Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door arie leibbrand, 13 september 2016, 18:49:26 PM

arie leibbrand

Hallo Allemaal
Ik ben Arie Leibbrand en ben 65 jaar en woon in Noord Holland
Ik ben nu een klein jaar weer bezig met mijn  Fleischmann treinbaan ,waar ik mee begonnen was toen ik 8 jaar was.
Nu ben ik bezig met mijn kleinzoon ( die is 5 jaar maar helemaal gek van treinen, kan ook zelf met de mmaus riiden ) , een nieuwe baan te bouwen met profirail en mijn oude modelrail maar ik persoonlijk vind de profirail toch mooier en ga daarmee verder .
Nu heb ik een probeerbaan liggen om aan het digitale tijdperk te wennen , heb via marktplaats eerst een digitale br218 gekocht van Roco uit een startset.
Ook 2ehands een multimaus setje gekocht , daarna 2 wisseldecoders van digikey's  en een digitale start gemaakt.
Baan getekend in koploper, toen een z21 aangeschaft en van Rosoft een interface voor de computer, we besturen nu de trein met de maus ,
en de wissels via koploper. Dit is voor mijn kleinzoon heel overzichtelijk omdat hij dan de wisselstanden ziet. Dit denk ik zo te houden het automatisch via koploper rijden gaat mij een beetje boven mijn bescheiden pet, maar misschien komt dat ooit nog weleens. En anders kan de jeugd daarmee verder gaan.
De oude loks (3 stuk's) die ik had heb ik daarna omgebouwd met  decoder's.

Vr groeten
Arie Leibbrand

loebaske


Van harte welkom op het forum Arie, je komt hier zeker aan uw trekken..


Gerolf

Welkom op ons forum, Arie.
Een herstarter - tof !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ThierryDS


dani

Welkom Arie, en welkom ook aan je kleinzoon...
Jong geleerd is oud gedaan, dus !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Welkom hier, Arie !
Leuk dat je terug met de hobby start  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

3rail

Welkom Arie.

Veel plezier hier op het forum, en natuurlijk met je klein zoon met de treinbaan. :D :D

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

dani

welkom Arie...

Het wordt zeker herfst ?  3 nieuwe leden op een week tijd die zich netjes voorstellen.
Ik hoop dat je met je kleinzoon heel veel plezier beleeft aan je treinbaan en wij willen wat graag enkele foto's zien .  (film mag ook natuurlijk)

Dani
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.