Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Miwula 2016

Gestart door evan, 19 juli 2016, 09:43:36 AM

evan

Miniatur Wunderland Hamburg,

Momenteel zijn mn vrouw en ik opweg naar Zweden en zijn we 2 dagen gestopt in Hamburg.  Best een toffe stad en de rondvaart in de haven is de moeite.  Bovendien kan je in Hamburg veeeeeeel treinen zien.  Je moet er geen moeite voor doen.  Het zijn natuurlijk wel Duitse treinen, maar das evident.  Ik heb er ns de typische locs gezien die door alle bekende merken in diverse kleuren uitgebracht worden.  Gisteren zag ik zelfs de recentere gravita.

Nu in Hamburg zijn zonder Miwula te bezoeken zou vreemd zijn dus ik heb er de volle 4 uur doorgebracht.  Ik moet zeggen: wauw!  Ik ben enorm onder de indruk.  Het landschap kan vaak beter, hoewel de recentere delen beter zijn.  Momenteel bouwen ze aan Italie en dat zag er fraai uit.  Ik herkende ook de sfeer in een deel van de baan analoog aan Gianova van Samuel  :)

Technisch en qua concept is Miwula echt top.  Er is aan heel veel aandacht besteed en ook elk publiek, jong en oud, vinden er hun gading. 

Ik was enorm onder de indruk van het vliegveld alsook de manier van werken en het zcht achter de schermen.  Kortom voor 13 euro was dit een topper!

Je kan er ook eten en meestal... Museumkost, neen dankjewel, maar hier budget vriendelijk en lekker vers. 

Wij waren de bijna 15.000 e Belgische bezoeker, maar voor de mensen die nog niet zijn geweest een aanrader. 

Groetjes vanuit Hamburg.

We rijden nu door naar Rostock en misschien zie ik ginds een ICE die aan boord gaat van een ferry  8)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald

Veel plezier met jullie tweetjes :) ;)

modelbouwpatrick

Bedankt voor de update staat ook nog op programma voor najaar .
Nog fijn verlof

evan

Patrick en Ronald,

Merciekes :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.