Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Nooit zal het klaar zijn ( HLD91)

Gestart door oli 11/01, 10 mei 2016, 19:41:40 PM

Klaas Zondervan

Citaat van: Peter op 26 juli 2016, 13:37:05 PM
Foto van de kap op aanvraag van David verwijdert.
Gunst, daar heeft hij dus wel tijd voor.

Peter

#91
CiteerDat heeft hij waarschijnlijk per mail gedaan

Heb inderdaad een email ontvangen, en nee ik ben niet kwaad, maar wel verbitterd en ontgoocheld

Zo en nu stop ik er even mee. Me opboeien is slecht voor mijn gezondheid, en ga rustig samen met de echtnote wat in de tuin werken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Chrisrail

Citaat van: Houdini op 26 juli 2016, 12:22:11 PM
Citaat van: Svendw op 26 juli 2016, 12:08:40 PM
Ik krijg trouwens de website niet meer open. Geen idee of dat aan mijn browser ligt of aan de server oid..

Hier werkt de website nog...  :)

Is denk ik het enige dat daar werkt .............. :-X
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Gerolf

Citaat van: Chrisrail op 26 juli 2016, 14:36:51 PM
Is denk ik het enige dat daar werkt .............. :-X

Manmanman ... dat icoontje had je beter ter harte genomen  ::)
Ik begrijp de ontgoocheling, maar dit vind ik er echt wel over  ???
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

itchy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 juni 2016, 10:55:47 AM
Eigenlijk heeft het nog weinig zin daarover verder te palaveren, [...]
Hier had het mogen stoppen :-)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

NowWhat


Ik ben geen frequente poster op dit forum, wel een fervente bezoeker en lezer.
Het jammere daarbij is dat ik de laatste (talrijke) maanden als "reden" voor mijn inloggen had: "ik ga eens kijken of er nieuws is over 'iets' van mijn bestelling van Goovermodels".
Het is jammer, omdat er problemen zijn met de inhoud van het proces bestelling => levering; het is des te meer jammer gezien klanten blijkbaar informatie over hun bestellingen moeten gaan zoeken bij mede-klanten ... en dat er dus een communicatie-solidariteit is tussen miserabelen die zich meer en meer gedupeerden beginnen te voelen.

Omdat ik deze topic tegenkwam ben ik eens gaan zoeken naar mijn eerste bestelling die niet geleverd werd. Ik wist het niet meer, ben ook al een generatie PC verder, maar werd er elegant aan herinnerd in een mail van David van begin september 2015, naar aanleiding van een post op het forum en een aantal eerdere e-mails die niet beantwoord werden ... kwam dan toch een bericht waar ik volgend citaat uit gehaald heb:

"Inmiddels hebben we de order, van de R rijtuigen d.d. 03/11/2012 mee verwerkt in het systeem.
De uitlevering zal spoedig gaan plaats vinden.  Als alles correct is verlopen zou je ook hiervan ene mail moeten ontvangen hebben."


Laatstvermelde mail had ik nooit ontvangen en bij verder opzoeken bleek ook die besteldatum niet te kloppen (maar was het 24/11/2010); en toen er medio november nog geen nieuws was, heb ik een dik uur het verhaal van David aanhoord met betrekking tot personeelsproblemen, leveringen, onderdelen, ... en werd het gesprek afgesloten met de melding dat
"de R-rijtuigen toch weer verschoven waren in de planning, maar de 90/91 DIE week de deur uitgingen. De dozen stonden klaar, het was nog adresetiketten kleven."

Het ietwat donkere vermoeden dat ook dit niet ging gebeuren werd bevestigd door de toestand nu ... juli,
waarbij:

  • R- Rijtuigen (van 2012)
  • bagagerijtuigen
  • 90/91 locs
"ergens" zijn ... alsook de al jaren volstorte aankoopbedragen.

Ik begijp de schrijvers hier in dit draadje die wijzen op de praktische problemen van deze producent; ik ben ook 'kleine zelfstandige'...
maar het gaat mijn inziens toch een beetje te ver als zowel in mails als in telefoongesprekken tegen klanten faliekant gelogen worden.
Want anders kan ik de verklaringen die tegen mij afgelegd zijn, gecombineerd met de info hier op het forum, niet noemen.

Dus het gaat voor mij (persoonlijk) veel verder dan 'slechte communicatie' ...

 

dieselfreak

Een herkenbaar verhaal voor velen waarvan ik er ook één ben. We kunnen alleen maar hopen dat iemand ooit de veelbelovende plannen die David had ook in werkelijkheid omzet want om het met de woorden van een bekende Nederlandse zanger te zeggen: 'De meeste dromen zijn bedrog' en in Sinterklaas geloof ik al lang niet meer, t 'is jammer, maar helaas...
MC

Metpetergaathetbeter

ik dacht dat iemand die dromen al vervuld had en die resideert in het W-Vlaamse  :-\ Misschien moeten we maar eens het MSM model van 2017 van maken ? :-\

centauri167

Als je deze topic doorleest, kan er toch maar één conclusie zijn: zorg dat je eventueel betaalde voorschotten asap terug krijgt want dit verhaal kan gewoon niet goed eindigen !

En zoals Peter al aangeeft, anders beter.

dieselfreak

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 27 juli 2016, 23:22:10 PM
ik dacht dat iemand die dromen al vervuld had en die resideert in het W-Vlaamse  :-\ Misschien moeten we maar eens het MSM model van 2017 van maken ? :-\


Idd, één droom is al werkelijkheid, nu al die andere nog. En om het betaalbaar te houden, één droom per jaar is al voldoende voor mij.
MC

Metpetergaathetbeter

#100
2017 ik dacht dat wij nu bezig waren te sparen voor die van 2016 nee of heb ik het verkeerd ? Mogelijkheid is wel dat het model maar uitkomt het jaar nadien, zoals wij met vorig model ook mochten meemaken, maar die is er dan toch! Eigenlijk hebben we die van 2016 al betaald  ;D

MARKLINRIJDER

Citaat van: NowWhat op 27 juli 2016, 22:02:25 PM

Ik ben geen frequente poster op dit forum, wel een fervente bezoeker en lezer.
Het jammere daarbij is dat ik de laatste (talrijke) maanden als "reden" voor mijn inloggen had: "ik ga eens kijken of er nieuws is over 'iets' van mijn bestelling van Goovermodels".
Het is jammer, omdat er problemen zijn met de inhoud van het proces bestelling => levering; het is des te meer jammer gezien klanten blijkbaar informatie over hun bestellingen moeten gaan zoeken bij mede-klanten ... en dat er dus een communicatie-solidariteit is tussen miserabelen die zich meer en meer gedupeerden beginnen te voelen.

Omdat ik deze topic tegenkwam ben ik eens gaan zoeken naar mijn eerste bestelling die niet geleverd werd. Ik wist het niet meer, ben ook al een generatie PC verder, maar werd er elegant aan herinnerd in een mail van David van begin september 2015, naar aanleiding van een post op het forum en een aantal eerdere e-mails die niet beantwoord werden ... kwam dan toch een bericht waar ik volgend citaat uit gehaald heb:

"Inmiddels hebben we de order, van de R rijtuigen d.d. 03/11/2012 mee verwerkt in het systeem.
De uitlevering zal spoedig gaan plaats vinden.  Als alles correct is verlopen zou je ook hiervan ene mail moeten ontvangen hebben."


Laatstvermelde mail had ik nooit ontvangen en bij verder opzoeken bleek ook die besteldatum niet te kloppen (maar was het 24/11/2010); en toen er medio november nog geen nieuws was, heb ik een dik uur het verhaal van David aanhoord met betrekking tot personeelsproblemen, leveringen, onderdelen, ... en werd het gesprek afgesloten met de melding dat
"de R-rijtuigen toch weer verschoven waren in de planning, maar de 90/91 DIE week de deur uitgingen. De dozen stonden klaar, het was nog adresetiketten kleven."

