Modelspoor, praktijk > Ooit zal het klaar zijn...

uitbreiding Kapelle op den Bos.

(1/83) > >>

erik de noorman:
In een ander draadje heb ik al aangegeven dat ik met de uitbreiding van mijn vaste baan Kapelle op den Bos en de integratie van Remise en scene bezig ben.
Mits het over een vrij groot project gaat vind ik het aangewezen om er een apart draadje voor op te starten. De werkzaamheden zijn zo makkelijker te volgen voor wie interesse heeft.

Zoals eerder getoond heb ik een aftakking gemaakt op mijn vaste baan. In werkelijkheid is er op deze lijn ook een aftakking richting Willebroek (St. Niklaas). De aftakking gaat naar rechts wanneer je van Mechelen naar Dendermonde spoort (richting Willebroek). Op mijn baan gaat ze echter naar links als je van Dendermonde naar Mechelen spoort. De zijlijn is dus geheel fictief. De aftakking gaat via een stuk met verdekte opstelspoor (liggen onder remise en scene en een keerlus) naar de ontvangstsporen van mijn depot remise en scene.
De ontvangstsporen liggen lager dan het depot. Goederentreinen kunnen daar de wagons afhaken, en via een omloopspoor naar het depot voor een onderhoudsbeurt.
Later is er nog een uitbreiding voorzien naar een klein rangeertrein en een paradespoor met elektrische tractie.

DSC00123 by erik de boeck, on Flickr

DSC00282 by erik de boeck, on Flickr

Erik.

erik de noorman:
  >:(

Gerolf:
Ik volg  :)

Snobby Crash:
Ziet er leuk uit !

Koen:
Knap Eric,

Net zoals het eerste gedeelte weer prachtig. Ik blijf dit draadje ook volgen.

Mvg
Koen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie