Dosto rijtuigen

Gestart door Peter, 24 september 2016, 18:44:41 PM

Peter

Ben begonnen mijn Dosto's (dubbeldekrijtuigen) af te werken, te verbeteren (interieur, lich en figuren)

De eerste die er aan moet geloven is, mijn allereerst gekochte Stuurstandrijtuig in de oude lichtgrau/mintgrün versie.
Dit rijtuig werd samen met de gewone Dosto's geproduceerd door Tillig, (ik schat 15 à 20 jaar geleden) en toen voor een zacht prijsje gekocht (voor 4 stuks) bij Hünerbein in Aachen
Een specialleke: Het stuurstandsrijtuig zat origineel verpakt met gebruiksaanwijzing in een Roco doos, maar onderaan in de bodem staat Tillig gedrukt.
Op onderstaande foto van de voorkant zijn de ruitenwissers, voetsteun en handgrepen (FRUTSEL WERKJES !!) al aangebracht enkel nog een imitatie koppeling van Weinert en de 4 slangen moeten nog gemonteerd worden. (Wordt vervolgt)

PS: de foto's zijn genomen van het model op een doos...Antwerpse handjes ;D ;D ;D ;D



Met vriendelijke groeten
Peter

BC911

Stuttgart en Antwerpse handjes = ideale combi voor mij  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Peter

Een paar foto's van het "echte" Dosto rijtuig  dus de stuurstand en de 2e klasse afdelingen
Benieuwd hoe ver ik ga geraken ;)





Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske


Peter

Nog een paar foto's van het model

Zoals te zien op onderstaande foto zijn deze rijtuigen reeds meer dan 20 jaar geleden uitgerust met stroomafname op alle wielen en stroomdoorvoerende koppelingen en normschacht



Het bewuste plaatje met de merknaam Tillig in het Roco model ref.45287 in de onderzijde van het model



Het reeds gedeeltelijk geopende rijtuig met in de hoek nauwelijks zichtbaar een 8 polige Din stekker voor digitaal decoder.
De eerste ontgoocheling: de zetels zijn van het verkeerde type en...te klein. Hier zal, buiten het herschilderen weinig aan te doen zijn want er is gewoon niet meer plaats voor zetels op schaal. Dat betekend dus geen H0 maar TT figuurtjes



Wordt vervolgt
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Geen kant en klare kleuren, zal weeral zelf moeten mengen en dat is niet bepaald mijn sterkste kant.
Daar zal ik toch weeral even mee zoet zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter