Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Interessepoll AM 96

Gestart door TBCédric, 02 juli 2016, 00:51:07 AM

Welke nummer en versie heeft jouw voorkeur?

bicourant
35 (71.4%)
enkelspannig
23 (46.9%)
nummer 444
4 (8.2%)
ander nummer
12 (24.5%)

Totaal aantal stemmen: 49

TBCédric

Ik heb in het verleden al eens een poll gehouden i.v.m. de AM96, enkel was deze niet echt goed georganiseerd door mij.

Nu ik lees dat er toch wel wat interesse is in de AM96 en het toch wel positieve reacties zijn, wat me extra moed geeft om door te doen en het echt op de markt te brengen. Vroeg ik mij af waar het meeste interesse zou liggen als eerste model.
Zolang de interesse er is, ongeacht DC, DCC, AC of ACC, er zullen meerdere versies komen.

Zo zullen er versies komen met één panto en eentje die tweespannig is, dus met twee pantografen.
Daarnaast ben ik ook benieuwd of jullie een voorkeur hebben voor de eerste nummer of jullie de nummer 444, afhankelijk van de eerste vraag, goed vinden of niet.

Daarnaast, deze zit niet in de poll inbegrepen, ben ik ook wel curieus of jullie ook interesse hebben in afwijkende nummers en/of livreien?
Zo ja: Welke?

Of je nu een stel wil kopen of niet, stemmen mag en antwoorden ook, beide liefst te samen.
Dank bij voorbaat en ben benieuwd naar de reacties!!

Cédric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Houdini

Net gestemd op enkelspanning en bicourant, omdat beide versies me wel interessant lijken.
Andere livreien zijn er volgens mij niet geweest?

Een nummer maakt voor mij op zich niet zo heel veel uit, ik zal al blij zijn als het type stel beschikbaar is.
Is nummer 444 speciaal of...?


mark7758

Ik stem niet mee, vanwege dat ik puur diesel rij.
Maar ik waardeer het zeer dat men dit soort ideeen maakt en uitvoert.
Complimenten. En ik zie het model graag eens op een baan rijden.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

argilla

Citaat van: mark7758 op 02 juli 2016, 11:33:22 AM
Ik stem niet mee, vanwege dat ik puur diesel rij.
Maar ik waardeer het zeer dat men dit soort ideeen maakt en uitvoert.
Complimenten. En ik zie het model graag eens op een baan rijden.


+1  ik diesel ook ...
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

TBCédric

Citaat van: Houdini op 02 juli 2016, 11:25:14 AM
Net gestemd op enkelspanning en bicourant, omdat beide versies me wel interessant lijken.
Andere livreien zijn er volgens mij niet geweest?

Een nummer maakt voor mij op zich niet zo heel veel uit, ik zal al blij zijn als het type stel beschikbaar is.
Is nummer 444 speciaal of...?
Je hebt een paar afwijkende gehad.


NMBS 507 Rhisnes
by Davy Beumer, on Flickr


453 Lokeren 29-04-2010
by Maarten Schoubben, on Flickr


Foto van treinfoto 2000

Het nummer 444 lijkt me gewoon zeer leuk om als eerste nummer te hebben.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michael

Al gestemd, nr maakt mij niet uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Thommy

gewoon nummerloos zoals Roco er vroeger ook heeft gedaan. En paar nummerkes bij geven (keuze uit paar getallen). Kun je meerdere keren een stel kopen en een ander nummer geven  ;)
Greetz

Thommy

Svendw

Ook gestemd, nr maakt voor mij ook niet uit ;-)
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

centauri167

Leuk initiatief, maar je moet echt je nick eens veranderen, zeker met wat je nu bezig bent.

TBCédric

Citaat van: centauri167 op 02 juli 2016, 19:19:05 PM
Leuk initiatief, maar je moet echt je nick eens veranderen, zeker met wat je nu bezig bent.

Wel, twee dagen geleden of zo had ik naar Gerolf gestuurd en gevraagd om mijn nickname te veranderen. Maar hij zei dat Luc het moest doen. Intussen nog niets gehoord van Lucky Luc....  :-X ;)

Ps: geen verwijt naar beide!!!  8)

@iedereen: bedankt voor de feedback. Hoe meer, hoe beter.

Nu ik over feedback bezig ben: Ik was origineel van plan om mijn roosters onderaan te laten etsen en dus echt wel wat gedetailleerder te maken dan vb. LS Models waar deze het één geheel is met de rest van het onderstel. Het irritante is dat de prijs daarvoor niet mals is. En als ik het totaal deel, kom ik op 9 euro kosten uit per stel. Dat enkel de kostprijs. De ramen moeten ook nog gefreesd worden en aangekocht dus dat kan denk ik ook oplopen, alhoewel ik deze half en half heb voorzien bij de kostprijs.

Mijn vraag is dan: hebben jullie het liefst geëtst en ietsje duurder (10-15 euro max.) of zeggen jullie van: laat dat etsen maar en maak het net zoals LS er één geheel van?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

NielsVV

Voor mij het liefst geëtste roosters. Hier betaal ik graag wat meer voor.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

2012

Voor mij maakt niet uit welke, heb dan ook op beide gekklikt, mono en poly, maar ik wil die eerst (goed) zien rijden op C rail voor ik me ga engageren om effectief eentje te bestellen. In het verleden al wel es materiaal gehad van "professionals, merken dus" waar rij probleemkes mee zijn. Dus daaraan veel aandacht schenken graag :-)
Wat betreft de afwerking, persoonlijk ben ik niet zo een detail freak, het moet er gewoon  goed op lijken uiteraard :-)

chef garde

Ik sluit mij aan bij Kurt (2012), eerst goed zien rijden (op Tillig) in mijn geval en vervolgens bestellen

Wat nummering betreft opteer ik dan eerder voor een veelgebruikt/courant model, geen afwijkend model.

Ik vind het in uw draadjes niet direct terug, maar waar zal je de motorisatie halen???

TBCédric

Citaat van: chef garde op 02 juli 2016, 22:28:33 PM
Ik sluit mij aan bij Kurt (2012), eerst goed zien rijden (op Tillig) in mijn geval en vervolgens bestellen

Wat nummering betreft opteer ik dan eerder voor een veelgebruikt/courant model, geen afwijkend model.

Ik vind het in uw draadjes niet direct terug, maar waar zal je de motorisatie halen???

Voor de aandrijving ga ik een Mashima-motor gebruiken, al dan niet met vliegwiel. Voor de draaistellen ga ik deze gebruiken:

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

* Aanvulling:

Ik had verschillende handelaars gevraagd voor een prijsofferte van de aandrijving en draaistellen van de Electrotren. Na tijdje niets te hebben  gehoord of negatieve reactie gekregen, is er nu één handelaar die er wel wat moeite voor doet en me onlangs een update heeft gegeven.
Deze optie ligt dus ook nog open....
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.