Hoe open je kap van Bachmann GE B30-7 Diesel nr 7598

Gestart door Snobby Crash, 12 augustus 2016, 12:34:05 PM

Snobby Crash

Beste modelbouw vrienden,

ik heb deze loc tweedehands gekocht, maar bij het testen blijkt er een slecht contact te zitten in de loc.
De lichten gaan aan-uit-aan als ik er mee heen en weer beweeg.

Nu wil ik van dit model de kap verwijderen, of hem langs onderen losmaken,
maar dit lukt me maar niet . Ik heb er ook geen beschrijving bij, en kan op het internet ook niets terugvinden.

Is er iemand die weet hoe je dit model open kan doen ???

Hartelijk dank,

Geert



bollen neus

Hangt af van welk merk het is en welke schaal. Meestal klik of met schroeven .
Den Eric.

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Snobby Crash

Thanks voor de reactie, maar heb op de site van Bachmann trains dan toch uiteindelijk
een link gevonden naar het Bachmann forum, en daar staat een lijst van al hun reeds
gemaakte locs met telkens een plan hoe de loc in elkaar zit.

En is inderdaad met twee schroefjes, maar die zitten verborgen onder de beide luchtvaten
aan de onderkant zijkant !

Straks proberen hem open te maken !

Geert

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Snobby Crash op 12 augustus 2016, 12:34:05 PM
De lichten gaan aan-uit-aan als ik er mee heen en weer beweeg.
Geert, misschien is het beter je loc op de rails te laten staan i.p.v heen en weer te bewegen ! ;D ;)

evan

Geert,

Is het een DCC loc van Bachmann?
Rijdt je loc goed en zijn het enkel de lichten die aan en uitgaan?  Als de loc dus niet hapert tijdens het rijden zou het kunnen dat je rijstappen van de lok (decoder)op 14 staan en die van je regelaar op 28 of 128.  Dan branden de lichten niet op elke rijstap.

Het is maar een denkpiste ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Snobby Crash

Citaat van: evan op 12 augustus 2016, 18:05:06 PM
Geert,

Is het een DCC loc van Bachmann?
Rijdt je loc goed en zijn het enkel de lichten die aan en uitgaan?  Als de loc dus niet hapert tijdens het rijden zou het kunnen dat je rijstappen van de lok (decoder)op 14 staan en die van je regelaar op 28 of 128.  Dan branden de lichten niet op elke rijstap.

Het is maar een denkpiste ;)

Neen de loc rijdt helemaal niet, enkel als ik hem heen en weer beweeg gaan de lichten heel
kort aan uit afhankelijk van de beweging die ik doe, dus duidelijk een slecht contact !
Met de gedownloade handleiding heb ik de loc reeds kunnen openmaken !
Morgen kijk ik wat er mis is en reset ik de decoder, nu even naar de club om nog
wat te helpen met de verbouwing van onze bar, zodat jullie lekker biertje nog beter
zal smaken op onze opendeurdag 11 en 12 september bij Het Spoor in Sint-Niklaas !

Geert

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.