XPressNet en F13-F20 via MultiMaus

Gestart door patrick smout, 17 juni 2016, 23:38:22 PM

patrick smout

Op mijn zelfbouwstation kan ik via een MultiMaus een loc besturen.
Aansturen van de functies F0, F1-F12 verloopt prima. Het scherm toont netjes of de functie uit/aan staat en ook op de loc schakelt de functie.
Bij het indrukken van F13-F20 wordt de functie op de loc wel geactiveerd/geactiveerd, echter op het display blijft de indicatie snel knipperen als de functei aan is.

Voor het aansturen van F13 tot F20 maak ik gebruik van de door Roco niet gedocumenteerde XPressNet opdracht "0xE4 0xF3 AddrH AddrL Group [XOR]"
(specifiek voor de MultiMaus).
Ik vermoed dat het probleem verband houd met de opdracht "Locomotive information request". Deze opdracht wordt door de MM naar het commandstation gestuurd als de MM info wil over de actuele toestand van de loc (snelheid, richting, status functieuitgangen).
Het antwoord op deze opdracht heeft wel de actuele status t.e.m. F12 maar voor functies F13-F20 is er niets voorzien in het protocol.
Mijn vermoeden is dat de MM daardoor niet weet wat de actuele toestand is (toggle functie is actief waardoor de muis niet 100%weet of het nu aan of uit is)

Mijn station ontvangt geen XPressNet request die niet afgehandeld kunnen worden.
Versie info van het station naar de MM is LZ100 V3.6.

Is er iemand die zich ook bezig gehouden heeft met deze materie en kan aangeven wat er mogelijk aan de hand is?

Patrick
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout