Nooit zal het klaar zijn ( HLD91)

Gestart door oli 11/01, 10 mei 2016, 19:41:40 PM

Peter


CiteerIk vind het jammer dat dit onderwerp hier steeds weer opgerakeld wordt.  :(

Ok, het duurt allemaal langer dan gepland, maar ... gaan we daar van dood?  :-\


+1
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

We gaan er niet van dood. Maar een firma die de klanten zo lang laat wachten heeft duidelijk de zaken niet goed georganiseerd. Waarschijnlijk te veel hooi op de vork genomen.
En als een klant vindt dat het te lang gaat duren en zijn geld terug wil, dan moet je daar direct gehoor aan geven.
Ik heb daar overigens nooit iets gekocht of besteld, maar als ik de verhalen lees op diverse forums, dan is het me wel duidelijk dat ik dat ook beter niet kan doen. En zeker niks vooruit betalen.

Sicco

Ik wist niet, dat we alleen topics mochten maken als we dood zouden gaan als we het niet zouden doen  ;D

Zonder gekheid, het heeft inderdaad niet veel zin telkens weer hetzelfde te zeggen, aan de andere kant snap ik de frustratie van de topicstarter ook wel.

Over het hoe en waarom het zo lang duurt, met name de fase ná de productie, kunnen we vinden wat we willen maar we kennen de feiten niet. Wat ik vooral niet begrijp is dat telkens, wanneer er kritiek is, een nieuwe belofte wordt gedaan, die vervolgens ook niet wordt waargemaakt. En dan heb ik het over de simpelste dingen - de modellen zijn binnen, het volk wil een foto, er wordt beloofd dat een foto wordt gemaakt en dan hoor je weer niks.... In mijn optiek kun je die extra frustratie voorkomen door óf geen belofte te doen óf gewoon die foto even te maken. Maar wie ben ik  8)

Martin Welberg

Citaat van: rgp op 11 mei 2016, 11:36:32 AM
De schade voor het imago van treinmodelbouw wordt stilaan gigantisch.

Verklaar je eens nader, een fabrikant die slecht levert schaadt eerder zichzelf als de hele hobby

CiteerHet is larie: van besparen op mails te beantwoorden !

Scheelt je in ieder geval een lading tijd...

CiteerWaar is die man zijn business-plan ?  :o

Is niet relevant in dit geval, een business plan is een plan, de uitvoering kan wat aan schorten. En heeft weinig te maken met late of slechte levering..

CiteerWaar is die man zijn tijdplanning ? :o

Die gaat blijkbaar niet naar verwachting, welke oorzaken dat heeft is voor ons een vraag en voor David een weet maar wel iets waaraan hij kan werken

CiteerEn het is niet alleen in zijn "modelbouw"afdeling ! >:(

Niet relevant in dit geval..

Zoals Klaas al zegt, teveel hooi op de vork. Andere dingen die meespelen. Leveranties van derden kunnen op zich laten wachten etc. etc. er zijn zoveel factoren die meespelen in dit wereldje. Wacht ook al een 5 maand op een bestelling van relatief gangbaar materiaal wat in dit geval slecht wordt geleverd omdat het distributie kanaal in de UK het niet in orde heeft. Mijn NL importeur kan daar weinig aan doen..

centauri167

Citaat van: rgp op 11 mei 2016, 11:36:32 AM
De schade voor het imago van treinmodelbouw wordt stilaan gigantisch.

Het is larie: van besparen op mails te beantwoorden !
Waar is die man zijn business-plan ?  :o
Waar is die man zijn tijdplanning ? :o

En het is niet alleen in zijn "modelbouw"afdeling ! >:(

Roland

+1: wat ik persoonlijk nog minder respectvol vind naar klanten die reeds besteld hebben is dat er wel steeds nieuwe projecten worden aangekondigd maar er geen schot in de zaak komt van eerdere projecten

Tevens vind ik het alles behalve correct hoe deze persoon hier steeds maar verdedigd wordt en elke kritiek de kop wordt ingedrukt, bij andere merken is dit alvast niet het geval, of mag men van sponsors niets slecht zeggen ?

rgp

Beste,

Luc, Peter, Milicomarty

Doodgaan gaan we hier niet van, maar ik beschik over meer informatie die ik niet mag openbaren.

