Carrière De Petit Granit, opvolger van Depot Val-Rikard

Gestart door Val-Rikard, 06 september 2016, 18:18:18 PM

Val-Rikard


doomslu

Citaat van: Chrisrail op 07 september 2016, 17:37:09 PM
Citaat van: marc goovaerts op 07 september 2016, 13:56:36 PM
Dat wordt in ieder geval een verplichte halte in oktober...

Volledig mee eens.  :P :P :P 8)
Ik ga 'm helemaal achteraan wegstoppen zodat jullie eerst alle andere banen hebben moeten bekijken!  ;D ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


Dat zou me als bezoeker goed uit komen, want ik stap altijd meteen naar achter, zodat ik al die drukte die beginnen bij het begin kwijt ben  ;)

SuSke

Citaat van: loebaske op 08 september 2016, 08:08:35 AM

Dat zou me als bezoeker goed uit komen, want ik stap altijd meteen naar achter, zodat ik al die drukte die beginnen bij het begin kwijt ben  ;)

Altijd al tegen de stroom in geroeid Eric ?
:)) :))
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Val-Rikard

Citaat van: doomslu op 07 september 2016, 23:01:33 PM
Citaat van: Chrisrail op 07 september 2016, 17:37:09 PM
Citaat van: marc goovaerts op 07 september 2016, 13:56:36 PM
Dat wordt in ieder geval een verplichte halte in oktober...

Volledig mee eens.  :P :P :P 8)
Ik ga 'm helemaal achteraan wegstoppen zodat jullie eerst alle andere banen hebben moeten bekijken!  ;D ::)

Zet mij maar ergens in een duistere hoek, dat is goed voor de weergave bij duisternis.
Dat komt de sfeer ten goede...  Ik weet dat de hal van nature al aan de donkere kant is, maar hoe donkerder hoe beter !
( zolang ze mijn baantje maar niet omver lopen.   ::) :( :'(


marctje

marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

PeterVG

Komen er nog plaatjes?
Of moeten we wachten op de beurs voor we meer mogen zien?

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

sdz1976

Ik was al fan van jouw originele aanpak en doordachte setting, van bij jouw eerste baantje.
En je weet me opnieuw te fascineren.

Grtz,

Samuel.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

loebaske


Joepie, de Luc heeft nieuwe beeldjes bij gezet, om nog meer te verlangen naar de expo  :P

Klaas Zondervan

Die beeldjes stonden daar al. Rik verwees er naar in zijn startbericht.
Ik krijg ook zin om naar Leuven te komen, nog even uitzoeken hoe ik daar het makkelijkst geraak vanuit NL. Zal met de trein moeten, want ik heb geen auto.

Peter

Makkelijk hoor Klaas. Van Nederland uit naar Antwerpen (van Amsterdam, Leiden, Rotterdam, Roosendaal enz) en daar heb je dan een rechtstreekse verbinding naar Leuven
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterVG

Na het bekijken van deze fascinerende baan die heel mooi uitgewerkt is zit ik toch met een vraag.
Waarom werd een wagenlift gebouwd. Als ik de tekst van Rik goed begrijp brengt de NMBS lege wagens tot aan de voet van de lift. Daarna gaan lege wagens naar boven om te beladen. Dat lijkt me een dure en tijdrovende procedure. Ik zou verwachten dat op de plek van de lift een enorme silo staat of een bunker gevuld met stenen klaar om rechtstreeks in wagens te verladen. De zwaartekracht is in dit geval een enorme hulp tijdens het verladen.
Je kan het verhaal al beter doen kloppen als je schraagwagens (Goover Models) op de lift leeg naar boven laat gaan en gevuld met blauwe steen platen terug naar beneden. Dan veronderstellen we dat de groeve met zagerij boven op de berg te vinden is.

patatje70

Citaat van: PeterVG op 08 september 2016, 17:40:12 PM
Na het bekijken van deze fascinerende baan die heel mooi uitgewerkt is zit ik toch met een vraag.
Waarom werd een wagenlift gebouwd. Als ik de tekst van Rik goed begrijp brengt de NMBS lege wagens tot aan de voet van de lift. Daarna gaan lege wagens naar boven om te beladen. Dat lijkt me een dure en tijdrovende procedure. Ik zou verwachten dat op de plek van de lift een enorme silo staat of een bunker gevuld met stenen klaar om rechtstreeks in wagens te verladen. De zwaartekracht is in dit geval een enorme hulp tijdens het verladen.
Je kan het verhaal al beter doen kloppen als je schraagwagens (Goover Models) op de lift leeg naar boven laat gaan en gevuld met blauwe steen platen terug naar beneden. Dan veronderstellen we dat de groeve met zagerij boven op de berg te vinden is.

gebruik je fantasie man.....