Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Euromodelbouw Genk 2017?

Gestart door loebaske, 27 augustus 2016, 09:07:45 AM

Ronald

Ik geloof je direct op je donkerblauwe ogen ;)

SuSke

Citaat van: Ronald op 20 november 2017, 10:25:38 AM
Ik geloof je direct op je donkerblauwe ogen ;)

Die zijn wel groen-grijs maar ach, dat maakt het vershil niet. De Hoeseltse zal naar alle waarschijnlijkheid wel bijstand blijven geven aan de organisator.

Ziehier de feiten: http://www.euromodelbouw.be/contact.html
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976

De Hoeseltse doet nog de scoutinh van banen etc. en bijstand op de beurs.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Dvroonen

Dat gelooft toch niemand dat ze stoppen met euromodelbouw omdat de verzekering te duur word
De nieuwe organisator zit toch met net dezelfde problemen en die moet nog winst maken omdat het geen vzw maar een bvba is ,en er word toch verondersteld dat de mensen die nu komen helpen opbouwen en afbreken dat niet zullen doen voor een bord spaghetti en een cola
 

traxx2837

#49
Beste mensen,

Laten we een kat een kat noemen:

Heel het gebeuren rond Euromodelbouw in Genk ging er van uit dat een handelaar die zijn navel als het middelpunt van de wereld beschouwd zich zodanig in de Hoeseltse treinclub had ingewerkt, dat enkel hij en hij alleen op dit evenement modeltreinen mocht verkopen. Alle concurrenten mochten enkel divers hobby materiaal aanbieden, maar geen treinen. Dit stond expliciet in het deelname reglement.

Dit is dan ook de reden dat velen zoals ik deze "vertoning" reeds geruime tijd links lieten liggen.

Hopelijk stelt Dipro hier orde op zaken, ze hanteren tenminste fatsoenlijke prijzen zonder de standhouders uit te melken zoals bv bij Eurospoor Utrecht gebeurt.

Blijkbaar heeft het hanteren van het voorvoegsel "Euro" voor sommige mensen geen al te klantvriendelijke betekenis.

Omdat de Hoeselse treinclub beter verdient wens ik Dany en medewerkers veel succes met de herstart in 2019.

Met vriendelijke groeten.
Dirk

Klaas Zondervan

Citaat van: traxx2837 op 15 maart 2018, 12:11:00 PM
Het is toch niet normaal te noemen dat een organisator zijn gans jaarinkomen hoopt te verdienen met het inrichten van één evenement.
Als je Eurospoor bedoelt, die organisator organiseert naast Eurospoor nog meer evenementen per jaar.

Dvroonen

Hallo Traxx
Hoe bedoeld u een herstart in 2019 Dan organiseerd Dipro in genk De mensen van hoeselt mogen dan nog komen helpen als nuttige idioten
D S zal nog wel "gratis "meehelpen met de Dipro
 

Dvroonen

Begrijp mij niet verkeerd ,daar reken ik mezelf ook bij voor 22 jaar Ik heb op al die jaren misschien 100 dagen verlof opgeofferd voor te gaan helpen op de treinclub 
Maar als het dan algemene vergadering was kreeg niemand inzage in bezoekersaantallen of inkomsten (in een vzw is het verplicht om de leden in te lichten over de financiele toestand)
Nu ben ik even geleden op de handelsrechtbank van Tongeren de jaarrekeningen gaan opvragen, daar is geen spoor te bekennen van inkomsten en uitgaven van Euromodelbouw
Ben ik dan de enige die zich daar vragen bij stelt
Daarom geloof ik ook niet dat ze stoppen door hoge verzekeringspremies



Als er iemand denkt dat ik dat allemaal uit mijn duim zuig vraag het dan aan de leden hoe het er daar aan toegaat   
 

Ronald

Weet niet wat je bedoeling is met dit "statement", wat ik wel weet is dat de club en daarmee Danny altijd uitstekende shows hebben georganiseerd die op alle vlakken prima in orde waren. Dat nu iemand anders dit moet gaan doen is omdat de club de zware financiële risico's niet meer kan en/of wil dragen en daar moeten we begrip voor hebben.

Wees blij dat er iemand is die dat wel wil gaan doen, dat die toevallig op een lastige datum zit is zeker minder maar er is blijkbaar toegezegd dat men bij een volgende editie daar beter op zal gaan letten. Ik hoop dan ook dat het weer een succes zal worden zoals het eigenlijk altijd geweest is.