Hij is een voorbeeld van wanorde.
Als je bij zijn zoveelste model nog geen inschatting kunt maken van tijd, ga dan niet als zelfstandige te werk, maar ga aan de band staan (met alle respect voor de mensen die aan de band staan).
Aankondigen kan hij, maar waarmaken ?
Hij ging M2 in schaal 0 bouwen (op zijn site in augustus 2015) maar nu weer verdwenen, maar ondertussen wel anderen van scheeftrekking van de markt en zwartwerk beschuldigen.
Schade: kandidaat nieuwe fabrikanten lezen misschien ook mee en stellen dan vast dat, op basis van berichten, wat een wereldje we zijn; en beslissen dan om maar niets te produceren.

Bij mij, moet hij ieder geval niet in de buurt komen, want hij zal verbal zijn "saus" krijgen als hij begint te zagen.
En diegene die een voorschot betaald hebben, bereid u maar op het ergste voor.

Roland

SuSke

Ik treed Roland bij.

Citaat van: doomslu op 11 mei 2016, 12:48:26 PM
Ik vind het jammer dat dit onderwerp hier steeds weer opgerakeld wordt.  :(

Ok, het duurt allemaal langer dan gepland, maar ... gaan we daar van dood?  :-\

Er is spijtig genoeg veel meer aan de hand dan het niet uitleveren van één model (de NMBS reeks 91 in deze).
Getroost je de moeite en lees het ellenlange verhaal en de klaagzangen op BNLS forum (misschien ook een schoolvoorbeeld van ouwehoeren, maar dat laat ik in het midden).
Er zijn verschillende mensen die persoonlijk en zakelijk letterlijk in hun hemd gezet werden. Wie? Vraag persoonlijk maar rond.

Ook bij MTD is er indertijd een offertevraag geweest naar "basismateriaal" (bij ons weten vlot en vlug leverbaar), eerst een positief gevolg, daarna niets meer. Ondetussen weet ik dat we ook niet de enige zijn.

Niet getreurd, er zijn nog andere fabrikanten op de markt en gaten worden vrij snel opgevuld.

Geduld mag een schone deugd zijn, maar ooit zei iemand (die ook niet zuiver op de graat was, maar dat terzake) "trop is teveel en teveel is trop".
Onthoud bovendien het mooie gezegde: "Veel beloven doet alleen de gekken in vreugde leven".

Vandaar mijn plaatsvervangende schaamte in de vorige post. En nu "snaveltjes dicht en oogjes toe" (m.a.w. "Keep on dreaming")
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

#22
Citaat van: SuSke op 11 mei 2016, 15:46:45 PM
Ik treed Roland bij.

Er is spijtig genoeg veel meer aan de hand dan het niet uitleveren van één model (de NMBS reeks 91 in deze).
Getroost je de moeite en lees het ellenlange verhaal en de klaagzangen op BNLS forum (misschien ook een schoolvoorbeeld van ouwehoeren, maar dat laat ik in het midden).
Er zijn verschillende mensen die persoonlijk en zakelijk letterlijk in hun hemd gezet werden. Wie? Vraag persoonlijk maar rond.

Vandaar mijn plaatsvervangende schaamte in de vorige post. En nu "snaveltjes dicht en oogjes toe" (m.a.w. "Keep on dreaming")

Wie een 91 wil die goed rijdt en er goed uitziet, maar een bereid is om ietsje meer te betalen kan in Ingelmunster terecht. (vraag uw centjes aan David terug en leg een beetje bij)

Verder hou ik ook mijn snaveltje dicht want er is hier al genoeg digitaal papier over vuilgemaakt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Geert

#23
Hoe? die zijn toch eind januari uitgeleverd want Joeri zit nog altijd op het forum:

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,18020.msg333624.html#msg333624

;) Geert

EDIT: ik merk nu dat David dit draadje aan het lezen is, hij zal wel reageren zeker...
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

mark7758

Ik hoop met de beloofde foto's en video. (Net zo als in NL de wadloper. Ook al weer dood gezwegen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Chrisrail

Citaat van: Geert op 11 mei 2016, 16:31:36 PM
Hoe? die zijn toch eind januari uitgeleverd want Joeri zit nog altijd op het forum:

Yeah right.....  ??? :-X :-X :-X :-X :-X
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

MARKLINRIJDER

Beste Forumleden,

Graag reageer ik, we geven in alle eerlijkheid toe dat we fouten gemaakt en hebben en mogelijk nog steeds.
Maar kan niet genoeg benadrukken dat bepaalde factoren in zaken doen, niet steeds lopen zoals gewenst.
Dat neemt in geen geval weg dat er fouten gemaakt zijn en zal ook mijn verantwoordelijkheid hierin nemen.

