Welk station meest geschikt voor Belgisch getinte (stad) modelspoorbaan

Gestart door pedro, 03 juli 2016, 20:20:50 PM

pedro

Hey iedereen,



Zoals de titel het zegt, Welk ( ho) station zou het meest geschikt zijn voor een Belgisch getinte stad spoorbaan?
Ik vind stations Bonn, Neustadt/Weinstrabe en baden, wel in een goeie richting gaan maar geraak er toch niet uit.
Kibri heeft dan wel een Belgisch station in zijn aanbod maar dat vind ik dan weer te landelijk . 
Een station zoals Antwerpen Centraal zou natuurlijk hét van het zijn, maar helaas heb ik geen kaas gegeten van zelfbouw.


Iemand goei tips of suggesties?



Bedankt!

TBCédric

Als je goed met de computer en tekenprogramma's mee weg kunt, zou je altijd je model in 3D kunnen tekenen en volledig laten uitfrezen. Al dan niet sommige deeltjes apart. Zo heb je eigenlijk zelf een persoonlijke en originele bouwdoos voor jezelf gemaakt.  ;)

En anders, is er niet veel andere opties voor van een al-bestaande kit iets te verbelgischen.
Dus ofwel moet je tevreden nemen met een landelijk station à la Kibri,
Volledig zelfbouw doen,
Ofwel de iets "eenvoudigere" oplossing: a.d.h.v. tekeningen op de PC, je station uittekenen en er een grote bouwkit van maken.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

pedro

Bedankt alvast voor uw reactie Cedric ;).    Als ik zo lees, zal het toch een kitje kopen worden en het verbelgischen.   Ben zelf nog maar net met de hobby begonnen dus iets zelf uittekenen en dergelijke, is voor mij nog compleet onbekend terrein.   

marc goovaerts


vyncky

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

pedro

Hey iedereen,


Bedankt aan allen voor de reactie,s en het mee denken. We zien wel waar we uitkomen  ;).

59erke

Je kan ook altijd een Duits station gebruiken en uw baan situeren in het duitstalig gebied van Belgié, regio verdwenen Vennbahn.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Metpetergaathetbeter


pedro

Niet gezien Peter :-).

Momenteel gaat mijn interesse het meest naar het Kibri Bonn station of naar het Vollmer Baden station.
Sowieso moeten beide stations aangepast worden.

Het Kibri station zou met een lik verf al een heel ander uitzicht kunnen krijgen. Gele Bakstenen schilderen naar baksteenrood en de rode gedeeltes van de kit, naar grijs (arduin) te brengen.


Het Vollmer Baden Station vind ik echt prachtig van vormgeving  maar het typische Duitse stucwerk vind ik dan weer niks.   Idee zou hier dan zijn om in de gevels baksteen in te werken. Ik heb gezien dat de gevels van deze kit bestaan uit 2 delen , achterliggend (stucwerk) en bovenop liggend. De achterliggende gedeelte zou ik dan wijzigen met plasticard (baksteen).