Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Desiré

Gestart door rixke rail, 21 augustus 2016, 17:09:11 PM

Svendw

Koen, die geef ik hun ook, zeker en vast!
Maar ben nogal een curieus type haha

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Absoluut. Ik ben eveneens curieus naar het resultaat  :).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

loebaske


Aan de hand van de reportage in de laatste MSM ziet het model er geweldig uit, zelfs de kabel verbinding op het dak van de rijtuigen zit er bij...

ERVIN

Ik wacht nog steeds vol ongeduld naar de eerste rij-ervaringen van dit stel , alléé collega's , laat eens even weten hoe hij het doet. ;)

krispy

Ofwel zijn er zeer veel sound versies in bestelling maar deze zijn pas voor na nieuwjaar voorzien zei kristof mij tijdens de expo

ik wacht in elk geval met veel geduld af  ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Houdini

Citaat van: krispy op 27 oktober 2016, 09:04:23 AM
Ofwel zijn er zeer veel sound versies in bestelling maar deze zijn pas voor na nieuwjaar voorzien zei kristof mij tijdens de expo

ik wacht in elk geval met veel geduld af  ;)

Dan komt er toch redelijk veel tegelijk uit :) nieuwjaar wordt duur ;)

deurenkletser

Heb ondertussen mijn Desiro met verlichting ontvangen.

Ben er toch niet helemaal positief over eigenlijk.
Het model ziet er op het eerste zicht goed uit, toch merk ik wat oneffenheden in het spuitwerk op.

Ook zijn de klasse aanduidingen en de nummer vooraan volgens mij te dik lettertype in verhouding tot. Andere opschriften zijn wel heel fijn.

Ook de ramen vind ik niet zo geslaagd. Ze laten nog licht door tussen kast en raamrand (zie foto). Ook de SIV display aan de zijkant zijn gewoon doorkijkend. Die moeten eigenlijk dicht zijn.

Verder toch wat draadjes te zien midden in het interieur.

Heb de indruk dat koplampen en eindseinen wat te fel zijn in vergelijking met ander materiaal. Er zit een decoder van vbv in, geen zelf plaatsing.

Klein foutje bij interieur. De leuning bij een van de stoelen staat aan de verkeerde kant. Alle andere stoelen zijn ok.

Tijdens het rijden valt vooral het zoemen van de motor op, en bij overgang van recht stuk naar bocht schokkelt en trekt hij het stel even te snel door.

Verder had ik de indruk dat mijn stel niet 'nieuw' was. Er zaten nogal wat vingerafdrukken op het glas...

Is dan alles slecht? Nee, de verlichting en siv zijn mooi gedaan. Ook handige koppeling. De boven en onderkant zijn mooi in detail, maar voor 568 euro had ik meer verwacht.

Wat zijn de andere ervaringen?

De doorschijn langs de raamrand en de SIV display en de handleuning boven op de zetel aan het raam (middelste zetel)


Draden in het rijtuig


Iets te felle koplampen naar mijn mening

OlivierV

Van Biervliet gebruikt ESU decoders, ze hadden wel even de lichten wat mogen dimmen, 't is nog erger dan een echte desiro qua felheid van de lampen.

Dat van die raamranden is ook gewoon jammer, dat wil je niet bij een model van 600 euro. Sowieso mag de interieurverlichting wel wat gedimd worden, dit lijkt net op een rijdende vuurbal.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Toch valt dat hier toch mee...


Gerolf

Klopt het, dat de witte en rode lichten uit hetzelfde "gat" komen?
Ik zou denken dat de kleinere gaatjes naar het midden toe de sluitlichten bevatten, maar ik ken heel weinig van het moderne materieel  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Svendw

Citaat van: Gerolf op 26 februari 2017, 10:13:41 AM
Klopt het, dat de witte en rode lichten uit hetzelfde "gat" komen?
Ik zou denken dat de kleinere gaatjes naar het midden toe de sluitlichten bevatten, maar ik ken heel weinig van het moderne materieel  ::)

Dat klopt hoor, de middelste zijn verstralers of iets dergelijke..

Maar ik dacht dat die koersborden ook verlicht waren ?

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

thor

Hoe zijn de rijeigenschappen van deze VB Desiro? Vond ik in MSM blijkbaar niets over, of heb ik dat gemist?
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

chef garde

Citaat van: Gerolf op 26 februari 2017, 10:13:41 AM
Ik zou denken dat de kleinere gaatjes naar het midden toe de sluitlichten bevatten, maar ik ken heel weinig van het moderne materieel  ::)

Eindseinen zijn eigenlijk nog nét iets belangrijker dan frontseinen, achteropkomend treinverkeer moet u altijd kunnen zien, daarom zullen ze niet vanuit het kleinste gaatje/lampje schijnen! 

ward

#44
Buitenste lampjes zijn LED's, die zowel de rode eindseinen als de witte standlichten omvatten.
Binnenste lampen zijn dan een gewone lamp (zoals op ander materiaal) die gaan branden als we de dimlichten / baanlichten selecteren..
Fel zijn de lichten precies wel, maar een echte desiro met baanlichten op is dat zeker ook  ;D
De verlichting van de koersborden was dacht ik enkel beschikbaar op de optie (binnenverlichting en stuurpostverlichting)
Met de spuitfouten zou ik zeker terug gaan naar VBV, zou toch niet mogen op zo een model..
Wat ik persoonlijk een beetje jammer vind aan het zien van de foto's is dat ze de zwarte omranding van de ramen idd niet beter hebben afgewerkt,
maar wat ook nog niet vermeld is; is de zwarte rand rond de koplampen.. Zou een totaal ander zicht geven en lijkt me bij productie toch niet een zeer grote moeite? Voor de koersborden van de rijtuigen is dit misschien zelf nog gemakkelijk op te lossen met een koersbord te printen..
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--