HLE reeks 120 - 20 - 28

Gestart door pandur, 31 juli 2016, 19:42:39 PM

bellejt

mooi model maar ik laat het passeren.Heeeeeeel beperkte inzet en de prijs gaat de hoogte in omdat constructeur dat geroken heeft.Piko gaat dezelfde weg op als kleine constructeurs hiermee.In het verleden werd hier een mooie reeks van enkele honderden exemplaren mee gemaakt tegen aannemelijke prijs .Nu plots beperkt en vrij duur voor tenslotte een plastic model.Bewijs : aangeraden prijs 120 euro meer voor een sounddecoder die er normaal 79 kost.
Tevens hetzelfde voorbeeld dat een AC model bij allen duurder moet zijn dan DC .Breng beiden uit zonder decoder want kwa kostprijs is er geen verschil bij digitaal.Vergelijk met hun andere modellen plots 110 % duurder.Wat zijn we mss domme belgjes maar mss brengt een ander de loc ook uit voor een leuk prijsje.Komt het niet dan is het geen verlies want meniggeen kan de loc niet natuurgetrouw inzetten .

755philippe


@bellejt,

Mag ik er op wijzen dat deze lok ook zonder sound te koop is. Je kunt hem kopen in ac of dc en in ac Sound en dc Sound. Wel stel ik mij de vraag waar jij een sounddecoder voor 79€ gaat halen. Een blanco ESU-decoder waar je nog sound op moet programmeren kost 100€. Als jij weet waar ik er een kan halen voor 79€ mag je mij het adres van de handelaar doorsturen via PM.
Mvg

755philippe

ACFI

Of de nieuwe invoerder die "les petits Belges" toch lekker laat dokken.

De recente modellen van de 262 waren ook al serieus opgeslagen - onder de hoede van T2M. De zes ipv 4 cijfertjes in de drukstempel zullen toch niet zoveel kosten.

Als invoerder van Tamiya vroeger blonken ze ook niet bepaald uit in klantvriendelijkheid.

ACFI


Metpetergaathetbeter

#18
men steekt dan eens zijn nek uit deze fraaie loc te maken, ik kijk uit naar een eventuele 28 (als de body aangepast wordt, daar er toch een aantal details sneuvelden of bijkwamen bij die loc om er een 28.. mee te maken) ! :-\

Misschien speel het heel beperkt aantal loc's die er waren en nog het beperkter aantal loc's die per matrijs gemaakt kunnen worden ook mee en ja voor kwaliteit moet ook al eens betaald worden !

doomslu

Sommigen schijnen hier niet te beseffen hoe duur de ontwikkeling is van een nieuw model, dat bovendien voor een erg kleine markt bestemd is.
Bravo T2M, dat is mijn mening.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

+1

Een origineel model, authentiek, in oerlivrei van interessant tijdperk, smoelt goed, met blijkbaar goede rijeigenschappen. Mocht ik nog H0 rijden, ik wist wat kopen!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

en vooral hun stuwende kracht Bob de ......  ;D :) De Neef treinliefhebber in hart en nieren om toch steeds op zoek te gaan naar opportuniteiten om het toch voor mekaar te krijgen voor een markt die voor velen (niets) weinig betekend ! ;)

Brossel

Citaat van: bellejt op 02 augustus 2016, 21:42:57 PM
mooi model maar ik laat het passeren.Heeeeeeel beperkte inzet

Mag ik je en de anderen hier aanraden om het boek 'Les locomotives types 101 - 120 - 121' te lezen van PFT TSP?!?!

Dan zal je blijken dat het type 120 toch een wel veel uitgebreidere inzet kende dan menigeen hier aanneemt.
Al waren het er maar drie; ze hebben veel meer getrokken dan enkel die rangeerdiensten in de grote stations van Brussel Zuid en Oostende.
Daaronder ook zeer interessante diensten, zelfs met goederen- en diensttreinen.

Wat dat aangaat heeft Piko een best interessant voorbeeld gekozen.

Het is echter wel een loktype wat overwegend terug te vinden was in de Vlaamse regio's en in en rondom Brussel.
Met uitlopers richting Charleroi bijvoorbeeld. In de Ardennen werden ze niet regulier ingezet.

Maar nogmaals; dat boek is een aanrader!

