Rijnwater

Gestart door Quadran, 20 mei 2016, 19:06:23 PM

Quadran

Hallo,

Ik zou graag willen weten hoe jullie een stuk van de rijn zouden weergeven met kunstwater effecten? Het zou gaan over een lengte van ongeveer 6meter en een breedte tussen de 45 en 60cm. In het midden aan de kadezijde komt er een schip te liggen van Artitec. Het gaat vooral welke producten raden jullie aan voor deze oppervlakte en welke kleuren te gebruiken voor het water.

Ik vind deze heel erg geslaagd en misschien hebben jullie hier tips over om zoiets te bekomen!?






Ik hoor het allemaal graag!

Groetjes
 

erik de noorman


De bovenste foto is volgens mij een laagje plamuur waar wat wat reliĆ«f is in aangebracht. Vervolgens geschuurd. In kleur gezet en afgewerkt met bootvernis. Zo doe ik het toch en geeft  hetzelfde resultaat. Voor boeggolven of golven kan je scenic water effects gebruiken (toppen lichtjes kleuren met wit of zilver).
De kleur van het water hangt een beetje af van het seizoen (zomers bij heel warmweer vuil donker kakigroen/winter zwart/donker blauw), de diepte van het water (diep donkere kleur, niet diep licht van kleur blauw-groenig), is het  windstil of wordt het water opgejaagd door de wind (wit tot zilverkleurig op de toppen) en bij stroming krijg je verschillende kleureffecten.

De onderste foto is gewoon een vlakke plaat geschilderd en afgewerkt met bootvernis lijkt mij.



Erik.