Het is aan mij, persoonlijk om deze zaken recht te trekken en de moed erin te houden.
Doe ik nog steeds al lijkt het soms vechten tegen de bierkaai.
MAAR......waar en wil is is een weg.

Ik hoorde afgelopen maand(en) we(e)k(en) bakken kritiek en opmerkingen, deels terecht.
Het weg blijven van modelspoorevenementen is daar zeker niet positief in te noemen.
Maar onze focus ligt momenteel op realisatie en echt niet op verkoop.

Er worden GEEN nieuwe projecten meer aangekondigd vooraleer de huidige
(HLD91, AM75, DH, DM, R en GCI) gerealiseerd EN uitgeleverd zijn.

Zij die denken dat het nodig is om ons op dergelijke wijze te steunen wil ik echt enorm bedanken.
Roepen van aan de zijlijn is steeds eenvoudiger dan op het veld te staan te midden van de problematiek.

Altijd welkom om in onze modelbouw Grot een kijkje te komen nemen en onze bedrijvigheid op punt te komen zetten.

Mvg,

David

MARKLINRIJDER

Citaat van: rgp op 11 mei 2016, 15:05:47 PM
Beste,

Luc, Peter, Milicomarty

Doodgaan gaan we hier niet van, maar ik beschik over meer informatie die ik niet mag openbaren.

Hij is een voorbeeld van wanorde.
Als je bij zijn zoveelste model nog geen inschatting kunt maken van tijd, ga dan niet als zelfstandige te werk, maar ga aan de band staan (met alle respect voor de mensen die aan de band staan).
Aankondigen kan hij, maar waarmaken ?
Hij ging M2 in schaal 0 bouwen (op zijn site in augustus 2015) maar nu weer verdwenen, maar ondertussen wel anderen van scheeftrekking van de markt en zwartwerk beschuldigen.
Schade: kandidaat nieuwe fabrikanten lezen misschien ook mee en stellen dan vast dat, op basis van berichten, wat een wereldje we zijn; en beslissen dan om maar niets te produceren.

Bij mij, moet hij ieder geval niet in de buurt komen, want hij zal verbal zijn "saus" krijgen als hij begint te zagen.
En diegene die een voorschot betaald hebben, bereid u maar op het ergste voor.

Roland

Beste,

De schaal 0, M2 modellen staan hier weg te roesten.   Zijn wel degelijk geproduceerd geweest, helaas NIET aan de tarieven die jullie ervoor wensen te geven.
Wat moet ik dan doen, ze toch aanbieden onder mijn bepaalde marktwaarde?
Noppes.  Dan staan ze goed hier.

Grtjs,

David

mark7758

Dank je. David
Maar geen beloofdes meer. Tot er daadwerkelijk modellen zijn uitgeleverd. (met bewijs op het forum.)
En ja ik wil nog steeds mijn 91.

Sterkte
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

oli 11/01

Citeer
Ik vind het jammer dat dit onderwerp hier steeds weer opgerakeld wordt.  :(

Ok, het duurt allemaal langer dan gepland, maar ... gaan we daar van dood?  :-\

@Luc: Si toi tu as 169 euros à jeter par les fenêtres, c'est ton problème, mais mets toi dans la peau de ceux pour qui ce n'est pas le cas.
@David: Is het zo moeilijk op mails te beantwoorden om aan degene die al betaald hebben te laten weten wat eigenlijk gebeurt, wat we echt nog van die productie mogen wachten. Als ik een antwoord gekregen had, had ik die topic niet open gemaakt. Ik herhaal dus mijn vraag. Zal dit 91 ooit geproduceerd zijn en als het het geval niet is, is het mogelijk zijn geld weer te krijgen. Op directe vragen verwacht ik directe antwoorden.

Bedankt