Het ietwat donkere vermoeden dat ook dit niet ging gebeuren werd bevestigd door de toestand nu ... juli,
waarbij:

  • R- Rijtuigen (van 2012)
  • bagagerijtuigen
  • 90/91 locs
"ergens" zijn ... alsook de al jaren volstorte aankoopbedragen.

Ik begijp de schrijvers hier in dit draadje die wijzen op de praktische problemen van deze producent; ik ben ook 'kleine zelfstandige'...
maar het gaat mijn inziens toch een beetje te ver als zowel in mails als in telefoongesprekken tegen klanten faliekant gelogen worden.
Want anders kan ik de verklaringen die tegen mij afgelegd zijn, gecombineerd met de info hier op het forum, niet noemen.

Dus het gaat voor mij (persoonlijk) veel verder dan 'slechte communicatie' ...



Beste,

We gaan hier terug 202, toen was GooVerModels een Zelfstandige firma, waar ik, David deel van uitmaakte.
We zijn inmiddels 2016, er is heel wat veranderd in de structuur van GooVerModell.
Ik werk hard om dit recht te zetten.
Meer dan dat kan ik helaas niet.

Vertrouwen heb je, krijg je niet, geen vertrouwen in een goede afloop, aarzel niet om me te benaderen.

Mvg,

David

PeterVG

Als tijdperk IIIb rijder blijf ik hopen dat Goover uitbrengt wat beloofd werd.
Want anders dan de meesten hier kijk ik niet naar andere producenten. Ik weet gewoon dat zij geen belangstelling hebben in de slecht verkopende niche markt waarin David actief is. David heeft in het verleden al gerealiseerd wat VBV en LS niet deden. Modellen uitbrengen voor tijdperk IIIb en vroeger. Het werd hier door een andere modelspoorder reeds aangehaald. Jammer dat David niet de lijn van zijn War Department wagentjes verder uitdiepte. Gesloten wagentjes van het type 2000 passen perfect op zijn reeds bestaande onderstel. Met relatief lage kosten kunnen meerdere typisch Belgische wagentjes uitgebracht worden die een echte meerwaarde zijn voor de Belgische stoomfanaat. En dus niet de zoveelste rerun van het type 2211 welke eigenlijk geen meerwaarde heeft. Want de echte type 2211 uit de stoomtijd met planken in de flanken daar waagt niemand zich aan want te duur om een nieuw model te ontwikkelen.
Dus blijf ik maar hopen dat David al was het maar een fractie van wat beloofd werd toch kan realiseren.

dieselfreak

Hoop doet leven zeker? Ook al duurt het 100 jaar...
MC

NowWhat

Citaat van: MARKLINRIJDER op 28 juli 2016, 02:37:36 AM

Beste,

We gaan hier terug 202, toen was GooVerModels een Zelfstandige firma, waar ik, David deel van uitmaakte.
We zijn inmiddels 2016, er is heel wat veranderd in de structuur van GooVerModell.
Ik werk hard om dit recht te zetten.
Meer dan dat kan ik helaas niet.

Vertrouwen heb je, krijg je niet, geen vertrouwen in een goede afloop, aarzel niet om me te benaderen.

Mvg,

David


Geachte
Beste David,

Het feit dat uw huidige klanten dit forum gebruiken om op zoek te gaan naar UW (commerciële) informatie, en vooral om uiting te geven aan twijfels, frustratie, ontgoocheling en vooral hun afhaken is in een Onderneming - Klanten relatie relatief dramatisch.
Dat betekent dat de communicatielijn tussen wie iets kan vertellen (u dus) en wie iets wil weten (wij allemaal) eigenlijk "onder nul" zit. Welke communicatietheorie u er ook op naslaat, overal zal er één (1 !) advies zijn, massale open en correcte informatie die inspeelt op de concrete behoeftes van wie nood heeft aan (uw) communicatie.

