Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Desiré

Gestart door rixke rail, 21 augustus 2016, 17:09:11 PM

deurenkletser

Ja de verlichting dimmen zou al veel helpen. Ik veronderstel dat dit zelf te programmeren is via de normale CV codes van een ESU decoder dan?

De draden binnenin ga ik zelf wat netter wegwerken.

De raamlijst, ben ik nog aan't zien hoe ik dat ga oplossen, want dat is wel wat storend. Probleem met de binnenverlichting is dat je niet zo maar wat zwarte tape kan plakken langs de binnenkant. Iemand enig idee? Het is ook niet aan elk raam even erg. Echt jammer.

Het koersbord vooraan is verlicht, ik heb die optie verlichting dan ook genomen. Vreemd dat de zijborden niet gemaakt zijn, dat kan idd zelf nog wel op te lossen zijn.

Ik wil het model hier zeker NIET de grond in boren, het zijn gewoon mijn opmerkingen en aangezien ik hier nog niet veel over gelezen had leek het mij wel interessant om dit te posten.

Metpetergaathetbeter

Ik zeg maar iets hé, kun je die ingezette ruiten gemakkelijk verwijderen? Misschien mogelijkheid met zwarte tape iets of wat beter af te plakken of eventueel met zo'n alcohol stift die gebruikt wordt voor op plastiek te schrijven (en die heel moeilijk uitgaat?  :-\

B_Modelbouw

Ik was inderdaad ook aan het denken om de vensters met een stift te overlopen rond de ramen.

Wat de vingers op je model betreffen, zou het niet kunnen dat de verlichting er zelf wordt ingebouwd?
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Svendw

Is het iemand al gelukt de binnenverlichting via vbv decoder te dimmen? ;-)
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

thor

Zit zelf nog te wachten op mijn Desiro, heb contact gehad met VBV omtrent de interieur en front verlichting en  men antwoord mij dat ze de verlichting kunnen / zullen herpogrammeren vooraleer te leveren naar mij toe.
Of het via de Cv's lukt vermeld men niet.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

luk

Hallo,

Voor de binnenverlichting moet je niets wijzigen aan de CV's : als je de kap afneemt zit er op elke electronicaprint een klein potentiometertje, dus een zilveren regel knopje. Door hier met een klein schroevendraaiertje aan te draaien links/rechts kan je de verlichting regelen (minder sterk of (nog) sterker). Beetje vreemd met een decoder maar het is zo...

Beste groeten,
Luk, nieuw op forum

LockyLuke

hoi luk - welkom op 't forum -

8)  'k heb ook die info gekregen van Van Biervliet , is makkelijk en elk rijtuig mooi apart te regelen
 

Peter

is het al iemand gelukt de omlijsting van de ramen te verbeteren,d.w.z. die spleet weg te werken, of hebben niet alle Desiro modellen dat probleempje.
Spijtig is ook dat er zo weinig foto's op de banen van de forumleden te zien zijn, of zijn er zo weinig die het model (al) hebben?
Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Ik wacht ook nog op mijn stel maar die is AC/digitaal sound met full option. Deze extra mogelijkheden zijn altijd de allerlaatste die aan de klant wordt uitgeleverd. Dit was ook zo bij de duikbril maar geen probleem hoor, ik wacht nog wel. Voor de duikbril was dat zelfs langer dan 3 jaren maar dit kwam door overmacht bij Modern Gala.
mvg

755philippe

ward

Op de website staat er dat de AC modellen eind juni / begin juli zouden uitgeleverd worden..
Ik ben spannend (ongeduldig) aan het afwachten, en zal allesinds dan een hele fotoreportage zien te maken en online te zwieren..
Van de DC modellen zijn er idd maar heel weinig foto's verschenen..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Werner

Zijn foto's van 1/3 Desiro op een rollenbank aanvaardbaar? Zoja, dan kan ik m'n DC versie met binnenverlichting daar eens proberen op te laten "rijden".
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.