Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

olievaten

Gestart door erik de noorman, 24 april 2016, 22:26:15 PM

reeves

Zeer inspirerend!

Knap gedaan, groet Tom

eddy

Simpel,maar ge moet er maar opkomen.
Laat de volgende ideeën maar komen Erik,

groeten eddy

Michiel

Simpel maar zo effectief. Alle bovenstaande mini-scenes met de varianten van de vaten zijn erg realistisch, creatief en herkenbaar. Prachtig gewoonweg.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Je metserskuip vind ik de leukste toepassing:



Maar het is sowieso een heel inspirerend draadje  8)  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

3rail

Hallo Erik.

Wat een schitterende bokkraan heb je daar staan, is dat een bouw pakket of zelf bouw.
Erg leuk idee trouwens die oude olie vaten. :)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

loebaske

Hopelijk kunnen we binnenkort de handleiding lezen in ons lijfblad...

erik de noorman

Edward, dit is zelfbouw. De kraan is gemaakt uit profielen die ik zelf snijd en plooi uit aluminiumplaat en verlijmt met secondelijm.
De kraan is een kopie van de kolenkraan van het vroegere A. Dam. Alles op mijn baan is zowat zelfbouw steeds met recuperatiemateriaal.

Erik.

WAJ Janse

Erik, leuke projectjes heb je daar gemaakt.
Vooral die van de bouwplaats ( bouwwerf in België, meen ik ??) spreken me erg aan.
Leuk ook die specie-kuipen, van halve vaten.
Gaat zo door!

Wim
 

erik de noorman

Eens iets geprobeerd in schaal 0

Naar goede gewoonte alles 100% zelfbouw met huis en tuinmateriaal.





Erik.

loebaske


SuSke

Erik is, naast zovele anderen hier op het forum het levende bewijs dat modelbouw echt niet veel hoeft te kosten  8)

Mooi dingetjes Erik, breng het even mee naar de expo zodat iedereen het even van dichterbij kan zien  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

haradigi

Hi

Tijdens het surfen hier deze vaten gevonden.
Heel mooi.

groet
Harald

Rik D

Knap gedaan Erik, bedankt voor de uitleg.

PeterC

Erik, ik wou dit topic terug bekijken, helaas geen foto's meer...
Groetjes, Peter


loebaske


Peter, in MSM staat het artikel over die vaten, weet just niet welk nummer....