Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Märklin 763xx gebruiken als afremmodule mits een paar veranderingen.

Gestart door gunmax1, 04 september 2016, 14:59:14 PM

gunmax1

Hallo ;
Heb dit op een Italiaans forum gevonden.
Märklin remmodule op basis van 763xx seinen.
Er zou geen extra remmodule nodig zijn ?.
Wie heeft dit al uitgeprobeerd of kan me verder helpen . Bvb kan ik de 220uf 40v vervangen Door een van 50v
Daar deze gemakkelijker te bestellen zijn in China.
Grts benny

Gerolf

Citaat van: gunmax1 op 04 september 2016, 14:59:14 PMkan ik de 220uf 40v vervangen Door een van 50v

Dat kan altijd. Een Elco die tegen meer spanning kan is steeds beter (maar is meestal groter)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Inderdaad een hogere werkspanning mag altijd.
Maarrr eh een elco in een wisselstroom kring?

grt Piet.


PietB

Citaat van: Ben op 05 september 2016, 18:54:50 PM
Remmen op DC Piet. ;)
Ik zie het Ben, je rijdt de elco leeg in de laatste sectie.
Ik had even verder moeten kijken.
Alleen stopt de loc dan toch niet erg abrupt, want 220μF is niet erg veel.

grt Piet.

Klaas Zondervan

Die elko dient volgens mij alleen voor de afvlakking. Het eigenlijke afremmen gebeurt in de decoder. Die ziet gelijkspanning in plaats van een Motorola signaal en weet dan: ik moet afremmen tot stilstand.

PietB

Citaat van: Klaas Zondervan op 05 september 2016, 23:13:21 PM
Die ziet gelijkspanning in plaats van een Motorola signaal en weet dan: ik moet afremmen tot stilstand.
Dat gebeurt toch ook in de voogaande secties,in de secties 3 en 4 staat er toch ook een enkelfaze gelijkgerichte spanning op de middenrail.

gunmax1

Hallo ;
Dus heb ondertussen wat verder gelezen.
Het zou op het zelfde principe zijn of die van Hub.
Maar de relais van het sein zou samen met de sein beelden  werken .
@Gerold ; bedankt alvast voor de uitleg
@Piet ; De secies zin er maar 3 overgang , afremmen en noodstop. De rest van de draden komen op de gewone stroomkring van de rails .

Ga nu eerst eens zoeken achter 1.5 khom weerstandjes , diodes van N4002 en elco 220uf v40 of 50

Thuis heb ik nog van alles liggen maar niet de juiste
Bv 1.2 kohm en diodes 58xx de laaste twee weet ik niet daar ik niet thuis ben en elco van 470uf v35
Zal me maar best aan het origineel ontwerp houden voor de boel poef zegt zeker  ;D
Vriendelijke groeten Benny

Gerolf

Diodes: 1N540X of 1N400X, waarbij de X alles vanaf 2 en hoger mag zijn, zijn allemaal geschikt. (Dus 1N4005 is prima)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gunmax1

Gerolf

Bedankt voor de uitleg  vanaf d'kan zal ik thuis eens  kijken. Naar mijn diodes.

Grts benny

gunmax1

Citaat van: Gerolf op 07 september 2016, 08:13:20 AM
Diodes: 1N540X of 1N400X, waarbij de X alles vanaf 2 en hoger mag zijn, zijn allemaal geschikt. (Dus 1N4005 is prima)
Gerolf ;
Heb thuis 1N5408 liggen .
heb je een mailtje gestuurd .

Grts Benny

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw


gunmax1

Hallo ;
Zo vandaag alles besteld .
Eens alles binnen is .
Begin ik er aan  ;D

Grts benny