Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Mijn allerliefste lok model

Gestart door Peter, 15 september 2016, 17:20:46 PM

Peter

Mijn absolute voorkeur model is de baureihe 89.70 van Merker und Fischer.
Dit bouwsetje model (in de versie van de Deutsche Reichsbahn-tijdperk II) heb ik voor onze 5-jarige huwelijksverjaardag van mijn echtgenote gekregen (nu bijna 50 jaar gehuwd) :) :) :)
De rijeigenschappen zijn maar magertjes en ik durf er zelf niet aan te beginnen om er een decodertje (bijna geen plaats) in te steken.
Ik weet .....het Fleischmann model is ook mooi, rijdt veel beter en er kan zonder problemen een decoder in.
Maar ik wil voor geen geld ter wereld ruilen. Mischien dat ik ooit het fleischmann model nog wel eens koop al was het maar om met een 89.70 op mijn baan te rijden

Hierbij twee foto's van de M+F lok, gefotografeerd op het originele (nog altijd goed bewaard) bouwplan.

DSCN2368 (1) by Peter Verlooy, on Flickr

DSCN2369 (1) by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

guydhaese

Inderdaad een heel mooi model, Peter!
Baseert op de m.i. tijdloze constructie uit 1967 door wijlen de geniale Willy Ade, en die in 1968 voor het eerst door TRIX op de markt werd gebracht.
Guy

Peter

#2
Inderdaad, waar is de tijd dat Willy Ade, samen met Trix "SUPERMODELLEN" op de markt brachten
Ik heb hier nog de 4 Pruisische rijtuigen staan (DRG) die in 1966 werden uitgebracht door hen. Moeilijk te geloven dat dat al 50 jaar geleden is, dat modellen met zo'n detail en afwerking werden uitgebracht.
Hierbij een foto van het drie-assig modelletje.
PS: niet vragen want ze zijn NIET te koop en niet te ruilen

DSCN2373 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

stevend


Peter

CiteerHey peter, te ruilen ?

Zelfs niet te ruilen  ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske


Misschien voor een Rolls ruil Peter die wel  ;)

PietB

#6
De loc waar ik het meest aan gehecht ben is deze Märklin 3048 de DB BR01-097



Dit is een loc die ik een hele tijd geleden van een collega als verjaardagscadeau heb gekregen.
5 dagen nadat ik het geschenk ontving overleed hij.
En ondanks dat ik daarna louter NL materieel heb aangeschaft en al mijn Duits-Zwitsers en Oostenrijs materieel heb verkocht, gaat deze voor geen prijs weg.
De loc is uitgerust met een Seute rook generator in en een Lopi 4 decoder met een ESU permanent magneet.
Het is een heel statig gezicht om dit te zien rijden.
Op dit moment staat, wegens een verbouwing van Polderdam alles in de vitrine.
Maar deze loc gaat zeker als 'museum baan' weer in Poderdam rijden.

grt Piet.

Ferdi

En er zijn blijkbaar heel wat verschillende modellen gemaakt van de BR 89

http://www.modellbau-wiki.de/wiki/BR_89


guydhaese

Citaat van: Peter op 17 september 2016, 14:03:54 PM
Inderdaad, waar is de tijd dat Willy Ade, samen met Trix "SUPERMODELLEN" op de markt brachten
Ik heb hier nog de 4 Pruisische rijtuigen staan (DRG) die in 1966 werden uitgebracht door hen. Moeilijk te geloven dat dat al 50 jaar geleden is, dat modellen met zo'n detail en afwerking werden uitgebracht.
Hierbij een foto van het drie-assig modelletje.
PS: niet vragen want ze zijn NIET te koop en niet te ruilen

Ja, wat een fantastische detaillering voor die tijd, en die rijtuigen blijven actueel, want ze werden begin 2016 door de Modelleisenbahn Holding opnieuw uitgebracht in tijdperk 1-versie, en nu onder de naam Fleischmann!

nmbssncb

Machtige locomotief...  Zeer robuust... Zwaar, weegt 730 gram (bijna 3/4 kilo).

Ik heb de voorloper 3026.  In 1959 cadeau gekregen (van een tante, nadat haar echtgenoot, mijn peetoom, was overleden in het verkeer).  Hij kostte toen bij Maes, in Gent, het flinke bedrag van 950 Belgische Frank (omgerekend nu 23 Euro).

De 3026 heeft flink wat "kilometerkes" gereden in mijn kindertijd (nu staat hij in vitrine).  Ik was en ben nog altijd zot van de grote koplampen met gloeilampjes.  Niet echt modelgetrouw, maar soit...

De lok is nog niet gedigitaliseerd.  Ik heb nog andere oude, analoge Märklin loks en vind het zonde om ze om te bouwen (maar op een dag komt het er toch van).


Willy

nmbs < Willy > sncb
===============

3rail

#10
Hier mijn allerliefste model van Micro Metakit.

Het is de Br 02-009, nieuw gekocht in 2010, ze is uit gebracht in 1999.
Was al een jaar of 3 naar haar aan het kijken en in 2010 nieuw gekocht bij hun op de stand in Dortmund. :D

Br 02-009 by Edward Borgers, on Flickr

Br 02-009 by Edward Borgers, on Flickr

Br 02-009 by Edward Borgers, on Flickr

IMG_20170430_112719 by Edward Borgers, on Flickr

IMG_20170430_191732 by Edward Borgers, on Flickr

Br 02-009 by Edward Borgers, on Flickr

Vooral de details maken haar bijzonder fijn.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Snobby Crash

Hey Peter,

Enige tijd geleden heb ik eens een topic gestart om je favoriet top3 voor te stellen....
Misschien kan een moderator de beide topics samenvoegen...

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,19877.msg250594.html#msg250594

Greets !

Geert

Peter

Foto's van mijn lievelingsmodellen (nogmaals: NIET te koop) terug geplaatst
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Peter waar heb je die foto's dan terug geplaatst?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

Bovenaan, de eerste 3 foto's in dit draadje ;D
Met vriendelijke groeten
Peter