Dvroonen

ik zeg ook niet dat de beurs niet in orde was en dat danny altijd veel voor de club gedaan heeft
maar als nu een firma de beurs organiseerd met meedewerkers die betaald moeten worden en de vaste kosten blijven hetzelfde en die moeten winst maken daar geloof ik niet in
 

doomslu

Citaat van: Ronald op 15 maart 2018, 16:58:37 PM
Weet niet wat je bedoeling is met dit "statement", wat ik wel weet is dat de club en daarmee Danny altijd uitstekende shows hebben georganiseerd die op alle vlakken prima in orde waren. Dat nu iemand anders dit moet gaan doen is omdat de club de zware financiële risico's niet meer kan en/of wil dragen en daar moeten we begrip voor hebben.

Wees blij dat er iemand is die dat wel wil gaan doen, dat die toevallig op een lastige datum zit is zeker minder maar er is blijkbaar toegezegd dat men bij een volgende editie daar beter op zal gaan letten. Ik hoop dan ook dat het weer een succes zal worden zoals het eigenlijk altijd geweest is.
Prima samenvatting.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ronald


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Dvroonen op 15 maart 2018, 16:19:50 PM
Maar als het dan algemene vergadering was kreeg niemand inzage in bezoekersaantallen of inkomsten (in een vzw is het verplicht om de leden in te lichten over de financiele toestand)
Nu ben ik even geleden op de handelsrechtbank van Tongeren de jaarrekeningen gaan opvragen, daar is geen spoor te bekennen van inkomsten en uitgaven van Euromodelbouw
Ben ik dan de enige die zich daar vragen bij stelt

blijkbaar ben je niet alleen die enkel gelooft in de goedheid van de mensheid en het sturen van de economie omdat dat je per ongeluk goed uitkomt (trouwens stellen wij ons binnen de club soms wel vragen hoewel het wel over kleinere geldstromen gaat...trouwens als je niks te verbergen hebt waarom dan....




modelbouwpatrick

DVroon, als je het toch allemaal zo goed weet en kent ,organiseer ook eens iets ,we komen zeker kijken. ipv op jan en alleman af te geven.
Het is altijd hetzelfde de beste stuur lui staan aan de kant.
Ik ben bij enkele clubs en hoe ze het regelen zal mij worst wezen zolang ik mij ding kan doen en er mij goed bij voel dan is het voor mij goed.
Als dat niet meer is dan stop ik ermee en laat de mensen hun ding doen.
Ik heb gehoord dat jij 10 jaar geleden bij een club zet buiten gezet en dat dat u nog altijd op u lever ligt dat .Man heb jij een triestig leven .
Ik heb respect voor de mensen zich inzetten voor andere maar tegenwoordig moet alles betaald worden.
En over dat punt dat niet iedereen treinen mag verkopen, wat doet Hünebein ,Margot , Marnan enz... op de beurs in Genk maar als je niet gaat dan kun je dat ook niet weten ,dus stop met zeveren en ga verder met u leven.
Laat ons op het forum aub gerust met u zever. man,man,man ik ben het echt moe zo zeikers op het forum.


Dvroonen

Hallo Modelbouwpatrick
Ten eerste kunt u wel beleefd blijven aub
Ik heb niet gesproken over wie wat mag verkopen in Genk
Ik heb er alleen moeite mee dat een club waar de leden zeer veel werk verzetten om van genk een succes te maken altijd in het ongewisse gelaten worden in verband met inkomsten en uitgaven
Ik zal u nog 2 voorbeelden geven
  De inkomtickets waren genummerd van 0001 tot 2999 en dat begon dan opnieuw van voren waarom zou dat zijn ? het is toch veel makkelijker  dat de nummers doorlopen dat je zicht hebt op de bezoekersaantallen
    Het geld van de inkom werd geteld door iemand die helemaal niets met de club te maken had maar bevriend was met de voorzitter
Als jij in zo een club wil zitten waar het concept nu verkocht word aan iemand anders zonder dat je daar inspraak in heb gehad is dat u zaak
En u weet op voorhand dat op forums veel word gezeverd dus als u daar niet tegen kunt blijf er dan weg
               Beste groeten Danny