Als u de inmiddels 7 pagina's doorloopt, dan zal u merken dat diegenen die hier iets posten in meerderheid personen zijn die in het merk Goover en in haar producten geloven of geloofden.
De stille meerderheid die het allemaal al niet meer geloofT, zal misschien al afgehaakt hebben of na het lezen van deze posts niet meer de moeite doen om ooit (nog) een bestelling te plaatsen.

Dat die situatie zo afglijdt, onaardt is niet onze 'fout', maar wel die van u.
Ik denk, net als velen, dat u inderdaad probeert bergen te verzetten. Maar als klanten JAAAAAAREN moet wachten op dingen die - althans zo wordt beweerd - op enkele kilometers van hun woonplaats in een rekje liggen en als alle "beloftes" - of laat het ons neutraler stellen alle "aankondigingen" - achteraf louter lucht blijken te zijn,
dan ligt de problematiek duidelijk niet bij uw klanten ... want die zitten geduldig passief te wachten op informatie;
maar dan zit de problematiek bij u in de "lucht"-communicatie.

Ik heb uw reactie gelezen en uw laatste zin "aarzel niet om me te benaderen",
bracht me als eerste gedachte "pff, liever niet, om nog maar eens een verhaal te horen over allerhande redenen waarom het niet kon en niet is; en tegelijkertijd te horen hoe ik vanaf volgende week op vinkenslag moet liggen aan de brievenbus ... nee liever niet".

Het verhaal over de vorige generatie van uw bedrijf, mét partner is voor iedereen die er iets wil over weten inmiddels lang gekend.
Uw mails van vorig jaar en het hele lange telefoongesprek dat we toen hadden was van daarna en ook daarvan is er niets terecht gekomen.

Ik heb overigens geen behoefte om rechtstreeks van u informatie te bekomen, waar de rest van onze modelbouwers dan nog zit op te wachten ... en ik misschien als doorgeefluik zou kunnen fungeren ... wat in deze posts tot nu toe jammer genoeg gebeurt.

(Als een café zonder bier zit omdat er een fusie is geweest tussen brouwer A en B, dan is dat begrijpelijk. Als de klant dagen en weken lang het café binnenloopt en dezelfde "uitleg" hoort, dan begint de klant te denken "f** wat kan mij die fusie schelen, ik kom hier toch gewoon maar om een pint te kopen. Als alle communicatie over de fusie en het tekort aan bier dan nog moet lopen via klanten die mekaar tegenkomen en onderling zeggen "wat is er met café x ?" ... "tja, ik heb gehoord dat ..." ...
denkt u dan eerlijk dat Café X nog iets van overlevingskans heeft ?)



Dus,
als ik aan dit bericht toch een einde moet breien kan ik u alleen maar adviseren wat talrijke andere modelspoorders u voordien al aangeraden hebben.
COMMUNICEER
+ massaal: naar alle klanten, en alle "would be" klanten
+ duidelijk en correct: overzicht van alle types back-log bestellingen + wat is de toestand + EERLIJK !! wanneer wordt er iets geleverd (of komt er niets meer)
+ staaf beweringen: ook die fameuse foto's zijn al maanden, jaren ? gevraagd ...
+ een bail-out optie: klik-hier om uw bestelling te annuleren

- en stop AUB met berichten zoals uw reactie van zonet, waarbij u mij rechtstreeks benadert met vage bewoordingen (mensen krijgen daar écht de buik vol van)
- stop met te verwijzen naar de "redenen" ... ook daar hebben klanten in het algemeen weinig boodschap aan en "medelijden" is in de communicatie een gevoel dat zeer vlug overgaat


p.s. u zal hier ook niet gelezen heb dat ik mijn bestellingen opzeg. ik was gecharmeerd / blijf gecharmeerd door de initiatieven en de aangeboden modellen en vermits de centen toch al wat jaren op uw rekening staan laten we ze daar nog maar wat staan. ... maar aan nieuwe bestellingen kom ik zeker in de nabije toekomst niet meer toe... en dat is niet "mijn schuld" ... maar wordt daarentegen veroorzaakt door uw "omvang" met klanten en met "commerce" ... en dat is HEEEEEL JAMMER.