Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Interessepoll AM 96

Gestart door TBCédric, 02 juli 2016, 00:51:07 AM

Welke nummer en versie heeft jouw voorkeur?

bicourant
35 (71.4%)
enkelspannig
23 (46.9%)
nummer 444
4 (8.2%)
ander nummer
12 (24.5%)

Totaal aantal stemmen: 49

doomslu

[Off-topic] Cedric, ik zit momenteel in het zonnige zuiden van Frankrijk en de wifi hier is niet altijd even betrouwbaar.
Helaas ben ik woensdag al terug in regenland Luxemburg en dan zal ik proberen jouw nickname aan te passen!  ;) [on-topic]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Citaat van: Houdini op 02 juli 2016, 11:25:14 AM
Net gestemd op enkelspanning en bicourant, omdat beide versies me wel interessant lijken.
Andere livreien zijn er volgens mij niet geweest?

Een nummer maakt voor mij op zich niet zo heel veel uit, ik zal al blij zijn als het type stel beschikbaar is.
Is nummer 444 speciaal of...?
Citaat van: Thommy op 02 juli 2016, 14:06:18 PM
gewoon nummerloos zoals Roco er vroeger ook heeft gedaan. En paar nummerkes bij geven (keuze uit paar getallen). Kun je meerdere keren een stel kopen en een ander nummer geven  ;)

Zelfde meningen toegedaan en als dusdanig gestemd
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

TBCédric

Mannen, nogmaals bedankt voor de feedback vanop de livrei en de nummers.
Van de roosters nog niet zoveel feedback gekregen maar voorlopig gaan de voorstanders voor geëtste en de "ingebouwde" roosters gelijk op.

Frans en Thommy, ik ga het niet doen zoals roco. Denk niet dat iedereen dat graag heeft en je gaat sowieso kansen genoeg krijgen voor een nieuw  nummertje.
Ik denk dat er om de 50 stellen er zeker een nieuw nummer gaat komen, en indien je graag de oude nummer wilt is dat geen probleem want alle voorgaande nummers blijven ook tot een bepaald moment bestelbaar. Ik blijf een klein-seriefabrikant (in wording :P ) hé.


@Luc: begrepen!  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: LS Models op 03 juli 2016, 13:13:22 PM
Ik blijf een klein-seriefabrikant (in wording :P ) hé.
wel voorzichting zijn dat je met een financieële kater blijft zitten he ? ;)

SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 juli 2016, 13:45:19 PM
Citaat van: LS Models op 03 juli 2016, 13:13:22 PM
Ik blijf een klein-seriefabrikant (in wording :P ) hé.
wel voorzichting zijn dat je met een financieële kater blijft zitten he ? ;)

ik hoop dat er geen kater aan te pas komt :-)

Wat de detaillering betreft: Geëtste roosters zijn altijd mooier dan aangegoten en zeker als die "in het zicht" zitten. Onzinnige details die er zijn maar die je met de trein op de baan niet ziet zitten vindt ik overbodig.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

TBCédric

Citaat van: SuSke op 03 juli 2016, 14:06:21 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 juli 2016, 13:45:19 PM
Citaat van: LS Models op 03 juli 2016, 13:13:22 PM
Ik blijf een klein-seriefabrikant (in wording :P ) hé.
wel voorzichting zijn dat je met een financieële kater blijft zitten he ? ;)

ik hoop dat er geen kater aan te pas komt :-)

Wat de detaillering betreft: Geëtste roosters zijn altijd mooier dan aangegoten en zeker als die "in het zicht" zitten. Onzinnige details die er zijn maar die je met de trein op de baan niet ziet zitten vindt ik overbodig.

Zoals een WC die je niet kan zien in je rijtuig.....  ;D

Dus geëtste roosters zijn een detail dat niet overbodig is wegens dat het in het zicht zit?  Voorlopig staat dan kant "ets" aan de winnende kant.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 juli 2016, 13:45:19 PM
Citaat van: LS Models op 03 juli 2016, 13:13:22 PM
Ik blijf een klein-seriefabrikant (in wording :P ) hé.
wel voorzichting zijn dat je met een financieële kater blijft zitten he ? ;)

Laat ons hopen van niet!!!!!  ;D ::)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

2012

Citaat van: LS Models op 03 juli 2016, 18:50:22 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 juli 2016, 13:45:19 PM
Citaat van: LS Models op 03 juli 2016, 13:13:22 PM
Ik blijf een klein-seriefabrikant (in wording :P ) hé.
wel voorzichting zijn dat je met een financieële kater blijft zitten he ? ;)

Laat ons hopen van niet!!!!!  ;D ::)

Inderdaad, hopelijk word dit geen (tegen)slag in het water en verloopt alles zoals je hoopt (en wij ook hopen dus :-))

vanmiegroet

Ik hoop dat het project zal slagen
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Houdini

Citaat van: LS Models op 03 juli 2016, 13:13:22 PM
Mannen, nogmaals bedankt voor de feedback vanop de livrei en de nummers.
Van de roosters nog niet zoveel feedback gekregen maar voorlopig gaan de voorstanders voor geëtste en de "ingebouwde" roosters gelijk op.


Dat maakt voor,mij niet zo heel veel uit ;).

vanmiegroet

Citaat van: Houdini op 05 juli 2016, 21:29:17 PM
Citaat van: LS Models op 03 juli 2016, 13:13:22 PM
Mannen, nogmaals bedankt voor de feedback vanop de livrei en de nummers.
Van de roosters nog niet zoveel feedback gekregen maar voorlopig gaan de voorstanders voor geëtste en de "ingebouwde" roosters gelijk op.


Dat maakt voor,mij niet zo heel veel uit ;).

I am going to second on this one.
Op zich zijn die extra mooie roosters niet echt nodig, het is een leuk detail maar voor rijdende treinen echter een ietswat overbodig geheel
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

OlivierV

Als de meerprijs gerechtvaardigd is het het geleverde detail dan mag het wel.

Neem nu bv de geëtste roosters op de daken van Van Biervliet hun 59/55, dat ziet er mooier en beter uit. Bij een rijdende trein zie je het niet direct maar je kijkt toch naar je loc wanneer je hem laat stoppen in je station/halte of wanneer je er mee rangeert.

Groet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Ruben, ik hoop het ook. Het zou, zoals Paul al in andere topic zei: een grote verwezelijking zijn moest ik dit met succes kunnen afwerken en verkopen.

Kurt, laat ons hopen!  8)

Ik begrijp jullie punt Jelle & Ruben. Olivier, jij bent samen met een paar andere en deel deze mening ook eigenlijk. Het zou 9 euro per stel ongeveer extra zijn, de volgende serie misschien minder, maar ik heb geen idee of je per keer een film nodig hebt voor het etsen of je meerdere keren dat kunt doen. En het al dan niet voor eenmaal de ontwikkelingskosten is of per keer dan....

Wel, deze roosters zullen aan de onderkant hangen, maar je zou het verschil, zeker bij stilstand wel goed zien. En voor Eric & alle die graag realistisch weatheren, de geëtste zijn leuker om vuil te maken. Maar ja.... Weet het nog niet 100 zeker. Vooral omdat de opstartkosten dan terug omhoog gaan.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Thommy

Citaat van: OlivierV op 05 juli 2016, 21:40:35 PM
Als de meerprijs gerechtvaardigd is het het geleverde detail dan mag het wel.

Neem nu bv de geëtste roosters op de daken van Van Biervliet hun 59/55, dat ziet er mooier en beter uit. Bij een rijdende trein zie je het niet direct maar je kijkt toch naar je loc wanneer je hem laat stoppen in je station/halte of wanneer je er mee rangeert.

Groet.

akkoord, maar "onzichtbare zaken" als een wc/rekjes boven de zetels ed zijn voor mij, en meerdere hier, geen meerwaarde.
roosters die je aan de buitenzijde ziet zijn dat wel en geven een model idd een andere look.
Greetz

Thommy

chef garde

Citaat van: Thommy op 06 juli 2016, 07:38:21 AM
akkoord, maar "onzichtbare zaken" als een wc/rekjes boven de zetels ed zijn voor mij, en meerdere hier, geen meerwaarde.
roosters die je aan de buitenzijde ziet zijn dat wel en geven een model idd een andere look.

Voila!  Dat is gesproken!