Stroomafname bij rijtuigen

Gestart door Peter, 20 juni 2016, 16:35:48 PM

Peter

Ben bezig geweest om binnenverlichting in een aantal oude Roco rijtuigen, de Rheingold, te bouwen.
Omdat er door Roco geen stroomafname voorzien is wil ik een bronsveren strips (zie foto) voor stroomafname op de draaistellen lijmen,
maar met welke lijm?? Sekondelijm blijkt niet te houden, kontaktlijm lost ook terug, dus welke lijm aub??

Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt


Klaas Zondervan

Tweecomponentenlijm gaat ook niet. De draaistellen zijn van PE (polyethyleen) of PP (polypropyleen) en daar houdt geen enkele lijmsoort op.
De enige oplossing die ik ken is dit: http://www.pattex.nl/dhz/producten/secondelijmen/secondelijm-plastics.html
Het geheim zit niet in de lijm, dat is gewone secondenlijm, maar in de activator die er bij wordt geleverd. Daarmee moet je het plastic voorbehandelen, en dan houdt de lijm er ineens wel op.

loebaske

Heb dit ook al eens gedaan met een 25w soldeerbout, door de stroom afnemer (eigen fabricatie) op de draaistellen te leggen ,wel een goede positie, want je heb maar één kans en dan met de soldeerbout laten insmelten, niet overdrijven en de omliggende plastiek smelt er over één.... proeven doen geven resultaat  ;)
Daarom dat ik op een beurs wel eens wegwerp draaistellen koop om daar op te proberen hoe lang en zo ik kan gaan voor resultaat...

Peter

Die Pattex....ook te koop in Belgie??
Met vriendelijke groeten
Peter

stoomlokje

ja

in de Hubo, ik heb deze er voorbije week nog gekocht

saskia

stoomlokje

Peter,

de prijs in de hubo bedraagt ongeveer 7 eurokes voor zo'n setje

Saskia