Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

LS model 12131

Gestart door Belgaboy, 04 augustus 2016, 19:27:26 PM

Belgaboy

Hoi, wet er iemand hoe je dit soort wagen kan openen? Ik zou er graag binnenverlichting inbouwen.
Ik merk dat het dak precies kan verwijderd worden maar durf niet goed grote kracht uitoefenen...

Al mijn andere wagens openen langs onder door de bodem te verwijderen...

Iemand ervaring met dit ?

Bedankt

Mvg
Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.

loco

Kan je misschien vertellen over welk rijtuig dit gaat, want een nummer zegt me niet zo veel. Eventueel een foto? Voor sommige rijtuigen heb ik een mooie oplossing.

loco

Peter Verlooy heeft enige tijd geleden hetzelfde probleem gehad. Toen heb ik hem geholpen met de volgende raadgeving. Ik weet niet of dit ook op jouw rijtuig van toepassing is. Zie http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,24468.msg345796.html#msg345796

dit heb ik toen geschreven:
Best  een zeer dun hobbymes gebruiken met bolle snijkant (type Swan Morton nr 15) tussen het dak en de kast plaatsen op één van de kopwanden. Een beetje wrikken en bewegen en het dak komt los. Er op letten dat je niet in de kast of het dak snijdt, maar het mes zeer precies plaatsen tussen de scheiding.
Voor het plaatsen van figuurtjes moet je de kast onderaan openwringen met kaasprikjes en het chassis verwijderen. Dat laatste is moeilijker dan het eerste.
Ik heb Peter toen een artikel opgestuurd dat in LS Magazine heeft gestaan.
Ik kan je het artikeltje doorsturen, maar dan heb ik wel je emailadres nodig.

peter

Belgaboy

Hoi Peter,

Bedankt voor de tip. Ik ben er vanmorgen in geslaagd om het dak te verwijderen zonder iets te beschadigen !!

Groeten
Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Metpetergaathetbeter

helaas verkeerd geplaatst en mag eventueel verwijderd worden Eric  ;D ;)