Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

INKOM LEUVEN

Gestart door argilla, 09 september 2016, 10:30:02 AM

argilla

Citaat van: Snobby Crash op 09 september 2016, 12:48:00 PM
Hey Marc,

ik snap je wel, dat je 15 euro veel vindt.
15 euro is namelijk niet voor iedereen evident om te kunnen betalen er zijn heel
wat mensen die de touwtjes bij elkaar moeten knopen om het einde van de maand te halen.

Maar niemand verplicht je natuurlijk naar de expo te gaan he ! Daar beslist
iedereen voor zich voor. Ik koop zelf nooit een fles wijn van een paar honderd euro's,
maar er zijn er heel veel die dat wel doen.
Dus iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij het budget heeft om de expo te bezoeken.

En Marc, dat je mail hier heel wat reacties losmaakt is natuurlijk te begrijpen,
en daar had je je zelf wel aan kunnen verwachten he !

In elk geval geef ik met plezier die 15 euro uit, je krijgt er zoveel voor terug...
Een hele dag lekker lui mooie modelbanen bekijken, snuffelen bij de handelaars, leuke
babbels met forumleden en andere bekenden, workshops enz...
En daarmee kan je uiteindelijk toch je gehele zondag vullen...
Een ritje op de Sinksenfoor in een attractie kost je ook 15 euro voor ocharme 5 minuten lol !

Tevens organiseren wij ook als club elke twee jaar de MobExpo, en als je ziet hoeveel tijd en
mensen daarvoor moeten meewerken om alles in goede banen te lijden ! Ook heb je geen idee
wat voor onkosten de organisatie met zich meebrengt ! Ik hoop van ganse harte dat de organisatie
van de expo nog iets overhoudt (centjes) aan hun geleverde inspanningen !

Allee, laat je niet beinvloeden door de ingangsprijs, en kom gewoon een lekker dagje ontspannen !

Geert


zoals je zegt Geert ik moet rond komen met 1248 € in de maand elke euro telt voor mij ....maar jullie werken natuurlijk allemaal en verdienen meer ..das hetzelfde als praten over honger in de wereld met een goed gevulde maag of ijskast ....
dus beste leden ..voor dat je zoveel opmerkingen maakt...eventjes nadenken
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

philippe_007

Tja, 13€ voor plezier van 10 tot 17 uur, dus nog geen 2€/uur... (en je krijgt nog een drankje, dacht ik)
Europapark (attractie park in Rust - Duitsland) 45€ voor plezier van 9 tot 20u => 4€/u
Train Museum (St Die en Voges - Frankrijk) 5€ voor 1u en ik had geen plezier
Filmpje, 9€ voor een ticket? dus 4,5€/uur

Eender welk hobby je hebt, deze kosten steeds geld, is het geen lidgeld, dan is het materiaal of anderen... Gaan wandelen zal een van de goedkoopste zijn, een paar wandelschoenen van 60 a 70€  in de Decathlon en je kan jaren verder...
 
Alles kost tegenwoordig Geld... (eigenlijk geen idee hoeveel de eerste MSM koste 12 jaar geleden).

Het een kost meer dan het ander en voor sommigen is dat teveel of mss moeilijk te betalen, maar MSM is 2 jaarlijks, dus zelf voor iemand die het moeilijk heeft, 0€50 per maand sparen en je kan elke 2 jaar naar MSM.

En zoals gezegd, er zijn veel vrijwilligers nodig, mss eens contact opnemen met Luc of je kan/mag helpen?



argilla

#17
Citaat van: philippe_007 op 09 september 2016, 13:00:48 PM
Tja, 13€ voor plezier van 10 tot 17 uur, dus nog geen 2€/uur... (en je krijgt nog een drankje, dacht ik)
Europapark (attractie park in Rust - Duitsland) 45€ voor plezier van 9 tot 20u => 4€/u
Train Museum (St Die en Voges - Frankrijk) 5€ voor 1u en ik had geen plezier
Filmpje, 9€ voor een ticket? dus 4,5€/uur

Eender welk hobby je hebt, deze kosten steeds geld, is het geen lidgeld, dan is het materiaal of anderen... Gaan wandelen zal een van de goedkoopste zijn, een paar wandelschoenen van 60 a 70€  in de Decathlon en je kan jaren verder...
 
Alles kost tegenwoordig Geld... (eigenlijk geen idee hoeveel de eerste MSM koste 12 jaar geleden).

Het een kost meer dan het ander en voor sommigen is dat teveel of mss moeilijk te betalen, maar MSM is 2 jaarlijks, dus zelf voor iemand die het moeilijk heeft, 0€50 per maand sparen en je kan elke 2 jaar naar MSM.

En zoals gezegd, er zijn veel vrijwilligers nodig, mss eens contact opnemen met Luc of je kan/mag helpen?


Hahaha het is daarmee dat er telkens zoveel opmerkingen komen bij te dure modellen zekers.....
) heb van in de beginne de oprichting meegemaakt  van MSM was erbij toen ik samen Luc tapijt lag vast te plakken in Mechelen. De MSM module baan ..alles .. noem maar op   Zelfs bij het forum van Yahoo dat ik later ge-erft heb van de moderators... Dus kom mij niet vertellen beste Phillipe over vrijwilliger zijn....
nu is het minder met de centen ...maar ik weet wel dat er hier nog mensen zijn in dat geval . Alleen durven zij  zich niet te uiten. Spijtig want neem gerust aan er volgen er nog hoor.  Vraag maar eens onder de mensen van Cattepillar hoeveel modelspoorders er zijn ..die gaan ook moeten inbinden.
Maar ja zoals altijd zijn het diegene die wel over veel beschikken die gaan vertellen hoe anderen het moeten besteden


Heel spijtig dat men hier zoveel mensen laat vallen.....
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Koen

@Marc,

15€ is op zich niet zo veel. Ik begrijp als je met een beperkt budget moet rond komen dat dit niet gemakkelijk is. Ikzelf ben alleen werkende. Ik heb 2 studenten aan het unif. Dit kost mij hopen geld (om dan nog maar te zwijgen over de medische kosten) maar ik bespaar dan door zelf brood te bakken (neen, niet met een machine maar met de hand), zelf groenten te kweken, ...
Ik begrijp dat dit niet voor iedereen weggelegd is maar er is altijd wel een mouw aan te passen.

Mvg
Nooit te oud om te leren

dani

Citaat van: argilla op 09 september 2016, 12:57:53 PM
zoals je zegt Geert  {stukje verwijderd}   elke euro telt voor mij ....maar jullie werken natuurlijk allemaal en verdienen meer ..das hetzelfde als praten over honger in de wereld met een goed gevulde maag of ijskast ....
dus beste leden ..voor dat je zoveel opmerkingen maakt...eventjes nadenken

Wat kost het om jou op die beurs te krijgen ?   15 euro inkom ...  en vervoer ?        Als ik je inkom sponsor en je kom halen met de auto, kom je dan  lekker gezellig met mezelf en "Bompa Trein" (die komt van in De Haan)  mee genieten van een dagje modelspoor ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

mnieuwlaet

Mooi voorstel, op ingaan zou ik zeggen.
en vanaf november iedere maand een half euro'tje in een potje .
Dan komt Dani of een andere sympathieke forumgenoot je wel halen binnen twee jaar voor
de volgende expo.
want het is zeker de moeite waard en,idd niet voor iedereen gemakkelijk haalbaar.

rgp

Hallo,

Zoals Evan zegt: ieder jaar hetzelfde.

Expo's hebben twee kanten: die van de organisatoren en die van de bezoekers.

De kosten zijn niet min en velen zijn niet te drukken: huur zaal, verzekeringen allerhande.
Andere zou men kunnen drukken: vergoedingen aan deelnemende banen.  Dan komen ze niet, wat logisch is.  waarom geld uitgeven om naar een expo te gaan, als ge in iw clublokaal/zolder/kelder ook kunt rijden.

Inkomsten: tafelverhuur duurder ?  Als men ziet hoe "hoog" het water staat bij handelaars, dan zullen er afhaken en dus ook minder bezoekers
Inkom verhogen: dat is dus duidelijk taboe.

Resultaat: expo wordt afgevoerd, we blijven op onze zolder/kelder en communiceren enkel nog via internet.  En dan kreften over een koude maatschappij.

Iedereen (met nadruk op iedereen) moet de tering naar de nering zetten.  Diegene die een veelvoud (bv 3x) van je inkomen hebben, en die je dus naar alle waarschijnlijkheid "grootverdieners" zult noemen, wel die zullen naar de expo kunnen komen, maar ook moeten passen als hun hobby bestaat uit de aankoop en gebruik van een Ferrari !

Ik sta versteld dat er nog zoveel mensen zijn die nu "verschieten" van hun "pensioentje" ?  Sparen en iets wegleggen voor later bestaat dat niet meer ?

Tot slot vind ik je opmerking "Heel spijtig dat men hier zoveel mensen laat vallen....." beneden alle peil; je tracht een ander een schuldgevoel te geven; je bereikt er alleen mee dat sommigen geen "helpende hand" meer willen uitsteken.

Roland

Thommy

ik begrijp argilla.
Ikzelf hoor dezelfde commentaar jaarlijks ook over meetings van mini4takt. Dagje Visé (drankje/mottige braadworst en een aandenken + bepijlde rit) = 15euro. Het weekend eind augustus (ik was er niet bij, geboorte 2e dochter) was al 30 of 35euro. Dat voor 1 of voor 2 dagen, geen verschil in prijs. Enkel hier spreken we over gastjes van 16 tot  -25j en meestal nog student, er zitten oudere tussen tot ergens 50j (ik hang er dus tussen).
nu zondag is er een rit in Turnhout, ja hoor... Ook 10euro.

Is 15euro veel geld? ja en nee. Als je student, werkloos, gepensioneerd bent, dan is dat veel geld. Moet je echt beslissen wat je doet met je geld en moet je iedere euro wikken en wegen. Been there done that. Zijn er in m'n andere hobby gastjes die die meetings links laten liggen? Ja want met dat geld kunnen ze...

Als je werkt, dan wik je uw geld ook wel. Maar je kunt iets meer permitteren. Geen 100 treintjes op een jaar waarschijnlijk (of je moet ergens netto +3k verdienen en een verder normale levensstijl hebben). Is 15euro dan geen geld? jawel, maar het is een kleiner bedrag.

Ge kunt nooit voor iedereen goed doen. Wil je een toonaangevende beurs hebben, dan moet je grote en mooie banen hebben. En tja, die verzekeringen, huur gebouwen ed kosten handen vol geld.
Zelfs kleinere beurzen in de clubs zelf zijn gemakkelijk 5-10euro. En dan zie je een clubbaan en mss nog een 5tal andere baantjes.

Citaat van: rgp op 09 september 2016, 15:00:03 PMIk sta versteld dat er nog zoveel mensen zijn die nu "verschieten" van hun "pensioentje" ?  Sparen en iets wegleggen voor later bestaat dat niet meer ?

En daar kunnen sommigen ook niets aan doen. Ik ken mensen die VEEL geld kwijt zijn geraakt door de bankencrisis. Die hadden dan ook wel een aardige cent aan de kant gezet en door verkeerde keuzes van de banken veel kwijt
Greetz

Thommy

philippe_007

Verkeerder keuzes van de banken? Of verkeerde keuze van de beleggers?
Maar das een andere discussie.

argilla

#24
Citaat van: rgp op 09 september 2016, 15:00:03 PM
Hallo,

Zoals Evan zegt: ieder jaar hetzelfde.

Expo's hebben twee kanten: die van de organisatoren en die van de bezoekers.

De kosten zijn niet min en velen zijn niet te drukken: huur zaal, verzekeringen allerhande.
Andere zou men kunnen drukken: vergoedingen aan deelnemende banen.  Dan komen ze niet, wat logisch is.  waarom geld uitgeven om naar een expo te gaan, als ge in iw clublokaal/zolder/kelder ook kunt rijden.

Inkomsten: tafelverhuur duurder ?  Als men ziet hoe "hoog" het water staat bij handelaars, dan zullen er afhaken en dus ook minder bezoekers
Inkom verhogen: dat is dus duidelijk taboe.

Resultaat: expo wordt afgevoerd, we blijven op onze zolder/kelder en communiceren enkel nog via internet.  En dan kreften over een koude maatschappij.

Iedereen (met nadruk op iedereen) moet de tering naar de nering zetten.  Diegene die een veelvoud (bv 3x) van je inkomen hebben, en die je dus naar alle waarschijnlijkheid "grootverdieners" zult noemen, wel die zullen naar de expo kunnen komen, maar ook moeten passen als hun hobby bestaat uit de aankoop en gebruik van een Ferrari !

Ik sta versteld dat er nog zoveel mensen zijn die nu "verschieten" van hun "pensioentje" ?  Sparen en iets wegleggen voor later bestaat dat niet meer ?

Tot slot vind ik je opmerking "Heel spijtig dat men hier zoveel mensen laat vallen....." beneden alle peil; je tracht een ander een schuldgevoel te geven; je bereikt er alleen mee dat sommigen geen "helpende hand" meer willen uitsteken.

Roland


ik vind uw opmerkingen vooral de laatste beneden alle peil.... U verstaat blijkbaar niet dat ik een inkomen heb beneden uw , peil..sparen ?? we zullen de rollen omkeren Ronald..ik krijg Uw inkomen en jij het mijne ..maar dan ook  alles doen met dat inkomen niet ?  Eens zien of je ook nog zo zult reageren ...jij hebt je mening en ik de mijne ..of mag dat ook al niet meer ???;)  Ik denk niet dat U enig flauw benul hebt van een inkomen van 1248 € pas op daar moeten  nog belastingen op betaald worden hoor 21% reken zelf maar uit wat je nog over hebt !!!!!!!! ( even goei vrienden hoor)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Citaat van: Koen op 09 september 2016, 13:26:29 PM
@Marc,

15€ is op zich niet zo veel. Ik begrijp als je met een beperkt budget moet rond komen dat dit niet gemakkelijk is. Ikzelf ben alleen werkende. Ik heb 2 studenten aan het unif. Dit kost mij hopen geld (om dan nog maar te zwijgen over de medische kosten) maar ik bespaar dan door zelf brood te bakken (neen, niet met een machine maar met de hand), zelf groenten te kweken, ...
Ik begrijp dat dit niet voor iedereen weggelegd is maar er is altijd wel een mouw aan te passen.

Mvg


wat denk dat ik doe ?? net hetzelfde..... groententuin......die mouw is dan voor sommigen veel langer dan voor anderen !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

evan

Het is vrij eenvoudig... even een vergelijking

15 Euro inkom maakt het haalbaar om de MSM expo te organiseren = expo

minder dan 15 Euro maakt het niet haalbaar de MSM expo te organiseren = Geen expo

Kan je 15 Euro niet betalen of wil je dat niet opbrengen , wat best jammer is en soms begrijpelijk = Geen expo


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Klaas Zondervan

Marc, ik begrijp dat het probleem zit in jouw persoonlijke financiële situatie. Maar wat moet de organisator van een expo dan doen? De inkom verlagen naar 5 euro? Dan gaat hij failliet en is het de laatste keer geweest. Want veel meer bezoekers zullen er niet komen als de prijs verlaagd wordt.

stevend

Ja , dan kan je moeilijk het voorstel van Danni naast je neer leggen .
Zoals al geschreven heb je terug sociaal contact .
Want zoals ik uitmaak ,kom je weinig boven water .
En leer je misschien  dingen die helemaal niets hoeft te kosten om je hobby te beleven .
Heb je terug inspiratie , en blijf je bezig . Vergeet je misschien voor even je zorgen .
Is het niet voor je hobby , dan kan misschien helpen voor je innerlijke rust .

rgp

Argilla,

Sparen in de periode dat je werkte, he
Ik weet ook wel dat je van 1248 euro niet Kunt sparen. Daar kun je van overleven als je tenminste eigenaar bent.
Alleen moet je daar niet iedereen de schuld van willen geven.
Als je echter gewoon zegt dat het voor jouw budget te duur is, dan komen er helpende voorstellen.
Ik hoop je te zien in Leuven.

Roland