Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Classix rijtuigen

Gestart door DelticPower, 04 oktober 2016, 21:13:04 PM

Metpetergaathetbeter

ik zou toch opteren op mogelijkse nieuwe uitgaven  van LS (wel veel duurder)maar ja klant is koning! :-\

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 oktober 2016, 12:32:42 PM
ik zou toch opteren op mogelijkse nieuwe uitgaven  van LS (wel veel duurder)maar ja klant is koning! :-\


Daar zeg je het!

En wees eerlijk, hoe groot is het verschil als ze op je baan rondrijden?
Valt het zo erg op als je geen stuurstandrijtuig gebruikt?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

Als je bij 1 merk blijft niet echt, maar heb je de 2 bollen...  ;) en in 1 stam... :))
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

#18
Suske,heb jij de beiden door elkaar lopen ? :-\

Metpetergaathetbeter

vraag is als ze zo goed zijn en zo mooi waarom worden ze dan zo massaal  gebradeerd aangeboden worden? :-\

MDK193

Zijn de M6 ooit in Nederland geweest?

SuSke

#21
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 oktober 2016, 13:51:46 PM
Suske,heb jij de beiden door elkaar lopen ? :-\

Ik heb ze wel naast elkaar vastgehad en vergeleken in die vroegere tijden toen ze uitkwamen en dien ten gevolge heb ik dus alleen maar LSM lopen  ::) :))

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 oktober 2016, 14:01:18 PM
vraag is als ze zo goed zijn en zo mooi waarom worden ze dan zo massaal  gebradeerd aangeboden worden? :-\

En dat is dan die bewuste kop van de nagel war je op tikt.
Als ze evengoed waren als de LSM zou je ze nu niet meer vinden tenzij je er veel geld voor over had. Dat ze nu nog altijd in zo'n grote getale op de markt komen, kan het gevolg zijn van maar 2 dingen:
- Er zijn er gewoon veel te veel geproduceerd (foute inschatting van de fabrikant)
- Hun prijs/kwaliteit verhouding ligt compleet verkeerd ( te duur voor wat ze zijn)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Citeervraag is als ze zo goed zijn en zo mooi waarom worden ze dan zo massaal  gebradeerd aangeboden worden

Volgens mij omdat ze van begins af aan werden afgekraakt, te voordele van de LS modellen
Hiermee wil ik geen kwaad woord over LSM zeggen ander krijg ik weer  ::) ::) ::)mails
Hetzelfde fenomeen heeft zich trouwen voorgedaan met de L-rijtuigen van Goovers met die van Olaerts
Maar het is nu eenmaal zo dat 'luxe" extra betaald moet worden, en dit wordt alsmaar erger.
Een voobeeldje: Brawa breng de drie-assige DB ombouwwagenuit met bv.......gekleurde wc-brillen (die je niet kan zien door het wc raam)
Prijs van een setje van 2 aan elkaar gekoppelde rijtuigjes   120,00 euro
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Citaat van: MDK193 op 06 oktober 2016, 14:21:56 PM
Zijn de M6 ooit in Nederland geweest?
Nee, geen vergunning dacht ik. Er waren plannen om met M6 tot in Roosendaal te rijden, maar er bleek een brug te laag (bovenleiding kon niet hoog genoeg opgetrokken worden). Project afgeblazen. Ook naar Maastricht hebben ze nooit gereden naar mijn weten.

Citaat van: Jurgen op 05 oktober 2016, 14:21:31 PM
Sinds wanneer rijden ze rond in België? 2000? 2001?
In december 2001 was de officiele voorstelling. 2002 werden ze voor het eerst ingezet, dacht ik.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

even die kennis zijn ervaringen met de beide :
Mijn ervaringen met M6 in HO;
Onafgezien de afwerking,die duidelijk van een lager niveau is,laat het rijgedrag van de Classix te wensen over.
Als je ze in handen hebt voel je gewoon het verschil!
De "look" is ook ietwat té plastiekerig...
Als je een trek/duw set koopt in model dan is het ook maar normaal dat je 'm kan trekken en duwen op de modelbaan ook,bij de Classix levert dat spontane ontsporingen met regelmaat op,bij LS geen enkel probleem..
Ik heb ze ingeruild voor een stam van LSModels en heb daar nog geen seconde spijt van gehad.

bellejt

heb ze nooit willen hebben om die redenen.De LS models doen het hier ook perfect met zelfs een decoder in de stuurstand.

OlivierV

bouwjaar is 't schijnt 1999-2004 ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Citaat van: OlivierV op 06 oktober 2016, 16:59:41 PM
bouwjaar is 't schijnt 1999-2004 ...

Dat hadden we ondertussen ook al gevonden.

De vraag was wanneer ze in dienst kwamen en dat blijkt dan 2002 te zijn.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

En meningen qua afwerkingen, ik volg de mening van die kennis...

Voor een getrokken stammetje van 5 naar Luxemburg zou ik nog classix overwegen, getrokken is er niet veel op aan te merken ... en mits wat verwering is dat allemaal best ok ... Vooral de draaistellen hebben echt een uiterlijk dat plastiek schreeuwt of hoe moet ik het gaan zeggen, de rest valt wel mee.

Geduwd doen ze het nog slechter dan mijn stam M4 bordeaux met zelf geplaatste kortkoppelmechaniek ... Dus bezint eer ge begint!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

#29
Voor mij (en andere) gaat het niet wanneer die op de sporen waren, want dan wijk men hier meer dan af...
maar eerder als het een koopje is...of niet, daar gaat deze topic over  :(

Uit de informatie zal één ieder het moeten uitmaken als men verkies voor LS of Classix...meer niet...
als je die nu gaat trekken of duwen, voor mij is het simpel, ik trek, want men samenstelling rijdt altijd in dezelfde richting...
welke samenstelling die ook is.