PC vraagje

Gestart door Steam.N, 23 juli 2016, 23:37:46 PM

Steam.N

Ik zit met mijn vraagje natuurlijk op het foutieve forum, maar er zijn hier heelwat IT-bollebozen ...
Dus hopelijk wordt het door de vingers gezien ...

Sinds een aantal dagen herkent de PC mijn SD-kaartjes en externe drives niet meer:
enfin, hij geeft ze geen drive-letter, waardoor ze niet verschijnen in de lijst van drives.

Dus MyPC / Manage/ DiskManagement / Change Drive Letter / ...

Niet moeilijk, maar erg frustrerend als je dat meerdere keren per dag doet ...

Hoe definitief oplossen ? ? ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

gardevil

Terugkeren naar een vorig herstelpunt een optie?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Gerolf

Merkwaardig ... misschien is het automatisch toekennen van een drive-letter ergens afgevinkt ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Welke versie van Windows is het? Ik heb hier ook zo een probleem met de fiets GPS. De oplossing daarvoor is van de fiets GPS aan te sluiten en dan pas de PC opstarten , dan herkent die de drives wel.

Ronald

Citaat van: Steam.N op 23 juli 2016, 23:37:46 PM

Sinds een aantal dagen herkent de PC mijn SD-kaartjes en externe drives niet meer:
enfin, hij geeft ze geen drive-letter, waardoor ze niet verschijnen in de lijst van drives.


Heb het met een Vista pc gehad....... zo ineens waren de sd slots verdwenen. Soms hielp het opnieuw opstarten MET een SD kaart in een van de sloten.

Welke Windows versie heb je?

PietB

Ik zou eerst de 'foutieve' SD kaart(en) op een andere machine proberen.
Doen ze het daar ook niet dan is het kaartje kaduuk, kan gebeuren na het herhaaldelijk uit het slot halen zonder et besturingssyteem de drive te laten uitwerpen.
Het is me wel eens gelukt met deze software https://www.cardrecovery.com/?rid=google&kid=cr0102 een onwillige kaart tot orde te roepen.

Doen ze het op de andere PC wel dan is verder zoeken in het besturingssysteem nodig.

grt Piet.

Ronald

Piet, hij schrijft:

Citeerenfin, hij geeft ze geen drive-letter, waardoor ze niet verschijnen in de lijst van drives.

Dat heeft niets met foutieve SD kaarten te maken. Als dat zo was krijg je een melding van Windows en is je drive gewoon zichtbaar.

OlivierV

Zie je de schijven in schijfbeheer (lokaal) onder computerbeheer > opslag opduiken? Indien je ze daar zonder driveletter ziet kan je ze altijd zelf nog een driveletter toewijzen...


plaatje van internet van een Vista pc, maar ziet er zowat in alle windowsversies gelijkaardig uit.

Oeps, even te snel gelezen, dat is dus al wat je doet.

- Wat je nog kan doen =>

-- Eens de toestellen langs achter aankoppelen (dus in de usb poorten achteraan je pc).
-- Data afhalen en eens de stations formateren (best hard formatteren met diskpart (via cmd).

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Citaat van: OlivierV op 25 juli 2016, 11:15:55 AMData afhalen en eens de stations formateren (best hard formatteren met diskpart (via cmd).

Ik heb ooit horen zeggen dat je dat met een SD-kaartje best niet doet.
Van horen zeggen, geen eigen ervaring, en ik weet dat er vééééééél fabeltjes de ronde doen  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

SD- en andere externe drives worden op de driveManager propertjes getoond.
Ik kan er een drive letter aan geven, waarna alles normaal verloopt, en ik aan de gegevens kan.
Ergens iets afgevinkt: mogelijk, maar waar ...
Voorlopig kan ik verder, maar als ik terug op 't werk ben ga ik bij IT eens langs ...

USB langs achter: kan niet, mijn usb poorten staan allemaal aan beide zijkanten.  Alle poorten geven zelfde gedrag.
OS: windows 8.1.

Slecht SD kaartje zou kunnen, maar dat ineens al mijn SD kaartjes en externe drives zo reageren ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Ronald

Jean, ik kan het nooit met zekerheid zeggen maar dat ineens al je kaartjes slecht zijn gaat er bij mij niet in. Dus die optie zou ik wegstrepen.

Onder W10 trouwens geen last van.

OlivierV

Citaat van: Steam.N op 27 juli 2016, 14:10:48 PM
SD- en andere externe drives worden op de driveManager propertjes getoond.
Ik kan er een drive letter aan geven, waarna alles normaal verloopt, en ik aan de gegevens kan.
Ergens iets afgevinkt: mogelijk, maar waar ...
Voorlopig kan ik verder, maar als ik terug op 't werk ben ga ik bij IT eens langs ...

USB langs achter: kan niet, mijn usb poorten staan allemaal aan beide zijkanten.  Alle poorten geven zelfde gedrag.
OS: windows 8.1.

Slecht SD kaartje zou kunnen, maar dat ineens al mijn SD kaartjes en externe drives zo reageren ...
'k Zou nog snel upgraden naar 10, 't is nog een dag of 2 gratis.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Citaat van: OlivierV op 27 juli 2016, 18:18:31 PM
... 'k Zou nog snel upgraden naar 10, 't is nog een dag of 2 gratis.

Kan/mag niet: PC van 't werk ! 
Maar de IT-ers daar zijn zeker niet van de slechtsten, en helpen me er wel uit  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Citaat van: Steam.N op 27 juli 2016, 19:21:50 PMKan/mag niet: PC van 't werk !

Tja, bij mij op het werk zou dat dan voor binnen een maand of 5 zijn. Ten vroegste...
Met vakantie voor onbepaalde duur.