking en ook staan deze niet vermeld op de onderdelenlijst (ersatzteile liste)
Raar, raar  :'( :'(

. by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Ik heb een gelijkaardig probleem gehad met een ESU en een locomotief met Faulhaber motor. Na lang sleutelen heb ik met ESU Duitsland contact genomen. Ze waren heel bereidwillig, vele tips per email, en uiteindelijk heb ik de uitnodiging gekregen om de loc op te sturen. Ze hebben zelf geprobeerd om het probleem op te lossen. Alles kosteloos, behalve de heenzending.

Voor mij jammer dat ze het ook niet goed kregen. Ze zeiden dat ze nog last hadden met collectorloze motoren, maar dat was dus wel meer dan 5 jaar geleden. Ik was wel heel aangenaam verrast door hun dienstverlening. Misschien eens contact nemen met ESU? Wie weet  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Onderdeeltjes zijn al onderweg. Een vriendelijke modelspoorder die ook de 101 heeft (niet de Schwarzwald versie) had twee zakjes in zijn doos.
Das geluk hebben nietwaar.
Nu dat rijgedrag nog
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#3
De kleine, soms heel fijne (bv. ruitenwissers) zijn allen aangebracht. Een waar geduld werkje
Nu nog enkel te weten komen hoe ik een bestuurder in die kabine kan krijgen (niet langs de deur hé  ;))
PS: de roostertjes boven de buffers moeten terug horizontaal geplaatst worden
Om eerlijk te zijn: een prachtig model.

DSCN2411-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter