Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Carrière De Petit Granit, opvolger van Depot Val-Rikard

Gestart door Val-Rikard, 06 september 2016, 18:18:18 PM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach

Ben benieuwd naar hoe dit tafereeltje in t eggie is, model eggie dan ;)

En naar hoe Rikken dit zo in t volste  geheim gemaakt  heeft  ;D

59erke

Klasse Rik , ik vraag me af waar je telkens de inspiratie haalt voor dergelijke niet waarheidsgetrouwe mini baantjes die telkens keer op keer zeer realistisch en natuurgetrouw overkomen.

Als ik dergelijke banen zie krijg ik altijd zin om opnieuw te beginnen, maar dan toch de stap niet waag
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Val-Rikard

Citaat van: PeterVG op 08 september 2016, 17:40:12 PM
Na het bekijken van deze fascinerende baan die heel mooi uitgewerkt is zit ik toch met een vraag.
Waarom werd een wagenlift gebouwd. Als ik de tekst van Rik goed begrijp brengt de NMBS lege wagens tot aan de voet van de lift. Daarna gaan lege wagens naar boven om te beladen. Dat lijkt me een dure en tijdrovende procedure. Ik zou verwachten dat op de plek van de lift een enorme silo staat of een bunker gevuld met stenen klaar om rechtstreeks in wagens te verladen. De zwaartekracht is in dit geval een enorme hulp tijdens het verladen.
Je kan het verhaal al beter doen kloppen als je schraagwagens (Goover Models) op de lift leeg naar boven laat gaan en gevuld met blauwe steen platen terug naar beneden. Dan veronderstellen we dat de groeve met zagerij boven op de berg te vinden is.

Juist Peter, en voor het zagen van stenen heb je water nodig. Op onderstaande afbeelding zie je de water toren in opbouw.
Carrière De Petit Granit is zo goed als af op een paar bouwwerken na...
Natuurlijk uit pluim karton...


Groet, Rik


philippe_007

Ik kijk er al naar uit om te komen kwijlen aan uw baan :-)
De eerste foto ziet er veel belovend uit....

Val-Rikard


Extra afbeelding:

Hier onder zie je de afgewerkte watertoren na beschildering.



Tot ziens op de beurs !!!

ERVIN

Uit pluimkarton , dat weegt dus een paar grammen dat je hier laat zien , klopt toch hé Rik , na schildering lijkt die een paar duizend kilo's te wegen , wat een likje verf al niet kan doen!! Prachtig resultaat!! ;)

loebaske


Nen straffe gast diene Rik, maar ja ken die al heel lang en zijn doos pilletjes ligt in zijn cammionete, steeds bij de hand... ;) ;)