Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Inbergen - (H0-DCC-Belgisch getint)

Gestart door OlivierV, 19 juni 2016, 20:32:31 PM

loebaske

Dat is wat anders, dacht uit één stuk...

OlivierV

Citaat van: loebaske op 13 juli 2016, 09:11:00 AM
Dat is wat anders, dacht uit één stuk...


Citaat van: OlivierV op 19 juni 2016, 20:32:31 PM

De grootte bedraagt 1m20 op 2m70, baan wordt in een 3-tal segmenten opgebouwd, anders krijgen we ze nooit boven op zijn kamer. Ikzelf help hem bij de bouw van de baan. Vooral dan het brutere houtwerk enzo.


;)

Vandaag klein beetje voorgang wat betreft het houtwerk (de aanloop naar de klim/daalspiraal is gemaakt).



Voor de rest is er testgereden met een grote diversiteit aan materiaal, het meeste gaat er allemaal overal goed door. Dat testrijden is natuurlijk heel leuk en daar kruipt dan heel wat tijd in.

Hopelijk is de baan na dit weekend gereed, dan kan ze naar Lucas zijn kamer verhuizen en kan ik meer tijd in mijn herexamens steken. Want herexamens is niet iets om mee te lachen schreef een of andere meneer hier...   :-X

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Ben

Mooi weer Olivier.

Succes met de herexamens en vergeet niet ook gelijk van het leven te genieten. Statistisch gezien word je tenminste 95 jaar en je mag denk ik zo tot je 75ste jaar werken. ;D ;)

Gr, Ben.

OlivierV

#63
Het heeft toch een bouwdag of 5 gekost om tot dit stadium te geraken. Momenteel liggen bijna alle rails van de grote omloop, moet dus nog enkel de stationssporen en het goederenemplacement met bedrijfsaansluiting gemaakt worden. Daarna nog vele vele draadjes aansluiten en solderen voor goed contact. Maar sowieso kan ze morgen naar zijn kamer verhuizen.

Vervolgens zullen wel eens de brute vormen van het landschap hun plek op de modelbaan vinden, dan krijgen toeschouwers een veel beter beeld van wat deze halve roetsjbaan op dit moment moet voorstellen. :D

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Het stationnetje en het spoortje van de goederenloods ligt er. Deze middag nog even gaan opdienen en dan gaan we weer verder en kan de baan hopelijk verhuisd worden.

Links komt er een lang perron (toch zo lang als mogelijk), en tussen de 2 sporen in komt er een eilandperronnetje.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Lucaslolman

Vandaag hebben Olivier en ik de poten er onder gezet en wat draden gesoldeerd en natuurlijk ook test gereden. Ik moet juist nog een paar draadjes solderen en ik kan dan de volledige baan af rijden.
Groetjes
Lucas

eddy

Hoi Lucas,
veel plezier met u baan. ;)En een dikke duim voor de Olivier.

groeten eddy

ThierryDS

Olivier en Lucas,
Dit is zo mooi om te zien!
Aan Olivier: geweldig dat je je buurjongen zo helpt en dat je dit op deze toch relatief kleine oppervlakte klaar krijgt. Hier is over nagedacht!
Aan Lucas: fantastisch om te zien dat de jeugd met modeltreinen bezig is! Ook super wat je allemaal zelf mee doet.
Doe allebei gerust zo verder, ik volg deze baan met plezier!
Groeten,
Thierry

Johnnytrein

En als Olivier bij Lucas klaar is dan is hij hier welkom om voor mij een soortgelijke baan te komen helpen bouwen . Hopelijk komen nu niet nog forumaanders op dit idee, ik zie hen al aanschuiven aan Olivier's deur.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

OlivierV

#69
Plaatje van het geheel.
Beide omlopen kunnen afgereden worden op het tweede spoor in het station na, wat ook nog mist is de fabrieksaansluiting, maar daarvoor is nog een gebogen wissel en een rechtse wissel nodig. dat komt wel mettertijd.

tevens moeten ook nog een paar bakovergangen lichtjes gecorrigeerd worden voor optimaal treinbedrijf.

Bovenste niveau ligt op een 120cm hoog, ideaal voor iemand van 12 en zelf voor mij met mijn 1m87 is dat al een mooie hoogte.

Baan buurjongen staat

Groetjes en bedankt voor de complimenten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomlokje

Olivier, een prachtig baantje dat je daar zo snel in elkaar geknutseld hebt. ;)
Ik heb echter 1 vraagje , staat de constructie stevig genoeg op die poten , gemaakt van planken ? ???
Bij mij zijn dat allemaal balkjes van 50 x 50 mm doorsnede. ;)

OlivierV

Constructie staat redelijk stevig hoor, Mijn baan staat ook op poten van tuinhuishout (wij hebben wel een dik tuinhuis) en mijn baan staat ook al meer dan een jaar recht. dus ik denk dat het geen probleem is.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76


vyncky

Citaat van: stoomlokje op 25 juli 2016, 12:27:26 PM
Olivier, een prachtig baantje dat je daar zo snel in elkaar geknutseld hebt. ;)
Ik heb echter 1 vraagje , staat de constructie stevig genoeg op die poten , gemaakt van planken ? ???
Bij mij zijn dat allemaal balkjes van 50 x 50 mm doorsnede. ;)

Ik had ze ook op balkjes gezet met zwenkwieltjes. (en nodige verstevigingen). Dan kan je gemakkelijk aan de achterkant bij:
-kuisen
-scenery,
-ontspoorde trein
-...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

OlivierV

Lucas is nog lenig. ;)

Op wieltjes zetten kan nog altijd eigenlijk ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan