Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nooit zal het klaar zijn ( HLD91)

Gestart door oli 11/01, 10 mei 2016, 19:41:40 PM

stoomlokje

Het is niet alleen bij hem hoor.

Ik wacht al 4  tot 6 jaar op onderdelen van Roco , Fleischmann , Piko  :'( :'( :'(
Zodus de "Groten " beloven ook van alles , maar als het er op aan komt leveren ze ook niet. :-[ :-[

Het is zelfs zo dat die onderdelen bij bestelling vlot te verkrijgen waren , maar nu niet meer .
Dat vindt ik een nog grotere schande . :'( :'( :'( :'( :'(
Bij die merken gaat het er alleen maar om van dure artikelen te verkopen,(loc's en dure wagens), waar ze véél aan verdienen , en de service achteraf kan je vergeten. :-\ :-\

AtMoPo

Met Piko en Roco nog geen enkel probleem gehad, met FLM geen ervaring.
Bij Piko zelfs rechtstreeks onderdelen af fabriek besteld en netjes thuis aangekregen. Na betaling natuurlijk. 😉
AtMoPo

stoomlokje

Het is zelfs zo dat ik die van T2M toen ze Roco vertegenwoordigden, verschillende malen op de beurzen op hun plaats heb moeten zetten omdat ze de bestelde onderdelen gewoonweg niet leverden , en dan ging het toch om enkele honderden Eurokens.
Ik heb dat zelfs met 2 verschillende artikelen meegemaakt.
Evenzeer met Fleischmann onder dezelfde T2M, daar wacht ik ook nog altijd op onderdelen , besteld in 2013, toen ook leverbaar.
Dat is mijn slechte ervaring met deze firma's.
Van Piko voor de Hondekop in 2012 binneninrichting besteld, toen eveneens verkrijgbaar, echter ook nog altijd op mijn te lijst als " bestelling staat nog open "
Alles besteld via de reguliere vakhandelaar.
Dat is mijn slechte ervaring met deze firma's.
Zoals je ziet , ik begin te geloven dat dit de normale gang van zaken is geworden.
Ik heb dan ook geen hoop meer, deze ooit nog geleverd te zien .

SirGresley

Voor onderdelen kun je het beste terecht bij Het Spoor of Hünerbein in Aachen.

En voor het andere: "Teveel hooi op z'n vork nemen" is nooit goed.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Martin Welberg

Heb je gelijk in maar het kan zo lopen. Soms gaat het zo. Kijk bv naar Polak, die konden op een gegeven moment ook niet meer voldoen aan de vraag...

rgp

Citaat van: rgp op 12 mei 2016, 12:33:03 PM
Beste,

De schaal 0, M2 modellen staan hier weg te roesten.   Zijn wel degelijk geproduceerd geweest, helaas NIET aan de tarieven die jullie ervoor wensen te geven.
Wat moet ik dan doen, ze toch aanbieden onder mijn bepaalde marktwaarde?
Noppes.  Dan staan ze goed hier.

Grtjs,

David

David,

Nu geef je gewoon toe dat je de zaken on een verkeerde volgorde aanpakt.

Je hebt eerst M2-rijtuigen ontwikkeld en geproduceerd (en prijs bepaald) en daarna tot de vaststelling gekomen dat niemand voor die rijtuigen 499 euro/stuk wou neertellen. Zeker niet als ze dan nog voor heel wat verbetering vatbaar waren.

Moest je nu EERST eens rondgekeken hebben welk rijtuig en aan welke prijs een rijtuig kon verkocht worden, dan had je vastgesteld dat een M2-rijtuig aan 499 euro niet verkoopbaar was.  Goed afgewerkte rijtuigen gaan van de hand aan 279-299 euro (ok aan een grotere oplage alhoewel).  Je had dan kunnen uitzoeken hoe je dan dat bepaalde rijtuig aan een prijs van maximal 325 euro had kunnen op de markt brengen.

Dat van die grotere oplage wordt ook al maar in één richting gebruikt, want soms zegt men dat grotere oplages geen prijsvermindering geven.

Het had je moeite, geld en ergernis gespaard. De tijd dat als er een "B" opstaat men eender wat aan eender welke prijs verkocht is allang voorbij.

Roland

MARKLINRIJDER

RGP,

Volgens haal je het door elkaar.

Je vraagt naar de productie van M2 rijtuigen, die zijn er.
Helaas niet naar het budget.
Als anderen het goedkoper kunnen, doen ze maar.

Grtjs,

David

Michael

Van mij mag dit draadje wel op slot, ieder die dit wou heeft zijn zegje kunnen doen. Als ik allemaal moet opschrijven waarop en op wie ik zit te wachten dan kan ik wel 10 blz. vullen. Het sop niet waard.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

philippe_007

Citaat van: oli 11/01 op 10 mei 2016, 19:41:40 PM
Heeft iemand meer nieuws van David gekregen ?

Onmogelijk om op zijn site in te loggen, geen antwoord op mails, mijn geld van de al betaalde 91 teruggevraagd, absoluut geen antwoord.
Hoe is het mogelijk in MSM nog van Goover te praten wanneer zoiets met de 91 gebeurt.
Tot nu toe naar meer dan 18 maanden sinds de betaling heb ik nog niets gezegd, nu is het te veel. >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Een collega modelbouwer is deze week naar Goover zijn winkel gegaan... Terug betalen was geen enkel probleem...
Zelf heb ik beslist rustig verder afwachten, al de projecten zullen ooit wel klaar geraken... Positief blijven zou ik zeggen.
En geef David de kans te bewijzen dat hij er komt...

MARKLINRIJDER

#39
xie xie ,thanks, dank u wel, merci.

En hoop echt dat jullie er van bewust zijn dat het ellenlange  dagen zijn hier.

Ik weet perfect dat het weeer 4 uur is en dat de wekker roept om 7. so what, we like and do it for you all.     

Grtjs,

David

Brunel

Citaat van: Sicco op 11 mei 2016, 07:51:26 AM
Met wel het significante verschil dat LSM de modellen nooit produceerde en dat de Goover modellen wel al geproduceerd zijn, maar deze maar niet uitgeleverd worden (R-rijtuigen al sinds eind 2015, Wadloper sinds maart, 91 sinds ?) - tenminste afgaande op de info op de site zelf.

Volgens mij is het significante verschil dat LSM nooit zegt dat er is geproduceerd, terwijl dat niet het geval is. Wadlopers? Het kost kennelijk ook al teveel tijd om even een foto te maken van de volgens Goovermodels geproduceerde modellen.

nederbelg

Enkele foto's zal wel helpen om de gemoederen een beetje te bedaren.
Ik hoef het probleem niet te zien, maar het model.

Dave

SuSke

Citaat van: SuSke op 11 mei 2016, 15:46:45 PM
...
Ook bij MTD is er indertijd een offertevraag geweest naar "basismateriaal" (bij ons weten vlot en vlug leverbaar), eerst een positief gevolg, daarna niets meer.
...

David, je hebt de mail hierover woensdagavond na ons telefoontje terug toegestuurd gekregen.
De opvolging ervan ligt nu in jou handen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Citaat van: nederbelg op 13 mei 2016, 10:15:52 AM
Enkele foto's zal wel helpen om de gemoederen een beetje te bedaren.
Ik hoef het probleem niet te zien, maar het model.

Dave

Is inderdaad een mogelijke oplossing, en een duidelijke verklaring zonder onhoudbare beloftes en de dingen met de naam durven noemen. David, ik denk dat je weet wat ik bedoel volgend op ons telefoontje.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Brunel

Op Beneluxspoor heeft een medehobbyïst (niet ik) een vraag gesteld en uiteindelijk een conclusie getrokken die niet beter kan verwoorden waar het mis gaat. Met alle begrip voor de problemen van een kleine fabrikant, maar ook met een haarscherpe analyse van het specifieke probleem bij Goovermodels.

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,68455.msg3221658496.html#msg3221658496

"In plaats van dat te accepteren en eerlijkheid te betrachten in een reactie, hoe vervelend slecht nieuws ook mag zijn, wordt er blijkbaar door Goovermodels vaker gekozen voor een reactie die voor de klant acceptabel klinkt, maar die vervolgens niet nageleefd kan worden. Het resultaat is een leverancier die zijn eigen geloofwaardigheid aantast."

Goovermodels heeft er alle belang bij onzekerheid weg te nemen door wat foto's te plaatsen van modellen waarvan is beweerd dat ze zijn geproduceerd en in België zijn aangekomen. Ook als het loeidruk is, is dat de tijdsinvestering van tien minuten meer dan waard. Zijn er nog geen modellen, zeg dat dan gewoon.