Diorama 55x35x30 voor in de vitrine

Gestart door dani, 19 oktober 2016, 14:03:08 PM

dani

Met de "verbouwing" in  mijn bureau, zijn er een aantal nieuwe kasten gekomen, en heb ik nu een 6-tal vitrines  van 60x60 cm hoog en 40 cm diep ter beschikking.  4 daarvan zullen voor de VW collectie (of een klein deel ervan) dienen.   2 zijn terbeschikking om treinen in te zetten.   Ik ben van plan om de helft van één vitrine te gebruiken om er een mooi diorama in te zetten, met daarin de Märklin Big Boy.   Ik vind dit persoonlijk zo een mooie lok, dat ik het zonde vind om die op zolder in een doos te laten staan.

Dus de aanzet is gegeven voor de vitrine...  het "frame" van vezelplaat is gemaakt en het spoortje  (2 kruisende sporen) ligt er voorlopig in.     Nu is het een kwestie van inspiratie opdoen, en de boel aan kleden.   Er moet zeker een stukje "berg" in komen en het geheel moet simpel blijven.   De aandacht moet gaan naar de trein. 

Wat het precies gaat worden weet ik nog niet, dat zal gaandeweg beslist worden.

Alvast een paar foto's van waar het nu staat.





al eens een wagonnetje gezet om een idee te geven van de grootte.   Op het spoor is 53 cm beschikbaar en de Big Boy is  ongeveer 47 cm lang dus heel veel speelruimte is er niet over, maar dat is een beperking van de kast.


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

gardevil

Als het enkel om de presentatie gaat zou ik gaan voor andere rails, hoeft zelfs geen drierail te zijn dan. Je diorama zal er enkel bij winnen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

dani

Ja maar deze had ik nog... ik ben half hollander denk ik
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Ik heb nog een doos vol oude Lima rails liggen, zijn nu ook niet moeders mooiste maar als je er graag eens komt in rommelen voor je diorama..  ;)

OlivierV

JE kan nog altijd de middengeleider eruit slopen, maar dat is misschien een beetje extreem.  ::)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

zou ik kunnen doen...  maar ik denk toch dat ik het hier bij ga houden.
Op deze manier kan ik toch nog steeds een aansluiting op de sporen maken, waar ik dan een MS1 of zo kan op aansluiten.
Dan kan ik (zelfs in de kast) de Big Boy laten geluid maken en de lichtjes laten branden.
Misschien vervang ik de rails door C-rails, daar heb ik er ook nog wat van .
Anderzijds gaat er toch nog ballast op en gaat dan de airbrush er over
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.