Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Euromodelbouw Genk 2017?

Gestart door loebaske, 27 augustus 2016, 09:07:45 AM

raf

als club lid wist ik het al maar het is aan danny om dit te communiceren.
en ja het is spijtig maar alle pro en contra tegen elkaar afgewogen  woog contra meer door
we zien wel wat het word in de toekomst
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Ronald

Inderdaad, Danny heeft geantwoord en e.e.a. uiteen gezet. Tja, het is wat het is. Afwachten of er nog iets alternatiefs cq kleiners komt.

bekie

Jammer, heb daar menig uurtjes doorgebracht. Het was iedere editie interessant, zowel naar banen, als naar aanbod.

Antoon
 

mark7758

Jammer.
Bedankt heren van Genk.
We hebben genoten van wat jullie hebben gedaan voor de hobby.
We zullen de foto's van onze deelname goed bewaren om terug te denken aan de mooie momenten.

Namens BELUX. Bedankt Genk.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Gerolf

Het zou leuk zijn als ze een doorstart kunnen maken, ook al is die dan een stuk kleiner.
Het geïnteresseerde publiek hebben ze in elk geval nog  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

oebr

de verhuis naar september was vorig jaar niet meteen een goeie zet, in oktober was het een echt ijkpunt, dat bovendien geen hinder had van mooi weer.
Jammer dat het verdwijnt. Misschien moeten ze bij MOB in het gat springen ?  Nu die expo volledig treingerelateerd is lijkt een situering in het najaar
logischer dan in april. Dortmund ligt immers ook in april net om vliegtuigen en boten net voor het hoogseizoen te lanceren.
En dan zou de takt met MSM ook weer een jaarlijks event ipv 2 op enkele maanden tijd opleveren. Anders zitten we volgend jaar zonder...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

DIORAMABOUWER

Hallo,als de expo ruimte de grootste hap uit het budget neemt kan je kleinschaliger gaan in een minder duur en kleiner complex,maar de kosten (overnachting,vervoer,eten,enz,..) voor de gastbanen blijft grotendeels het zelfde .Ik heb naar de 3 laatste edities geweest en heb er telkens een ganse dag van genoten,maar voor een kleinere expo zal ik in de toekomst waarschijnlijk de verplaatsing van Oostende naar Genk niet meer maken,jammer, maar hopelijk voor de organisatie een vlotte doorstart,gr Marc
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

raf

niet de prijs van de accommodatie maar de verzekering is het grootste doorslag gevende obstakel
die maken gebruik van de situatie rond de aanslagen en hebben de premie fors op getrokken
ik heb de prijzen gehoord op de meetings en die swingen een klein beetje de pot uit
en dan spreken we niet over een surplus van 10.000 euro maar veelvouden daar van

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Houdini

Citaat van: raf op 30 augustus 2016, 12:41:36 PM
niet de prijs van de accommodatie maar de verzekering is het grootste doorslag gevende obstakel
die maken gebruik van de situatie rond de aanslagen en hebben de premie fors op getrokken
ik heb de prijzen gehoord op de meetings en die swingen een klein beetje de pot uit
en dan spreken we niet over een surplus van 10.000 euro maar veelvouden daar van

gr raf

Andere organisatoren zitten toch met datzelfde gegeven?

SuSke

Citaat van: Houdini op 30 augustus 2016, 12:49:04 PM
Citaat van: raf op 30 augustus 2016, 12:41:36 PM
niet de prijs van de accommodatie maar de verzekering is het grootste doorslag gevende obstakel
die maken gebruik van de situatie rond de aanslagen en hebben de premie fors op getrokken
ik heb de prijzen gehoord op de meetings en die swingen een klein beetje de pot uit
en dan spreken we niet over een surplus van 10.000 euro maar veelvouden daar van

gr raf

Andere organisatoren zitten toch met datzelfde gegeven?


Het klopt dat andere organisaties daar ook mee zitten.

Maar ik denk dat het hem ook in de randvoorwaarden van de locatie zit.
- gratis parking
- catering vast aan de hallen
- complex volledig of gedeeltelijk huurbaar
- wel of geen commerciële uitbating mogelijk
- ...
Allemaal dingen die je anders (en misschien goedkoper) kan aanpakken als die "verplichting" er niets is.
De site van de Limburghallen spreekt voor zich: "wij verhuren geen zalen, maar concepten" dwz dat ze een deel van je organisatie overnemen en daar geld voor vragen waardoor een "break-even" weer een beetje moeilijker wordt.
Andere evenementen draaien voor een groot deelop vrijwilligers en die zijn nu eenmaal goedkoper dan betaalde vaste krachten, zeker in een weekend.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

rest my case bij deze

intern is er over gesproken en het is helemaal uitgelegd en daar hebben de leden voldoening mee
het is een spijtige zaak dat de beurs niet meer door gaat want er waren eigenlijk qua algemene modelbouw maar twee mooie beurzen
dat was hoeselt en allain moeffe zijn beurs
de laatse is over genomen en ging dan door in de expo hallen in ciney maar door omstandig heden is deze beurs 2 jaar gestopt
resultaat de hallen hebben een opvulling gezocht voor deze data en nu is die mevrouw dus die locatie kwijt
de beurs verleden jaar was een zeer flauw afgietsel van wat het ooit geweest was en trok dan ook weinig volk
de waarborg (5 €) voor de deelnemer badge werd met veel tegen zin terug betaald om maar iets te zeggen
over alleen trein beurzen kan ik me nog niet uitspreken want ik ben met treinen nog niet zolang geleden terug begonnen en dan interesseerde me het voordien niet zo

januarie in lippe duitsland daar is een goeie beurs maar alsook klinkt het daar dat er dikwijls dezelfde banen te zien zijn
niet dat het geen mooie banen zijn hoor en die mensen verbouwen er ook aan maar men heeft het reeds al wel allemaal gezien
zo ook kunnen wij niet elk jaar met een nieuwe boot/duikboot op een beurs gaan staan
dat krijg je gewoon weg niet gebouwd

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Houdini

Frans, Raf,

dat zou inderdaad kunnen. Het was niet mijn bedoeling om hetgeen je zei in twijfel te trekken, maar vroeg het me wel oprecht af
omdat het verhoogde risico (en de bijhorende verzekeringspremies) voor iedereen (ook voor andere soorten evenementen) gelden.

Ik ga er van uit dat er méér dan voldoende is over nagedacht, ook over een verhuis naar een andere locatie waar deze
factoren in mindere mate of zelfs niet meespelen... De Limburghallen zijn nu eenmaal wat ze zijn en zijn wellicht in deze tijd
minder bedoeld voor dit soort evenementen maar meer op massa-evenementen of high-society zeker?

SirGresley

#27
Verwijderd op aanvraag.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

sdz1976

Dat is nog eens goed nieuws, wij komen ook met plezier terug.


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1