Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Wielflenzen afdraaien

Gestart door Svendw, 04 juni 2016, 22:27:50 PM

Svendw

Heren,

wegens overstap van AC naar DC zit ik met 1 probleem dat ik zelf niet aankan,
Namelijk de wielflenzen van mijn Van Biervliet Am86 (duikbril) raken de railbielsen.
Contact gehad met VBV en dc assen zijn (ivm modern gala) niet meer leverbaar van hun uit.

Is er iemand die mij kan helpen om de wielflenzen wat af te draaien, zodat deze toch netjes zal lopen?

Model is al volledig DC gemaakt, dus enkel de wielflenzen moeten nog gebeuren (van de aangedreven assen).

Tot horens
Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Klaas Zondervan

In plaats van de flenzen af te draaien kan je ook de wielen verwisselen. Vermits je wielen kan vinden van dezelfde doormeter en dezelfde asdikte.

Svendw

Het zijn wielen van de aandrijfas, dus de tandwielen moeten er ook op zitten, en die zijn niet meer leverbaar..
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

SuSke

Hoe gaat VBV het dan regelen voor zijn "nieuwe" uitgaves van de duikbrillen ??
Die wielen zullen dus ooit wel terug beschikbaar moeten komen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Klaas Zondervan

Citaat van: Svendw op 05 juni 2016, 09:59:49 AM
Het zijn wielen van de aandrijfas, dus de tandwielen moeten er ook op zitten, en die zijn niet meer leverbaar..
Dat snap ik, maar ik bedoelde dan ook alleen maar wielen wisselen. De as met tandwiel hergebruiken. Dus de wielen van de as af, en andere wielen er op steken.