Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Mogelijke fraude op 2ehands. -- OPGELOST! --

Gestart door ward, 14 april 2016, 20:15:38 PM

yannickvw

Da's nog altijd wel een pak minder erg dan als koper betalen en nooit iets aankrijgen... :P

Maar onder kopers kunnen inderdaad ook eikels zitten.  ::)

bollen neus

Citaat van: yannickvw op 16 april 2016, 13:01:07 PM
Da's nog altijd wel een pak minder erg dan als koper betalen en nooit iets aankrijgen... :P

Maar onder kopers kunnen inderdaad ook eikels zitten.  ::)

Schrijf maar gerust méér eikels dan aan sommige eikenbomen hangt.
Den Eric.

efl045

Citaat van: centauri167 op 16 april 2016, 08:43:37 AM
Wat een zielige reactie !
Als je van de mening bent dat Ward overdrijft, reageer dan gewoon niet, je moet hem niet nog beledigen op de koop toe; volledig ongepast !
Weet je wat zielig en ongepast is: iemand zonder enig bewijs al na iets meer dan een week publiekelijk een oplichter noemen!! En dan nog in groep!
Als dat geen overdrijven is dan weet ik het niet meer hoor. En als jullie een compleet onbekende menen mogen door het slijk te halen op basis van een paniekaanval van een bekende die een paar euro heeft betaald en niet DIRECT zijn materiaal krijgt, waarom zou ik het dan niet voor hem mogen opnemen voor de verkoper, of hem op zijn minst het voordeel van de twijfel gunnen, er is nog niks zeker toch? Zowel koper als verkoper zijn voor mij volslagen onbekenden, ik heb er geen enkel belang bij, maar geeft alles een beetje tijd he.

efl045

Citaat van: stefanic op 15 april 2016, 21:13:57 PM
En het bedrag maakt niet uit Franky, of het nu gaat om 10EUR of 1000EUR.
Stefan,
Ik heb het ook niet echt over het bedrag hé... Een goede verstaander begrijpt dat ik het vooral heb over het ongeduld, het gaat over iets meer dan een week hé..., en de arrogantie om iemand zonder enig bewijs in het publiek een oplichter te noemen, en dat dan nog voor zo een klein bedrag. Dat iemand die vele duizenden euro's uitgeeft (heb ik al meermaals gedaan) iets snelle ongerust wordt kan ik nog begrijpen, maar dat is dan nog geen reden om iemand voorbarig vuil ter maken toch?
Ik vind zelfs dat de moderatoren dergelijke vuilpraat op een publiek forum zouden moeten verwijderen zo lang er geen bewijs is dat er wel degelijk sprake is van oplichting. En voor zover ik weet is dat bewijs er nog altijd niet!
Heeft dan echt bijna niemand nog enig fatsoen of rechtvaardigheidsgevoel?

doomslu

Ik heb dit draadje nog een nagelezen voor alle zekerheid.
De enige die het woord oplichter heeft gebruikt is ... Franky.  :-\

Voor de rest lijkt het me dat de waarschuwing van Ward terecht is.
Misschien komt alles nog goed, maar enige voorzichtigheid lijkt me geboden als je een week niets hoort van iemand die online handelt.
Wat Ward deed, was ons verwittigen. Is daar iets verkeerd mee? Ik denk het niet.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Snobby Crash

Franky,

Als je na een week en zal nu reeds al anderhalve week zijn, niets meer hoort
over een gemaakte deal, en als je reeds 150 euro hebt overgemaakt...
en ook geen enkel teken van leven meer ontvangt van de verkoper is het toch
normaal dat je je zorgen gaat maken, of niet soms....

Als ik jou reacties hier lees, dan denk ik, neen, dan ben ik er zeker van, dat indien
jijzelf na 1 week niets zou horen van de verkoper, het forum hier veel te klein zou zijn...

Ik hoop voor Ward dat hij nog iets hoort van deze verkoper, maar ik vrees ervoor...
ik heb namelijk twee vragen gesteld aan de verkoper over zijn koopwaar, telkens onder
een ander email en andere naam.... maar tot heden geen reactie....

Hopelijk is zijn pc defect....

Geert

reeves

Idd Franky aka Mon van het drierailforum

Moest ge paar euro's nie erg vinden ik stuur gerust m'n  rekeningnr door

En paar duizend euro's uitgeven (meermaals) zoals jezelf zegt dat boeit me niet echt, begrijp ook niet dat je dat perse moet melden


efl045

#52
Citaat van: doomslu op 16 april 2016, 18:13:00 PM
Ik heb dit draadje nog een nagelezen voor alle zekerheid.
De enige die het woord oplichter heeft gebruikt is ... Franky.  :-\

Voor de rest lijkt het me dat de waarschuwing van Ward terecht is.
Misschien komt alles nog goed, maar enige voorzichtigheid lijkt me geboden als je een week niets hoort van iemand die online handelt.
Wat Ward deed, was ons verwittigen. Is daar iets verkeerd mee? Ik denk het niet.
't Ja Luc, als je het op de letter leest heb je gelijk, maar de titel van het draadje is wel 'Fraude op 2de hands'....maar ik moest dan het woord fraudeur gebruikt hebben ipv oplichter, dat is juist...
Maar weet je wat, ik wens geen deel meer uit te maken van een forum waar een willekeurig iemand zonder enige vorm van bewijs een fraudeur mag genoemd woden, dus doe mij en vooral al de zelfverklaarde rechters een plezier en verwijder aub mijn account.

En het is ten andere helemaal niet waar dat ik de eerste ben die het woord oplichter gebruikt, het zou een moderator sieren als hij een draadje herleest dat aandachtig te doen...

Snobby Crash

Franky,

Iedereen mag hier zijn mening hebben, ook jij !
En als je mening afwijkt van het grotendeels andere formuleden dan moet
je daarmee kunnen omgaan.

Het is niet de bedoeling mensen van het forum weg te jagen, dus als ik jou was,
zou ik mijn account niet stopzetten, daar ga je achteraf alleen maar spijt van hebben !

Geert

ward

Laat me nog eens duidelijk stellen dat er een vermoeden is,
misschien had ik dat voor U speciaal in de titel moeten aanpassen..
Maar normaal is het niet, laat ons dat toch stellen?
En als koper, ik denk dat degenen van wie ik iets gekocht of aan verkocht heb kunnen beamen dat ik hier heel correct in ben, en liever iets te veel laat weten dan te weinig.
Het was eerder een waarschuwing naar forumgenoten om even terughoudend te zijn en niets over te schrijven tot ze er iets van gehoord hebben van de verkoper of ik mijn goederen heb aangekregen.
Een simpel mailtje kan soms veel twijfel en discussie vermeden worden..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Havoc

Volgens mij is "fraudeur" en "oplichter" toch wel synomiem. Maar los daarvan...

Als je na een week al zo uit je bol gaat dat je op forums vanalles begint te schrijven dan moet je toch ook eens nadenken. Ik heb hier een goeie maand zonder mijn pc gezeten na een defect moederbord. Goed, ik heb genoeg pc's staan omdat dat geen probleem zou zijn maar niet iedereen heeft 5 pc's en een laptop op zijn bureau staan (en nog enkele in de kast). Mensen hebben nog een leven buiten hun pc, facebook, email en hobby.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Het was te verwachten dat dit draadje uit de hand ging lopen. Alleen de titel al  ::)

Als ik (diagonaal, niet in detail) de reacties lees:
- iedereen heeft al eens iets meegemaakt
- niet alleen op 2dehands, maar ook op andere internet-verkoopsites
- en zelfs via dit forum, en ook via gewone winkeliers

Als het draadje als "reminder" voor iedereen geldt ("wees voorzichtig") => prima
Als het draadje bedoeld is om iemand publiekelijk te schande te maken => niet OK

Ik ben geneigd om deze gedachtenwissel af te sluiten:
- Alles wat men kwijt wou is gezegd, en zelfs meer dan dat
- Persoonlijke vetes horen niet thuis op ons forum
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Ward moet nog in staat zijn te melden of alles achteraf goed gekomen is ? :-\

stoomlokje

Citaat van: Gerolf op 17 april 2016, 00:00:14 AM
Het was te verwachten dat dit draadje uit de hand ging lopen. Alleen de titel al  ::)

Als ik (diagonaal, niet in detail) de reacties lees:
- iedereen heeft al eens iets meegemaakt
- niet alleen op 2dehands, maar ook op andere internet-verkoopsites
- en zelfs via dit forum, en ook via gewone winkeliers

Als het draadje als "reminder" voor iedereen geldt ("wees voorzichtig") => prima
Als het draadje bedoeld is om iemand publiekelijk te schande te maken => niet OK

Ik ben geneigd om deze gedachtenwissel af te sluiten:
- Alles wat men kwijt wou is gezegd, en zelfs meer dan dat
- Persoonlijke vetes horen niet thuis op ons forum

+1

raf

hallo of moet ik vaarwel zeggen

ik ben een tijdje niet meer op het forum geweest wat niet wil zeggen dat ik niet met modelbouw bezig ben
ik heb op die wagons een tijdje geleden 50 euro geboden via mail
maar van die betreffende persoon nog geen enkele reactie ontvangen
pc defect ??? da kan ;ziek dat kan ook
ik kijk gewoon hoe dit gaat aflopen want ik stort geen geld ik wil die wagons gewoon gaan afhalen had ik geschreven

voor de rest moet ik zeggen dat het er nu op het forum uit ziet dat mensen elke gelegenheid wel lijken te benutten om hun account te laten opzeggen als er ergens een discussie ontstaat en dat is een spijtige zaak
maar dan is niet de discussie de reden van het weg willen blijven van het forum maar een ander onderliggend probleem

modelspoorse groeten
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.