Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

led strip plaatsen

Gestart door marctje, 30 mei 2016, 12:54:56 PM

marctje

Welke led strips en vooral hoeveel zou ik kunnen plaatsen op mijn baantje om een goede verdeling van het licht te bekomen?
Het maantje is 1.80 meter lang en 37.5 cm diep en bevind zich in een bak met een afneembare achtergrond en vooraan en opening van 1.80 meter op zo'n 40 cm.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Ronald

Op 49,5 cm diep:

20160530_114601 by Ronald-45, on Flickr

4, 25 en 45cm hartafstand vanaf voorzijde.

SuSke

Vaerwegh Dok krijgt op 80cm diepte 9strips 60 leds/m. Per led-bank een rij van elke soort: warmwit, koudwit en RGB.

Geplaatst onder verschillende hoeken om zoveel mogelijk overlapping te krijgen.

concept



Uitgewerkt ontwerp



Op zijn kop met de hemelbekleding

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Als je animatie wil in je verlichting, is RGB + warmwit het minimum. koudwit erbij geeft je extra lichtsterkte.
Voor statisch licht kom je met warmwit (of warm + koud) al een eind.
Voor je baan van 40cm diep zou ik minstens twee strip-sets nemen.
Ledstrips zijn standaard 5 meter lang, dus 3 sets strips van 165 cm is ook een optie.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

59erke

Ik heb RGBW strips gebruikt over de gehele lengte van de baan. Deze strips zijn gemonteerd vooraan in de fries.
RGBW strips zijn bovendien ook handiger om warmwit te verkrijgen of nachtmodus.

De leds schijnen hier niet naar onder maar naar de binnenkant van de baan.
Doordat de achtergrond bol staat krijg je ook een mooi egaal licht zonder schaduwplekken


Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan