Interessepoll AM 96

Gestart door TBCédric, 02 juli 2016, 00:51:07 AM

Welke nummer en versie heeft jouw voorkeur?

bicourant
35 (71.4%)
enkelspannig
23 (46.9%)
nummer 444
4 (8.2%)
ander nummer
12 (24.5%)

Totaal aantal stemmen: 49

Dirky

Leuk initiatief Cedric, en altijd leuk een concullega in wording te zien groeien!

(een ets-film kan steeds weer opnieuw gebruikt worden - niet eindeloos omdat er wel krassen of dergelijke kunnen op komen)

TBCédric

Citaat van: Dirky op 06 juli 2016, 07:57:37 AM
Leuk initiatief Cedric, en altijd leuk een concullega in wording te zien groeien!

(een ets-film kan steeds weer opnieuw gebruikt worden - niet eindeloos omdat er wel krassen of dergelijke kunnen op komen)

Dankjewel Dirk!!!
Hopelijk lukt het me ook om dit project en de komende projecten tot een succes te brengen!

Dus een ets-film is dus meerdere keren, niet eindeloos, bruikbaar? Goed om te weten!  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Citaat van: Thommy op 06 juli 2016, 07:38:21 AM
Akkoord, maar "onzichtbare zaken" als een wc/rekjes boven de zetels e.d. zijn voor mij, en meerdere hier, geen meerwaarde.
roosters die je aan de buitenzijde ziet zijn dat wel en geven een model inderdaad een andere look.
Tommy en Wouter, WC's komen er zeker niet in. Het interieur is basic maar toch gedetailleerd. Dat wil dus zeggen: De goede vormen, niet te veel detail. Ondanks dat deze verlicht zullen zijn ga je toch niet altijd alles zien.

Ik ga ook een optie publiek stellen waar er mits bijbetaling, er al mannetjes geplaatst zullen worden. Zo moet de klant zijn mannetjes niet mer plaatsen en zo ook niet onnodig de rijtuigen opendoen.
Ofwel zullen het preisers zijn ofwel digirail mannetjes. Maar weet het niet 100%
Voor de prijs/kwaliteit en de detaillering oog ik eerder naar Preiser, maar hopelijk zijn er nog opties tussen die twee uitersten.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

vanmiegroet

Wel Cedric, dat zal alvast al een zeer grote service zijn.
Opletten dat je niet te veel hooi op je vork neemt bij de aangeboden services  ;)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Koen

@Ruben,

De beste manier om zich te onderscheiden ten opzichte van de concurrent is in de meeste gevallen de service. Mede hierdoor is Vanbiervliet een van de grootste van België geworden.
Ik betaal liever 20€ meer in een winkel waar ik goede service krijg dan hetzelfde product op een website te kopen. Alleen al wetende dat je kan rekenen op uw leverancier, geeft je een gerust gevoel bij de aankoop van een product.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

argilla

#35
Cédric waarom gebruik je geen Stanton Drive motors ? deze zijn DCC ready....Deze dus http://www.nwsl.com/uploads/chap2_web_09-15.pdf   (  eventjes wat naar beneden scrollen)

Dan kan je dit stel wielen uitrusten met antislip RP-25 wielen laten uitrusten , en de extra stroom  afname van het andere wielstel. Je trekkracht zall er wel bij varen .



argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Dirky

Één goede raad Cedric,
Maak eerst één model voor jezelf, 100% afgewerkt dus ook met perfecte rij-eigenschappen. En kijk dan wat elke component/handeling mogelijk kan kosten mocht je een kleine serie bouwen... Er komt heus veeeel meer bij kijken dan wat je aanvankelijk denkt.

Hou er rekening mee dat je prototype wel eens een pak geld kan kosten maar laat je daardoor niet afschrikken. Het is de enige manier om een realistische kijk te krijgen op je project. In 3D is alles mooi en past alles gemakkelijk, maar de realiteit is niet "vaak" maar "altijd" anders...

(je mag me steeds per PM contacteren als je hulp nodig hebt)

vyncky

Citaat van: argilla op 07 juli 2016, 11:35:14 AM
Cédric waarom gebruik je geen Stanton Drive motors ? deze zijn DCC ready....Deze dus http://www.nwsl.com/uploads/chap2_web_09-15.pdf   (  eventjes wat naar beneden scrollen)

Dan kan je dit stel wielen uitrusten met antislip RP-25 wielen laten uitrusten , en de extra stroom  afname van het andere wielstel. Je trekkracht zall er wel bij varen .

Interessante link!

Cedric, leuk wat je doet, maar neem in het begin niet te veel hooi op je vork!
Breng liever eerst een gemotoriseerde versie. nadien kan je met dummies e.d. beginnen.

Er zijn concullega's die te veel hooi op hun vork nemen, en je hoort er niets meer van....

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

loco

De goede raad van Dirky is goud waard. Hij spreekt zeker uit ervaring en ik kan dit alleen maar bevestigen. Uw prototype moet nagenoeg 100 % in orde zijn.

Ik kijk vol bewondering uit naar de eerste resultaten. Bewondering, omdat je de moed hebt om zulk een project te starten. Ook wanneer je later zou beslissen om er niet mee door te gaan, om welke reden dan ook, dan nog zal mijn bewondering en respect blijven voor uw initiatief.

rgp

Cedric,

ik kan alleen maar beamen wat sommige grootmeesters hierboven zeggen.

Maak inderdaad eerst een model voor jezelf en controleer dan alles zorgvuldig.

Een tip: die dummy's zijn succesvol in de States, maar hier in Europa veel minder om niet te zeggen een fiasco.  In het verleden heeft ROCO dat met een tweetal modellen geprobeerd.

Roland

Brunel

Dummies zijn een praktische oplossing voor modeltreinen met drie of meer locs, zoals niet ongewoon in de VS. Dan kunnen de aandrijvingen elkaar wel gaan tegenwerken.

Mensen verwachten dat dummies behoorlijk goedkoper zijn dan een gemotoriseerde versie, terwijl de productiekosten nauwelijks lager liggen.

TBCédric

Citaat van: argilla op 07 juli 2016, 11:35:14 AM
Cédric waarom gebruik je geen Stanton Drive motors ? deze zijn DCC ready....Deze dus http://www.nwsl.com/uploads/chap2_web_09-15.pdf   (  eventjes wat naar beneden scrollen)

Dan kan je dit stel wielen uitrusten met antislip RP-25 wielen laten uitrusten , en de extra stroom  afname van het andere wielstel. Je trekkracht zall er wel bij varen .

Goh, DCC-ready maakt voor mij persoonlijk niet echt uit. Het is een beetje minder werk, maar dan nog. Uiteindelijk komt het artikel uit de link even, al dan niet duurder, duur uit dan een Black Beetle of een toch wat mindere Teshendo. Waar ik bij alle drie de modellen zeker twee stuks per stel zou nodig hebben om het deftig te kunnen aandrijven. Daarom opteer ik toch om twee bogie's met tandwielen, cardanassen en een deftige centrale motor te gebruiken als aandrijving. Ok, je gaat een stukje van het interieur omhoog zien gaan, maar dan nog. Rijdend zie je er toch niets van en als je op die plaats wat mannetjes zet, dan zie je stilstaand er ook niets van. Maar toch bedankt voor de link.  ;)

Citaat van: Dirky op 07 juli 2016, 12:14:05 PM
Één goede raad Cedric,
Maak eerst één model voor jezelf, 100% afgewerkt dus ook met perfecte rij-eigenschappen. En kijk dan wat elke component/handeling mogelijk kan kosten mocht je een kleine serie bouwen... Er komt heus veeeel meer bij kijken dan wat je aanvankelijk denkt.

Hou er rekening mee dat je prototype wel eens een pak geld kan kosten maar laat je daardoor niet afschrikken. Het is de enige manier om een realistische kijk te krijgen op je project. In 3D is alles mooi en past alles gemakkelijk, maar de realiteit is niet "vaak" maar "altijd" anders...

(je mag me steeds per PM contacteren als je hulp nodig hebt)

Dirk, ook al zit ik verder te zien, mijn eerste grote zorg en doelstelling is inderdaad een deftig prototype dat ik zelf zal bijhouden.
Er komt ook niets in productie alvorens het prototype deftig uitziet en kan rijden.

Dat passen in realiteit en 3D, daar zit ik ook bij mezelf wat in een voorzichtige ontwikkelingsfase. Niet alles past altijd in elkaar als ze dezelfde afmetingen hebben. Maar daarvoor zal ik je eens contacteren.  ;)

En de kosten zijn redelijk beperkt op dit moment. Mede omdat ik alles in testfase door vrienden laat doen of met "andere middelen" alvorens de echte, dure zaken  te gaan bestellen. Zo kan ik goedkoop nog dingen aanpassen, controleren en herdoen alvorens het definitieve en kostelijke goedje te bestellen.
En in verband met de dummy's. Het is een denkrichting. Wil niet zeggen dat hij er zal komen of dat ik er een grote focus op zet.


Mijn prioriteiten zijn:

  • Deftig prototype maken
  • Genoeg mensen lokken voor het product te kopen
  • Extra investeerder(s) zoeken voor de rest van de onkosten
  • Verkoop van de modellen en de daar bijhorende distributie
  • Eventueel verder kijken naar een dummy mits interesse en haalbaarheid
  • Verder ontwikkelen van nieuwe modellen
De prioriteiten liggen in die volgorde en het punt daaronder kan enkel behaald worden door het punt daarvoor.
Dus ben net als jullie even benieuwd of ik het zal halen.  :o ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

centauri167

Leg je prioriteit volledig op het eerste puntje, als dat dik in orde is, komt de rest vanzelf.

Dirky

je stappenplan ziet er alvast OK uit... in grote lijnen!

Nu, ik moet in 't korte veeeeel laten etsen in 0.3mm en heb ruimte vrij op de platen >>> stuur me eens een pm, misschien past er wel iets voor jou tussen!

TBCédric

Citaat van: Dirky op 08 juli 2016, 16:30:28 PM
je stappenplan ziet er alvast OK uit... in grote lijnen!

Nu, ik moet in 't korte veeeeel laten etsen in 0.3mm en heb ruimte vrij op de platen >>> stuur me eens een pm, misschien past er wel iets voor jou tussen!

In grote lijnen, de kleintjes moeten nog vorm krijgen. Maar kan jou natuurlijk een pm sturen daaromtrent.

Voor het etsen, ik zal je straks nog een pm sturen. Bedankt alvast!!!!  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.