Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

loconet HDL locobuffer

Gestart door mnieuwlaet, 28 april 2016, 22:51:51 PM

mnieuwlaet

Ik vond niet direct een passend draadje ook al waren er enkele waar ik mijn vraag kon in stellen maar dan zou het een wirwar worden.
Ik Heb een laptop een locobuffer en een locoIO ook een loco stroomdetectie maar deze laatste moet ik nog solderen.
Naar mijn inzien zijn de eerste twee correct gesoldeerd.
Ik verbind de locobuffer met de laptop en selecteer op JP 6 dat de stroombron actief is. Het groene lampje brand dus de print heeft stroom (normaal via de USB). Ook het rode lampje brand, waarschijnlijk omdat er geen centrale aangesloten is (genre IB, ...)
Ik had al het programma geinstalleerd om de prints te programmeren maar daarin zegt hij altijd locobuffer niet gevonden en onderaan staat ook offline...
Nu ben al enkele malen opnieuw begonnen alles installeren printjes controleren... maar nog steeds werkt het niet. De juiste compoort is ingesteld en de baudrate.
Als ik de locoIO aankoppel brand daar wel geen groen lichtje (ik dacht dat de stroom ook doorging via de loconetkabel of oet daar apart naar die voedingsconnetor gegaan worden? Das gewoon een transfo draad in 12-15V en draad in GNDin?)

Ik heb alle uitleg gelezen en veel opgezocht, ben natuurlijk geen electronica of pc expert maar denk toch het meeste te vestaan.

mnieuwlaet

Gevonden. Blijkbaar kan je niet zonder externe voeding (12V).
Je moet ook eerst stroom op de model (buffer) zetten anders blijft de pc deze als offline zien. M.a.w. zelfs al zet je achterna stroom op de module zal hij ze niet als online zien.

Nu leren mijn IO en andere instellen... pdf
De uitleg is soms wel een beetje miniem voor een leek der leken met programmeren. Trial en error gaat ook.