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Metpetergaathetbeter

reden containertreinen vanuit Zeebrugge ?

Metpetergaathetbeter

Davy reden er 2 in Brussel, ik dacht 1 in Schaarbeek of heb ik het mis ?

Michiel

In de jaren '70 en begin '80 zag ik in Ukkel deze loc regelmatig erts- en/of cokestreinen trekken tussen Antwerpen (haven?) en Charleroi. Ze reden via lijn 26 en 124 en bij de fly-over (lijn 26.5) zag ik ze bijna wekelijks passeren. Ze deden dienst in aflossing met de reeks 29 (type 101). Later, als ik me niet vergis, zag ik ze rangeerwerk verrichten in Brussel-Zuid. De 120 is een loc dat me steeds is bijgebleven, en Piko doet een goede zet om deze loc met zeer lange en erg gevarieerde carriere uit te brengen. Jammer genoeg in H0!  :P  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

hazegras

Ik heb nog met deze loks gereden in de jaren 1981 tot 1984 met inzet vanuit depot Merelbeke zowel in de groene versie als de blauwe.
Wij reden o.a.:
Gent-St-Pieters - Leuven met M2
Gent-St-Pieters - Luik-G met M2 (trein afgelost in Gent die door een andere bestuurder van Oostende kwam)
Kortrijk - Gent - Etterbeek met M4
Merelbeke - Tour & Taxis met Glms stukgoederenwagens en Merelbeke - Schaarbeek met goederen
Merelbeke - Zeebrugge met goederentreinen

U ziet dat ze nog meer deden dan rangeringen. Trouwens die rangeringen waren op het laatste van hun dienstperiode.

nmbssncb

#27
Citaat van: bellejt op 02 augustus 2016, 21:42:57 PM
mooi model maar ik laat het passeren.Heeeeeeel beperkte inzet en de prijs gaat de hoogte in omdat constructeur dat geroken heeft.Piko gaat dezelfde weg op als kleine constructeurs hiermee.In het verleden werd hier een mooie reeks van enkele honderden exemplaren mee gemaakt tegen aannemelijke prijs .Nu plots beperkt en vrij duur voor tenslotte een plastic model.Bewijs : aangeraden prijs 120 euro meer voor een sounddecoder die er normaal 79 kost.
Tevens hetzelfde voorbeeld dat een AC model bij allen duurder moet zijn dan DC .Breng beiden uit zonder decoder want kwa kostprijs is er geen verschil bij digitaal.Vergelijk met hun andere modellen plots 110 % duurder.Wat zijn we mss domme belgjes maar mss brengt een ander de loc ook uit voor een leuk prijsje.Komt het niet dan is het geen verlies want meniggeen kan de loc niet natuurgetrouw inzetten .

ac digitaal 229,95 €

ac digitaal loksound 344,95 €

Geluidsdecoder is m.i. extra geprogrammeerd.  Heb een exemplaar gekocht.  Zeer tevreden.
nmbs < Willy > sncb
===============

oebr

Citaat van: hazegras op 03 augustus 2016, 11:44:06 AM
Ik heb nog met deze loks gereden in de jaren 1981 tot 1984 met inzet vanuit depot Merelbeke zowel in de groene versie als de blauwe.

In 82-83 heb ik die daar in Merelbeke nog gezien, dat is waar. (ik kwam toen af en toe 's zaterdags met Albert mee naar het depot, kreeg een blauwe schort en mocht dan de hele dag op het terrein rondlopen  ;) )
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

loebaske

Dat de nieuwe Piko wat meer kost kan ik heel goed aanvaarden, de panto's is een totaal nieuw ontwerp zoals het echt hoort,
deze panto's zijn bruikbaar voor eerdere uitgebrachte e-loks van andere merken, waar die verkeerd zijn...
let op hele kleine veertjes



De handvatten zijn niet mee met het model gespoten, echter nadien opgeplaatst, een detail....de aflijning is loepzuiver



De bougie is heel netjes geproduceerd, ook onderaande lok mag je het bekijken met een spiegeltje..



Je heb een geweldig model voor een schappelijke prijs, wat het geluid betreft, die komen van oude opgenomen geluids banden, de omroep
aan het station is in beide landstalen...

Een super prestatie van Piko