Lsm reeks 18-2 esu loksound 'programmatie'

Gestart door Svendw, 30 juni 2016, 00:53:20 AM

Svendw

Heren,

Zoals algemeen geweten (zie gezocht - draadje lsm reeks 18-2), heb ik dus een betaalbare loc gevonden.

Het gaat om nummer 1845, in DC 2-rail uitvoering, maar wel nog analoog. Hij moet dus nog gedigitaliseerd worden.

Nu zit ik te twijfelen om eens de stoute schoenen aan te trekken, en er een sound decoder in te bouwen. Alleen kan ik daar de configuratie-instellingen-geluiden niet voor vinden (voor lsm reeks 11, 12, 21 en 27 komen ze er langs mijn **en uit)  :P

Via via kan ik eenmalig een esu lokprogrammer met leerkracht als hulplijn inroepen (bedankt buurman Reeves alvast!), maar ook hij heeft daar geen juiste esu-file van om in de decoder te laden.

Hierbij wel een paar vragen:

1) is geluid hierin de moeite waard?
2) hoe kom ik aan de juiste decoder-software?
3) ik weet van 'het geluid van Van Biervliet', weet enkel dat ze de geluiden hebben, welke geluiden dat mogen zijn en hoe daaraan te komen, zal spoedig beantwoord worden op mijn mail naar hun toe hoop ik.
4) is er iemand bereid mij een cv lijst/back-up/hele software-pakket van zijn originele decoder ter beschikking te stellen?

Mocht ik toch niet hiervoor gaan, hoop ik in de toekomst van bellejt aka Johny zijn backup van zijn lokpilot te mogen ontvangen, dus dat zie ik wel goed komen. Maar toch overweeg ik om er een sounddecoder in te steken.

Heleboel vragen die ongetwijfeld discussie's met zich gaan meebrengen, maar meer meningen kan niet alleen voor mj, maar ook in de toekomst voor anderen wel leuk zijn!

Mocht er al een soortgelijk topic zijn (al gezocht maar niks gevonden?), sorry dan! :P

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

krispy

Ik weet niet of de esu file los te krijgen is maar lsm verkoopt een speciaal voor hen gemaakte esu decoderen hiervoor of bij vanbiervliet kan je ook een speciaal door hen gemaakte kopen , deze twee zijn gewoon inloggen en klaar.
Ik denk niet dat er ergens een sound file los te verkrijgen is 😈 ze hebben het allebei afgeschermt
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

bellejt

inmiddel zou je die backup al moeten gehad hebben met de nodige info erbij

Svendw

Nog niks gehad Johnny..

@krispy:

Ik wacht geduldig op antwoord van van biervliet 😎
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Svendw

Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

bellejt


Svendw

Hoi johnny,

Zou je de file nog eens kunnen sturen?

Heb niks gekregen, ook niet bij ongewenst..

Groet Sven

sven15190@hotmail.com
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

bellejt


Svendw

Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

reeves

Nu nie voor het een of tander maar geluid van een elok...... Kan je evengoed je stofzuiger aanzetten :-)
Heb er een paar met sound, staat nooit aan

Svendw

Heb is gekeke naar de prijs, jawadde! Zondag tijd Tom?
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎


Svendw

Aangekomen johnny!

Bedankt alvast!

Toooooooooommmm? 😜 Ik heb het esux bestand! 😜😜
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

patatje70

Citaat van: reeves op 30 juni 2016, 16:03:18 PM
Nu nie voor het een of tander maar geluid van een elok...... Kan je evengoed je stofzuiger aanzetten :-)
Heb er een paar met sound, staat nooit aan
over smaken valt moeilijk te twisten,elk zijn ding, ik vindt ze super, terwijl ik van diesel sound iets minder fan ben.. zolang we ons maar amuseren :)