Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Even weg

Gestart door doomslu, 30 september 2016, 21:50:44 PM

PietB

Citaat van: doomslu op 09 oktober 2016, 08:40:48 AM
Wie kent interessante alternatieven en heeft hier goede ervaringen mee?
Voor wat het waard is, Luc.
Ik heb goede ervaring met https://www.transip.nl/webhosting/
Misschien jezelf daar eens oriënteren?

grt Piet.

PietB

Citaat van: Ronald op 09 oktober 2016, 11:01:34 AM
Ik bedoelde dan ook bv morgen, tijdens kantooruren. Het zal jullie misschien verbazen maar dan zijn wij in Nederland gewoon overdag bereikbaar ;)
7/24 is toch ook in het weekend?
Of is dat bij jou anders Ronald?

Stedahult

Daar schiet je dus een ticket voor in Piet. Service is niet meer zoals 10 jaar geleden.
Dat kost geld, daarbij hebben zij zich wettelijk ingedekt door te verwijzen naar de kantooruren.
Mvh. Steef

Jurgen

Kantooruren zijn weekdagen van maandag tot en met vrijdag van 9u tot 17u. Als men dus zegt dat men tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar is, dan ben je er op een zaterdag aan voor de moeite.

Zelf heb ik er geen probleem mee dat het forum eens offline is, dan doe ik wel iets anders. Maar ik kan me inbeelden dat het als bedrijf niet leuk is en snel opgelost moet zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Cozzy

Hallo Luc,

alle suggesties kunnen maar helpen denk ik, daarom ook eens even piepen op deze site:
https://www.versio.nl/webhosting-belgie
Kijk zowel eens bij de starter als expert tab.
Mensen zijn goed, snel en accuraat ook (vooral) vanuit operationeel oogpunt.
Ik volg echter ook de visie van Ronald: eerst met de huidige provider communiceren en nagaan wat er fout gelopen is in de opvolging ; overstappen van a naar b doe je niet voor het plezier...

Succes alvast!
Groeten,
Tom

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

PietB

Citaat van: Stedahult op 09 oktober 2016, 12:14:07 PM
Daar schiet je dus een ticket voor in Piet. Service is niet meer zoals 10 jaar geleden.
Dat kost geld, daarbij hebben zij zich wettelijk ingedekt door te verwijzen naar de kantooruren.
Ja en ik heb dus, op de gekste momenten van de dag.
Zowel door de week als in het weekend binnen 10 minuten contact Steef.
En het langste dat ik op een oplossing heb moeten wachten is plm 25 minuten geweest.

grt Piet.

doomslu

Ik denk dat er vandaag weer iets mis gelopen was, want ik kon niets meer posten.
Ik heb de database moeten repareren, en dat na een dag hard werken...  :-\

Als het stof van de expo zal zijn neergedaald zal ik die mensen toch eens moeten contacteren...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

GDE

Wel ik kon ook niets posten en dan maar vloeken op mijn gsm  :D

factageklerk

ik kon me niet meer afmelden
 

loebaske


Ook hetzelfde meegemaakt...
Was zo van "tja, nu het forum belangrijk is, liggen we der weer al eens uit"  >:( >:( >:(

PietB

Citaat van: doomslu op 13 oktober 2016, 23:12:46 PM
Ik denk dat er vandaag weer iets mis gelopen was, want ik kon niets meer posten.
Ik heb de database moeten repareren, en dat na een dag hard werken...  :-\

Als het stof van de expo zal zijn neergedaald zal ik die mensen toch eens moeten contacteren...
Ja dat is een nare situatie, dat kan ik me voorstellen.

Het begon allemaal met deze melding.

Op dat moment bestaat de kans dat er allerlei tabellen in de database defect zijn of indexen niet zijn bijgewerkt.
En even daarna was het onmogelijk om een sessie te starten, want alle sessies waren verlopen.
Misschien dat je deze info kunt gebruiken om de server beheerders te informeren.
Er worden in de database een aantal connecties voor het programma gereserveerd, als dat aantal te laag is krijg je dit.
Ik kan me voorstellen dat het deze dagen wat drukker is als anders en als dan de instellingen wat krap zijn dan krijg je dit.


Citaat van: loebaske op 14 oktober 2016, 09:31:45 AM
Was zo van "tja, nu het forum belangrijk is, liggen we der weer al eens uit"  >:( >:( >:(
Er is nog een andere manier van communiceren, of snel wat vragen of opzoeken.
https://www.facebook.com/Modelspoormagazine-Train-Miniature-Magazine-646173425421493/?fref=ts
Gebruik dit als fallback in voorkomende gevallen.

grt Piet.



Houdini

Citaat van: PietB op 14 oktober 2016, 10:16:11 AM
Het begon allemaal met deze melding.



Ik zie de melding niet?



Citaat van: PietB op 14 oktober 2016, 10:16:11 AM
Citaat van: loebaske op 14 oktober 2016, 09:31:45 AM
Was zo van "tja, nu het forum belangrijk is, liggen we der weer al eens uit"  >:( >:( >:(
Er is nog een andere manier van communiceren, of snel wat vragen of opzoeken.
https://www.facebook.com/Modelspoormagazine-Train-Miniature-Magazine-646173425421493/?fref=ts
Gebruik dit als fallback in voorkomende gevallen.

grt Piet.

Stomme vraag wellicht, maar kan je er ook op en berichten posten als niet-fb'er?

PietB

Citaat van: Houdini op 14 oktober 2016, 10:25:06 AM
Stomme vraag wellicht, maar kan je er ook op en berichten posten als niet-fb'er?
Dat ligt er aan hoe de facebook pagina is ingericht.
Maar in principe niet, echter als niet FB'er kun je wel lezen.
Dus ook te weten komen of er een melding is dat er iets loos is op het forum.

grt Piet.

jakke

Citaat van: PietB op 14 oktober 2016, 12:15:23 PM
Citaat van: Houdini op 14 oktober 2016, 10:25:06 AM
Stomme vraag wellicht, maar kan je er ook op en berichten posten als niet-fb'er?
Dat ligt er aan hoe de facebook pagina is ingericht.
Maar in principe niet, echter als niet FB'er kun je wel lezen.
Dus ook te weten komen of er een melding is dat er iets loos is op het forum.

grt Piet.

Het lijkt me dat , als men geen fb-account hebt geen toegang heeft , zelfs niet lezen , tot de fb-pagina van MSM .
Men krijgt dan een fb-beeld te zien 'geen toegang' en dit veranderd enkel met in te loggen .
Als het anders kan hoor ik het graag .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

PietB

Citaat van: jakke op 14 oktober 2016, 12:36:32 PM
Het lijkt me dat , als men geen fb-account hebt geen toegang heeft , zelfs niet lezen , tot de fb-pagina van MSM .
Men krijgt dan een fb-beeld te zien 'geen toegang' en dit veranderd enkel met in te loggen .
Als het anders kan hoor ik het graag .
Niet helemaal waar.
Ik geef toe dat je een irritante pop-up krijgt maar je kunt zonder FB account wél de pagina tonen.

grt Piet.