De 6de minibaantjeswedstrijd (2018)

Gestart door Michiel, 17 oktober 2016, 11:13:27 AM

loebaske

Citaat van: Luc op 19 oktober 2016, 08:53:21 AM
En die van het publiek, AUB?

Bij deze

Rudi Nelissen - La Roche-en-Ardenne

philippe_007

Id zoals 2 jaar geleden, dan was jury en publiek het ook eens :-)

marctje

Puur uit nieuwsgierigheid had ik aan Luk gevraagd om de publiekslijst ook te vermelden. Het publiek kijkt toch iets anders dan een vakjury en ik zou wel willen weten waar mijn baantje zich bevind in deze lijst. Het kan een afknapper worden of zeggen hoe goed/slecht ik wel ben en dan weet ik ongeveer hoe ik verder moet doen naar een volgende keer.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

SuSke

Citaat van: marctje op 19 oktober 2016, 12:39:57 PM
Puur uit nieuwsgierigheid had ik aan Luk gevraagd om de publiekslijst ook te vermelden. Het publiek kijkt toch iets anders dan een vakjury en ik zou wel willen weten waar mijn baantje zich bevind in deze lijst. Het kan een afknapper worden of zeggen hoe goed/slecht ik wel ben en dan weet ik ongeveer hoe ik verder moet doen naar een volgende keer.

Je moet gewoon streven naar een hoger niveau Marc. Elke keer die kleine dingen iets beter doen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

philippe_007

Bij de vorige editie zijn ze niet geteld, dan was de stapel voor Neeb zo hoog dat het niet nodig was om te tellen...
Geen idee hoe de stemming dit jaar was, maar zou mij niet verwonderen moest het weer zo zijn.

Sowieso hebben al de deelnemers die de eindmeet hebben gehaald gewonnen
en bij de volgende baan gaat de kwaliteit er enkel maar op vooruit gaan.

Het waren dan ook allemaal mooie minibaantjes.

Ik heb wat leuke dingen gezien zoals het idee van Kristoffer met Snippers, daar wil ik ook wel eens iets mee doen in de toekomst...

Dreha

Ik heb de smaak ook te pakken gekregen en ga in 2018 ook weer mee doen.
Ga er vanuit dat het regelement hetzelfde blijft.
Heb nu al vrij concrete ideeën.
Het is inderdaad wel jammer dat je dan zelf minder van de andere banen kunt genieten.
Maar ik zal wel iemand kunnen strikken om mij even te vervangen  :)

Gerolf

Citaat van: Dreha op 20 oktober 2016, 10:08:27 AM
Ik heb de smaak ook te pakken gekregen en ga in 2018 ook weer mee doen.
Ga er vanuit dat het regelement hetzelfde blijft.
Heb nu al vrij concrete ideeën.
Het is inderdaad wel jammer dat je dan zelf minder van de andere banen kunt genieten.
Maar ik zal wel iemand kunnen strikken om mij even te vervangen  :)

Tof, Harald !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Doornroosje

En we hebben een idee, een plan en veel goesting. Nu nog het reglement afwachten om te zien of er iets wijzigt aan de afmetingen. En dan beginnen met het opstellen van een plan van aanpak!

Michiel

Ik zou niet te lang afwachten. Het wedstrijdregelement komt typisch maar pas tegen april/mei volgend jaar, indien we mogen afgaan op de afgelopen edities. Je kan al beginnen met alles wat niet afmetingafhankelijk is: huisjes bouwen, rollend materieel schilderen, boomjes vlechten... 't is maar een idee.... (en dan hopen dat er geen opgelegd thema komt) ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ACFI

Het oude régalement is blijkbaar ok verdwenen met de Laatste updates van de expo site of eis er nog een andere plaats waar het beschikbaar is?

Michiel

De link naar de pagina met het regelement werkt nog:
http://www.modelspoormagazine.be/index.php/nl/minibaantjes-2016
Dit is dus het regelement van de afgelopen editie.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Luc

Citaat van: marctje op 19 oktober 2016, 12:39:57 PM
Puur uit nieuwsgierigheid had ik aan Luk gevraagd om de publiekslijst ook te vermelden. Het publiek kijkt toch iets anders dan een vakjury en ik zou wel willen weten waar mijn baantje zich bevind in deze lijst. Het kan een afknapper worden of zeggen hoe goed/slecht ik wel ben en dan weet ik ongeveer hoe ik verder moet doen naar een volgende keer.

Dat zou ik ook graag willen zien...  8)
Oufti!

ACFI

Citaat van: Michiel op 20 oktober 2016, 18:03:26 PM
De link naar de pagina met het regelement werkt nog:
http://www.modelspoormagazine.be/index.php/nl/minibaantjes-2016
Dit is dus het regelement van de afgelopen editie.  ;)
Dankjewel Michiel,

ik had enkel een link naar de modelspoorexpo site gevonden.

ACFI.

modeltreinbart

Volgende editie wil ik er zeker bij zijn.
Het idee licht al klaar en als de afmeting ligt ruim binnen de afmetingen van vorige editie.
Ik kom zelfs toe met 5000 vierkante centimeter.
Maar natuurlijk kunnen ideeën nog steeds veranderen qua landschap. Misschien een huisje, fabrieksgevel of scenario. Die staan helaas nog niet vast.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

marctje

Baan plan is zo goed als mogelijk uitgetekend. Enkele praktische zaken beter bekijken i.v.m. transport eigen wagen. Nu beginnen met templates te maken op maat voor de gebouwen, ik ga proberen de gebouwen zelf te maken in hout volgens het systeem zoals ze vroeger effectief gebouwd werden. En op zoek naar de juiste figuren en karren om deze baan te bevolken. Ho ja de naam is er ook al
NOWHERE TOWN. Een fictief western stadje in Monument Valley.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub